fredag 6 januari 2012

Ledig fredag

Inte visste jag att ni var tvungna att regga er på gmail för att kunna läsa...men gmail sparkar rumpa så det är ingen dum sak EGENTLIGEN :)

Igårkväll kom morsan förbi och gick ut med min hund medan jag pillrade i mig lite käk och diskade (samtidigt). Sen kollade vi klart på..just ja det skrev jag igår :P...sen satt jag och slökollade på Våra Bästa År och åt lite av en blåbärsbakelse från forsabageriet. Den var så gooooooood....och såKLART dumpade jag som ett litet as. Så pass mycket att jag var tvungen att lägga mig på sängen för jag såg fan dubbelt av illamående :P

Next thing i fuckin know så vaknar jag mitt i natten klockan 02.33 fullt påklädd med tv'n på och alla lampor tända i lght.
Om det inte varit för att linserna satt FASTSPACKLADE på mina hornhinnor så hade jag nog sovit vidare...men det var så läbbigt att jag vartvungen att gå upp och ta bort dom och käka en liten snutt så jag kunde sova längre tänkte jag.

Tillslut somnade jag om även om det tog ett tag. När jag vaknade så kändes det som en elefant hade satt sig på mitt huvud. Antagligen för att sist jag drack vatten så var det år 2011. Jag tycker det är astrist att dricka vatten...men när jag väl gör det så är det helt okej...som att träna :P och allt annat som är bra för en :P

Så jag gick upp och började dricka vatten och städa köket. Sen gjorde jag en gryta på kalkonen jag fick av mamma och en kaloppsliknande grej fast gjord på öl. Kött kokat i öl är myyyycket gott bara så ni vet!
Det blev som en slags Mariestad "porterstek" thing :P fast jag glömde ta ur lagerbladen :P så det blev lite väl lagrigt :P

Kalkonskiten blev 8 portioner och den andra kanske 5. Det är lite störigt att det blir så många av samma varje gång man vill laga mat för oftast vill jag inte se samma mat när jag väl ätit det en gång...det är nytt sen operationen. Förr hade jag inga problem att äta samma sak fler ggr.
Tur att man har frys :P

Sen bakade jag pepparkaksdrömmar som jag skall ta till salongen så vi kan bjuda kunderna på hembakt till deras kaffe. Man hittar inga kakor i butikerna som är riktigt goda...så jag skall försöka att alltid ha nybakta småkakor tillgängligt. Det blir så uppskattat.

Efter det har jag samlat alla kläder på min säng. Jag har ett problem :P jag älskar att tvätta men hatar att ta hand om den rena tvätten. Så i typ 2 månader har jag samlat ren tvätt som en liten ekorre i mitt sovrum och klätt mig i det allra fulaste jag kvar i garderoben och tänkt (varje dag): "ikväll skall jag sortera tvätten"...

Nu täcker högen med ren skrynklig tvätt min 180 säng och ca 50cm upp i luften...fattar ni hur mycket kläder jag har :O ?? Jag gjorde nog inte det själv :O

Jag måste fixa det ikväll....annars måste jag sova i gästrummet ;P och klä mig i trasor :P

Nu skall jag ta ett satvarmt bad och sen är jag bjuden på middag hos min pappa. Hoppas det "bara" är middag och inte ett kamouflerat jobbmöte...för då blir jag sné.

Hur har ni spenderat eran lediga fredag?

Puss

2 kommentarer:

Chinona sa...

Om du tänker fortsätta blogga så vill jag gärna ha en inbjudan om jag får. Den förra länken fick jag inte att funka. Tycker om att läsa din blogg. Hoppas du kommer fortsätta att blogga. Önskar dig all lycka. Kramar Kia

BitterTwitter sa...

kia darling jag skickade en inbjudan till dig <3 skriv din mailadress i ett pm på FB så lägger jag till den ist...jag lade till den mailen du hade på FB

 
Web Analytics