måndag 1 mars 2010

Överraskningsresa 2010

Det var en jättefin överraskning!

Mickis och Dominiq hade köpt en tripp åt oss tre med Viking Cinderella som sagt.

Dom kom hem till mig med Champagne vid 12 och sen skjutsade mamma oss till Vikingbussen där vi mötte upp ett gäng övermarinerade Gävlebor som redan hade festat i 10 mil.
Väl i Stockholm tog vi en räkmacka och öl (eller jag tog en öl) medan vi väntade på omborstigningen.
Mickis höll inte på att få åka för hon är ju 21 och gränsen är 23..trots att HON hade bokat och dom hade tagit hennes personnummer och allt. Men tjejen i kassan lät det gå för den här gången :P phew.

Sen gick vi ombord och tog en bärs till ;) för hytterna var inte klara. Dom har ju ändrat reglerna nu får man inte supa i hytten med sin taxfree sprit längre...det var lite trist men ändå helt okej. Jag förstår dom. Folk blir ju apradar innan dom dragit upp ankaret för avfärd.

Vi gjorde oss i ordning och softade varpå vi knallade till restaurangen och åt buffé. Det var kalasgott. Även där dracks det en hel del öl.

Jag har en teori...ölen måste vara utspädd på båtarna för jag lär ha druckit minst 10 öl den dagen..och jag funkade ganska som jag brukade...det går inte ihop matematiskt. Alla som känner mig vet att jag blir sladderbent av mer än 2 starköl (och jag gillar inte ens starköl) men den här Lapin Kultan var så jävla god...det fanns inget stop. Lite ironiskt...var aldrig nån ölfantast när jag var med mitt ölälskande ex...nu älskar jag öl :P

Efter maten gick vi till hytten och softade lite varpå vi drog upp till dansgolvet. Det var ett band som spelade...dom var hyfast...dåliga haha så vi hängde vid dansbandet STRIKE som kanske inte heller är något att skriva om men helt okej ändå.

Dominiq lärde mig att dansa. Jag har aldrig kännt mig så bekväm att svänga runt på dansgolvet som med honom...han är superb på att dansa och föra. Ibland snurrade vi så många varv att jag nästan tumlade omkull haha. Jag dansade med ögonen stängda för att verkligen hänga med. Det var såååå kul.

Vi skall bötrja en buggkurs för mickis kan redan bugga och jag o Dompi kan bara halvdant...så vi skall börja gå ut och dansa. Jag skäms inte att säga att jag tycker det är skitkul. Dansband har ingen direkt hög status bland oss betongungar som bor norr om Örebro. Längre söderöver är det liksom mer accepterat. Det är synd...skitkul att dansa till tycker jag. Eller bara titta på folk när dom dansar. Det finns så många som är SUPERSTELA...eller gamla gubbar som ser ut som vilken gamal nisse som helst men när hans fötter beträder dansgolvet så tror han att han är John Travolta eller nån slags danskung, hela snubben förvandlas.

Vi hade mycket roligare där än vi hade inne på diskot.
Det varvades med rökrummet (för dom..och enarmade banditerna för mig) och en MASSA öl och piggelindrinkar.
Vi såg fram emot en msaskig pizzaslice frammåt nattkröken men kl 3 hade dom stängt försäljningen så Mickis och jag fick nöja oss med tonfiskmackor och dompi slog till på en enorm räkmacka. Vi satt och mumsade och drack vin och sjöng Oruplåtar :P

Sen gick vi och lade oss. Dom andra sov nog ganska bra tror jag. Jag sover sällan bra på båten (undantag Englandsbåten...aaaah)men magkatarren var nog den största orsaken..jag hade 3 kuddar och täcket bakom nacken för att det skulle funka att ligga i sängen...TROTS 40 mg Pantoloc. Illa...tequilan vi hade slängt i oss var nog ingen höjdare och inte jordgubbsdaiquirin heller :S

På morgonen softade vi hytten och sen gick jag och Mickis till Spat klockan 12. Det var underbart. Vi fick lägga oss på britsar (tvärnakna :O) och blev ingnodda med pimpstensflisor så dom skalade av all död hud. Sen fick man duscha bort det och torka sig och lägga sig igen. Då var det kräm med aromaterapioljor. mickis och jag valde samma olja i olika rum heheh. Dom körde samma spa skivor som vi har i vår salong så man kände sig som om man var på jobbet..fast naken :P hehe.

Efter det fick man ligga och låta cremen sjunka in medan man fick ansiktsbehandling. Jag började nästan gråta för det var så skönt (så enkla saker som en varm handduk över ansiktet, ansiktsmassage och hårbottenmassage...BERÖRING AV EN ANNAN MÄNNISKA).

UNDERBART...tack mina fina vänner!

Efter det gick vi och fick våra Pizzaslices till brunch med lite mer...öl ;) sen satt vi och slöade ett tag till innan båten kom i land. Det var en underbar resa och vi hade så kul. Många gånger saknade jag......

När vi kom hem hade mamma lagat lammstek och god potatis och sås och krejjer så vi fick en mumsig middag innan hon körde hem oss alla, tack söta mamma!!

Jag hade kalasmysigt! Det var sjukt skönt att inte ha planerat en enda grej...jag använde inte ens hyttnyckeln för dom gick alltid först. Jag behövde inte ta ett enda beslut utöver "vill jag ha en till öl eller skall jag ta det sen". UNDERBART! Inte köra bil..parkera i garaget...gå till båten..ta ansvar..ingenting. UNDERBART!!!!
Nu får jag kund så jag måste dra. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

jo kanske det, men nu är jag ingen busschaufför som kör barn och hatar snön på vintern, och dom får skylla sig själv. Dom har ju valt det jobbet :)

sabina

Anonym sa...

Härligt, sånna vänner ska man va rädd om. De visste precis vad du behövde =) Puss på re' B

christoffer sa...

okej jag var i sie när jag var 6 år gammal så jag kommer inte ihåg så mycket. det skulle vi görna kunna göra. hur mycket vill ni ha då för det om vi hyr lägenheten? :)

Anonym sa...

okej jag var i sie när jag var 6 år gammal så jag kommer inte ihåg så mycket. det skulle vi görna kunna göra. hur mycket vill ni ha då för det om vi hyr lägenheten? :) / christoffer

 
Web Analytics