måndag 22 mars 2010

Here we goooo :)

Nu är klockan oanständigt tidigt på morgonen endast tomten och gatukontorets kommunalarbetare är vakna...och jag såklart ;)

Jag lyckades packa det mesta utan att det blev så jag fick sitta på kappsäcken. Iof så har jag inte varit på flygplatsen ännu :P och handlat.

Skippar att tvätta håret och sånt för man ser ändå ut som en jeppe när man kommer fram och är trött o jävlig. Jag skall hårdsatsa på att sova på planet. Så trist att flyga nuförtiden tycker jag. När jag bodde på Irland fick jag nog av att flyga men jag minns hur det var i början...jag ville istortsett hänga i ett snöre under planet och kolla varenda moment av flighten...det var såååå spännande.

Sist jag flög till Turkiet hjälpte jag en mamma som hade sex barn (hon var svensk!!?) och pappan hade dött och en var typ gravt handikappad...jag tyckte liksom synd om henne så jag ville hjälpa...så jag tog hennes unge (ca 1½) så hon kunde få ett par minuter att äta.
Vad jag inte hade räknat med var en projektilspya över hela mina kläder och halva håret. Mmmmm.
Jag TÅL INTE spylukt (jag är en fusksjuksköterska som spenderade merparten av min utbildning i sköljen där jag stog och hulkade tillbaka mina egna spyor medan jag analyserade bäckeninnehåll och spyor i kannor...jag är ingen Florence Nightingale direkt. minns en tant som mådde illa och hade ätit blåbärs soppa...jag lirade dit en rondskål och kutade ut ur rummet och tvingade en kompis att gå in och hjälpa henne...vad tror ni Nurse of the Year för mig eller?) och det här var inget litet vitt babykräk...hon hade just skedmatat ungen SMÖR någon timme innan. Vet ni hur härsket smör luktar? Well....det luktar inte hallon och mjölk kan jag lova. Så det var bara att sitta där och lukta återvunnet smörkräk i 4 timmar tills vi kom fram.

Den här gången får folk hålla sina bebbar sjäva...jag skall snarka med min iPod så jag inte ens väcker mig själv. Och jag tänker inte ha en "jasså hehe vad intressant"-konversation med min påtvingade stolsgranne. Det blir grymt/nick/tjabatjenahallå...SOMNA. Fast känner jag min mor så kommer hon sitta o pladdra om Istanbuls kulturella utbud hela vägen...vi göra en deal..hon får ta det på plan nummer två...tydligen skall vi BYTA plan zzzz jag trodde det var direktflyg.

Näe..om man skulle ta och göra sig redo kanske? Håret på ända och vitt sidennattlinne kanske inte är standard klädsel i Turkiet...eller? :P

Jag tar inte med mig datorn för jag kommer flippa på tullpersonalen om jag måste ta ut o visa den 58 ggr på alla kontroller. Och jag känner inte för att bli nerbruten som terroristmisstänkt i dag.

Jag får väl hitta ett internetcafé så jag kan hålla min SPÄNNANDE blogg i trim *obs ironi*

Puss på burken...turken

Inga kommentarer:

 
Web Analytics