torsdag 11 mars 2010

Baaaaarnvakt :)

Japp då är man barnvakt :) kul ju. Men skönt att lämna tillbaka dom när dagen är slut mä ;)

Jag har kommit på en sak om hundar. En smart hund...blir en tjock hund och en dum hund blir en smal hund. Därför är min son smal. (tyvärr gäller inte den regeln mig; en dum kossa är en tjock kossa...det är tvärtom när det gäller kossor faktiskt :P haha)

Han tar matskålen i munnen och springer runt men om jag säger "hämta skålen" i en såndär plågsamt töntig hunduppfostrarton (ni vet sån där man vill slå folk när dom använder) så släpper han skålen och kommer utan skål. Även fast jag vet att han är smart...eller vi kanske inte skall överdriva här...han är inte dum på heltid liksom...men "hämta skålen" fattarhan inte..inte "hämta den (och pekar på skålen)" fattar han heller. CP-jycke. Jo jag vet...nu säger hundfolket CP-matte...men jag har spenderat en hel morgon åt att försöka lära honom "hämta skålen" (eftersom du nu måste släpa iväg skåljäveln hela tiden). Jag fick ont i revbensmusklerna av att utstöta sånna där äckelpositiva uppfostrings toner "brrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaa" "duuuuuuuuuuuuuuktig pojke" "hämta skålen, ja hämta skålen,ja, ja, ja duktig kiiiiiille hämta skålen" HÄMTASKÅLJÄVELNFÖRFAAN INNAN JAG PARKERAR EN 39 I RÖVEN PÅ DIG VAD ÄR DET DU INTE FATTAR...DET LIGGER INGET ANNAT PÅ MATTJÄVELN I HALLEN FÖRRUTOM SKÅLEN FÖRFAAAAN VAD ÄR DET SOM ÄR SVÅRT ATT FATTA???" *host*

Jag är världsbäst på att lära ut saker :P inte.

Men jag skiter i skålen egentligen...det är inget livsviktigt kommando...men det vore ju kung om han kunde fatta "gå fint" 100% snart...äntligen har han hajjat konceptet men att bibehålla konceptet längre än 30 sekunder är inte på hans agenda.

Nu skall jag gå o titta till bebben...
Puss

2 kommentarer:

Barbabitch sa...

Alltså......lägg till ett par ungar här.....
Och en pms stinn Baraba.....
Man heter inte Barba BITCH för inte....!!!
"KBT Stina" säger:-Så andas du och tänker före du ska prata med barnen.....o inte skrika.....nä , tänk.....andas.....
( my ass , andas själv!)
*morr*
och
Yalla
är det enda ord mina barn o hund reagerar på nuförtiden!
hahahaha!!!
Riktigt roligt juhhh.....
Morr......
hahahahahahahahahah

BitterTwitter sa...

Hahaha...du är mer blatte än jag är. Händerna på höfterna och vrålar ett Yalla som kommer från tårna så att magmusklerna hoppar!! Hahah. Ta ppiller och skippa pms :) pms suger

Puss på äggstocken

 
Web Analytics