söndag 1 januari 2012

2011/2012

Vi samlades hos mormor och pappa stog för maten. Hade ni frågat mig 2011 hur kvällen var så hade jag sagt att hunden var jobbig för han var så skraj men familjen funkade toppen. Frågar ni nu 2012 så vill jag faktiskt inte fira jul eller nyår med familjen mer.

Harry fuckade ur redan tidigt då alla började med smällare och fyrverkerier. Ibörjan var han bara lite hobbyskraj men innan tolvslaget var han i psykos. Det gick inet att få kontakt med honom. Jag försökte promenad för han fes så illa att det tydde på att han behövde lasta av lite faeces.

Men ICKE!! Han stretade värre än Gizmo någonsin gjort. Han vrålade, ylade och ville typ dö.
Det var en ångestattack som varade i minst 2 timmar. Hans ögon var helt blodsprängda och rosa i "vitorna", han andades som om det var 100 grader i rummet, svansen killade honom på magen och öronen låg slickade neråt.

ALLA tjatade på mig från alla jävla håll: "kanske han har ont i magen, kanske du har petat på hans ögon så dom blev irriterade, kanske han har ont"....

När jag gick på promenad så fick jag onda ögat av ALLA jag mötte för jag hade hunden ute en sån här kväll. En tant trodde jag skulle komma tillbaka och slå mig men jag kan ju inte springa hem igen precis när Harry är som räddast och stretar mot dörren för då vinner rädslan.

Det var vidrigt. Han var som en inoljad orm i en ormgrop. Han vred sig, slet sig och var helt besatt av rädsla och fyrverkerierna avlöste varndra som om det var Bosnien i tätaste krig.

Tillslut lyckades jag få honom passiv en stund så vi kunde gå in :(

Vi satt och väntade på 12-slaget och jag kände bara att det var hopplöst...jag satt ju o väntade på att min hund skulle få ännu mer ångest då ÄNNU mer raketer exploderade efter och kring 12-slaget. Så jag tog Harry under ena armen och min iphone i andra handen och gick in på mormors lilla toalett som är typ 1m2. Det är det enda rummet i hennes lägenhet som inet har en yttervägg nära så det var lite mer ljudisolerat.

Där satte jag mig på toan i mörkret med hunn i knät och sjöng "old lang syne" för Harry så jag överröstade fyverkerierna...sen kom jag på att jag hade telefonen så jag startade spotify och tog in en kudde och lade mig bredvid voffi på golvet.

Först då....20 minuter senare kunde han slappna av. Vi hörde alla ropa gott nytt år och sen skruvade jag upp ljudet för fulla muggar varpå både jag och Harpan somnade på golvet bredvid toan.
Det är ganska utmattande att ha sån ångest som han hade och för mig att se honom så och inte kunna hjälpa...eller inte komma på hur jag kunde hjälpa förrän jag kom på toaletten.

Jag provade verkligen ALLT!

Nu är jag helt slut i huvudet. Hoppas alla hade en harmonisk och lugn nyårsafton. Det tänker jag ha nästa år...eller i år blir det ju.

Just ja....för att jag inte tog allas råd och rön när dom kläckte dom så togs det illa upp hit och dit och jag var stressad för min son (min hund) mådde så dåligt så jag orkade inte förklara allt hela tiden för folk som inte har hund eller är intresserade av hundar, vilket ledde till att jag snäste lite eftersom alla ställde frågor i fakking kanon....så då var jag otacksam och har attitydsproblem....såklart.

Sen kom pappa in och undrade om jag kunde lämna hem honom och hans fru eftersom jag körde. Visst! Jag kravlade mig upp med en återigen orolig hund hack i häl och ut till bilen och skrapade och donade. I bilen frågade pappa om Tegnérgatan...vem Tegnér var och jag lirade upp telefonen och googlade medan jag körde...det var dött ute.

Då fick han ett fullständigt raptus och vrålade att jag skulle lägga bort telefonen medan jag körde annars skulle han krossa den sen fortsatte han vråla som en jävla operasångare och var arg som ett as. Jag påpekade att jag hade kontroll för jag körde 3 km/h vid ett rödljus men han var som en attackkobra sen vrålade han av bara farten hela vägen hem. Jag tog det iof inte utan vrålade tillbaka att han fanimig fick ge faan i att tilltala mig på det sättet och då blev han ännu surare. Jag ville sparka ut honom ur bilen när vi var framme.

Sen åkte jag o hängde lite mer hos mormor och hjälpte till att diska upp varpå jag körde hem mamma och bror. Nu ligger min hund i koma i soffan och jag tänker sova.

Jag är astrött på allt och alla just nu men det går väl över!

Kram o sånt bjäfs


Ps. juuuuuuuuuust ja...bäst av allt. Jag ville vara fin i håret och tänkte locka det med min fina koniska keramiska locktång. Brassade på den till 190 grader och satte upp den för att locka håret.
Istället för att vinkla den rätt så lade jag den mot kinden uppe vid ögat. Det fräste i köttet och luktade diatermi.
Det blev en läcker liten brännskada av andra graden, fint gråbrunt område på kanske 2 x 2.5cm under vänstra ögat. Jag borde ha lagt ner redan då..gått och lagt mig ist för att "fira". Nu dränker jag den i kortison och hoppas på det bästa :/ kul att se ut som Yassir Arrafat i nyllet liksom :/

Inga kommentarer:

 
Web Analytics