lördag 21 januari 2012

Hej världen

Har inte haft tid att skriva för dom senaste dagarna har varit full rulle :)

Elina och jag gick och tränade härom morgonen och tyckte att vi skulle prova lite nya övningar.

VILKEN BRA IDÈ :P....igår ville jag ha morfin...hela dagen. Jag satt och drömde om den där underbara känslan när man har ont och en sjuksköterska glider upp vid sängkanten och lägger huvudet på sné och säger ömkande: har du ooont gumman? Vill du inte ha lite mofin? Jag låter ju som en pundare...men asså morfin är skiten :D :P Fast jag vet inte hur det biter på träningsvärk :P jag har bara fått det efter operativa ingrepp ;)

Idag har jag "normal" träningsvärk :P igår var det som om någon hade tagit en slägga och dunkat sönder lårmusklerna totalt :P fatta vad jag kommer bli stark :D

Idag är det 3e lördagen jag jobbar och jag börjar känna mig lite lätt flummig :P det blir ganska många dagar på raken. Tur i detta fallet är väl att jag inte lasrat så intensivt (eller typ inte alls) den senaste veckan. Då tror jag inte jag hade orkat.

Fast jag har märkt att det där med "orka" är nästan helt psykologiskt. När jag ligger i sängen vill jag nästan gråta när klockan ringer...jag respekterar inte min väckarklocka längre.
Förut så var jag lite rädd för väckarklockan...den bestämde liksom. Men sen jag blev presenterad för snooze så har liksom väckarklockan förlorat sin auktoritet :P

Att trycka på snooze är ju som att vifta nonchalant och säga: äääh håll käften...iof så får ju väckarklockan ta ut sin hämnd mellan 5 och 10 minuter senare igen...men man kan ju hålla på och jävlas sådär ganska länge och sen när man springer runt som ett jagat djur för att hinna komma i ordning innan jobbet så ligger väckarklockan där och hånler åt en..."du tror du kan överlista mig med snooze din lilla häxa..men vem är SEN nu, va va va???"

Så jag och väckaklockan har gjort en deal...den är snällare mot mig och gör minuterna lite längre om jag inte missbrukar snoozen och jag VET ju att jag blir pigg såfort jag kommit in i badrummet....det är bara att vägen till badrummet från varma gosiga sköna sängen är sååååå lång ibland :P

Jag älskar mornar när min lilla ullevovve är tjöttis. Då ligger han som en liten badrumsmatta på golvet och ser helt slut ut medan jag gör mig i ordning. Man vill bara lyfta upp honom och pussa sönder honom.
Andra dagar har han skitkörven på tvären och sitter och bevakar varenda steg jag tar och gnyr medan jag gör mig i ordning...då blir han genast mindre söt :P

Idag var han tjöttis <3

Vi var hos Jeanette och Micke och badade i deras bubbelpool utomhus igår. Jag fick vinterbränna :P
Det var -5 och blåste lite och jag tyckte det var sjukt varmt i vattnet så jag satt med axlarna ovanför vattnet ett tag tills jag insåg att jag inte hade någon känsel i huden :P

När jag kom in så brann min hud så den var helt röd...det såg precis ut som om jag hade solat 1a dagen på en solsemester och bränt sönder mig...sen började det såklart klia och nässelutslagen var ett faktum. Jag är köld och värmekänslig. Ibland går det hur bra som helst och ibland ser jag helt pestsmittad ut :P urikaria FTW :P

Nu har jag inget mer att berätta just nu...

Mina Gina Tricotbrallor som jag köpte stl 40 på halkar ner...men ändå har jag ful FETTBUK kvar så det syns inte att jag är stl 40/38 på underkroppen och jag kan inte HA stl 38/40 för det nyper åt i fettet kring midjan...störigt :P rumpan är ju typ stl 36/38 :P
BUKFETT BEGONE!!!

Herrå

Inga kommentarer:

 
Web Analytics