söndag 18 oktober 2009

Lugn och skön söndag


Mmm. Det är såhär det skall vara.

Sova ut oanständigt länge efter att jag varit upp oanständigt sent, tittat på oanständig tv och druckit oanständiga drycker. SKÖNT!!

Sen städa kåken lite snabbt eftersom mormor har gamla kompisar som skulle komma på besök från Jacobsstad i Finland där hon och moffa bodde ett par år när mamma var liten.

Nu sitter dom och myser i vardagsrummet och pratar gamla minnen. Undrar vad dom tycker om hur mormor är. Hur mycket som märks liksom.

Idag klippte jag hennes naglar. Jag insåg att när jag får ungar (OM) så kommer jag vara vältränad och förberedd. Hon är som min lilla unge hahah.

Plötsligt skriker hon -AAAAJ!! så jag får hjärtstillestånd för jag trodde jag hade klippt henne i fingret.
-Förlåååt klippte jag dig i fingret mormor?
-neej...men du kunde ha gjort det (lite trotsig röst). Precis som en unge :P

Sen satte jag tanten på prov. hon brukade vara en husmor av rang i sin dar. Nu tar det väl ca 10 minuter att koka en kopp kaffe (och det är pulverkaffe). Så jag bad henne fixa sin specialare som är blåbär och hallonpaj.
Hennes köksfaschistfasoner kom tillbaka DIREKT. Även om hon stog o blängde ganska mycket och behövde puffar i rätt riktning så fixade hon ihop sin deg tillslut. Men satan så mycket gnäll detvar om att det var maragrin och inte smör och när jag ville ha vaniljsocker i degen fick jag nästan handen avhuggen.

Så vi får låta bli att laga mat ihop för då tar fan husfriden slut.
Varenda gång jag sätter ngt på plattan så är hon där som en skugga och sänker temperaturen även om jag VILL att det skall vara hög temp. En annan favorit är att gå o vända på det jag steker eller röra runt i saker jag inte vill ha runtrörda. Så jag kommer att bannlysa henne från köket när jag lagar mat. Don't fuck with ma kitchen ;)

Vi går mycket bra ihop men vi blir konkurenter i köket och frustar som stridande flodhästar när den andra lägger sig i. Hehe..känsligt ämne det där med matlagning. :P

Nu skall jag softa vidare :) hela lägenheten är full med tända ljus och luktar gott. Hunden luktar tillochmed gott och är lugnare än en filbunke. Det är harmoni på hög nivå!

Störtskönt att höra småpladder från vardagsrummet på finslandssvenska. Låter som hela mumindalen är där :P

När dom drar skall jag lägga mig RAKLÅNG framför tv'n och slöa. Mmmm.

Hoppas alla har haft en lika skön helg som jag!

Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

HÄRLIG söndag, mys på högsta nivå! Kram B

 
Web Analytics