torsdag 22 oktober 2009

Alla överlevde ;)

Dom (far o frugan) kom på besök och vi diskuterade inte jobbet alls. En något kylig stämning rådde emellanåt men inget som inte hunden kunde lätta upp ;) han är nämligen min fars ögonsten.
När vovven var på ultuna djursjukhus och skulle operera ut halsmandlarna (ja haha det kan tydligen hända cavalierer) så satt han i salongens kök med en kopp kaffe och stirrade ut genom fönstret med tårar i ögonen och sade dramatiskt: -jag ä.l.s.k.a.r honom s.å micket!!! *djup suck*.

Det är ganska roligt faktiskt. I min pappas hemland är hundar det näst smutsigaste som finns efter grisar ( och dom finns inte där ens ;)). En riktigt ful kommentar är att man är hundens barn..dåååååå ni.....då är man inte mycket värd :P

Hur som helst. Några gamla araber som pappa kände skakade med avsmak på huvudet och sade (när dom såg honom stolt plocka upp min lilla vovves efterlämningar på gågatan): "förut var du en stor affärsman...nu plockar du hundbajs på gatan???!"

Mohaha! Pappa avgudar den jycken. "Han är hongrig" och ger honom ett wienerbröd som är lika stort som Texas med massor av choklad på :O Man får hålla ögonen på pappa mer än hunden när dom är tillsammans.

Nog om det.

Inget mer om gårdagens drama har yttrats ;)
Vi har haft en rolig morgon i salongen med en hel del stammisar. Älskar stamisar :D dom bjuder på sig själva och släpper loss liksom.

Salongen glimmar för R fick städdille och polerade hela salongen igår kväll ;) vi förebygger påpekanden från Il Bosso. När det är lugnt i salongen LETAR han efter fel och det var så det var igår :O


(lite senare)

Voine voine...

10000 saker pågår...den här dagen går i 180...alla ringer , mailar, kommer in...jag hinner inte...andas :O

Men roligt är att det är väldigt kreativt just nu. Jag blev intervjuad av UNT som skall göra en bilaga i November och salongen får uppmärksamhet :D hoppas bilderna blev bra och att han retuscherar mig stenhårt hehe.

Sen håller vi på förfullt med hemsidan och det är massor att ta tag i. Man skall beskriva saker och dom anställda i presentationen och att hitta just rätt ord som nyanserar precis det man vill få fram är skitkul...men så jääähävla tidskrävande.

Vi har anställt en projektledare som sköter formulerandet av hemsidan åt oss (det ingick inte i hemsidans pris *morr*) och hon gör det faktiskt väldigt bra men man måste ju kolla korr och maila tillbaka och ringa och förklara och bla bla bla.

En rolig/ lite mysko sak hände idag.
Jag ringde vårdcentralen och frågade om mina blodprover från i måndags. Då var det en manlig sjuksköterska som svarade och han var så personlig och bara pratade och pratade och ville veta alla detaljer bakom min stress och anledningar och VIPS hade jag berättat hela mitt liv och vi satt och diskuterade i säkert 20 minuter. Jag glömde helt bort att BarbaBitch satt nere i behandlingsrummet och väntade på lite teraputisk laser på sina senfästen och nacken.

Blev lite paff att den här syrran (karln) var så engagerad och hjälpsam. Vårdcentraler och sjukvården i allmänhet brukar inte ha tid att fördjupa sig så som han gjorde. men jag fick bra råd och så. Det var väldigt snällt för jag vet att dom har mycket begränsad tid till varje patient och med mig överskred han nog tidsgränsen ca 4 ggr.

Sedan inträffade en till sak som gjorde mig lite varm inombords. Jag ringde revisorn och frågade en rutinsak om lönerna och passsade på att fråga om hur det går (från en "utomstående"..dvs inte en stressad pappa).

Ett tag senare ringde hon upp igen :) då hade hon suttit och grubblat på hur vi kunde förbättra oss och vad hon gillade och inte gillade när hon gick till frisören och tips och så. JÄTTEGULLIGT!!! Vi har faktiskt otroligt gulliga människor omkring oss. Våra försäljare, revisorer, banktjänstemän och många fler som bryr sig på ett personligt plan, mer än dom behöver göra. Som stödjer oss och kommer o klipper sig, ger oss rabatter och ger oss förmånliga avtal så att det skall gå så bra som möjligt! Det är ganska mycket omtanke som flyter omkring oss. Många som vill oss väl!

Detta skall gå!!

Vi skall ro detta i land :D Jag och mina tjejer!

Kärlek!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart allt kommer att gå bra, med en sån fantastisk människa vid årorna, dvs. DU.
Puss på re' gumman, kram B

 
Web Analytics