fredag 23 oktober 2009

Rush hour

Mycket mycket att göra i salongen och alla verkar komma på en gång :D Alla mina kunder är tidsoptimister :P
Jag har lärt mig, att bokar jag vissa typer så kommer dom ca 20-45 minuter försent varje gång och ingen ursäkt levereras :P så man bokar dom ca 30 min senare än man säger till dom.

Andra som har svårt att komma i tid bokar man då man vet att man kan flexa och oftast kan dom vänta för DOM vet att dom är sena och ber om ursäkt för det :)

Jeez...Igår kunde jag inte somna. Mormor var ganska lullig i bollen på kvällen och blandade ihop saker hej vilt.

Vi skulle fylla i hennes "meals on wheels" meny och hon brukar hajja allt men igår fattade hon inte vad Janssons frestelse var när jag sade det. Hon skyllde på att hon behövde LÄSA det men jag tror inte hon fattade mer då egentligen.

Jag blev på så dystert humör efter det att jag gick och lade mig men när jag var i badrummet var mormor där samtidigt och hennes en gång riktigt stadiga kropp har övergått i en liten fågels späda fysik. Lilla lilla späda ryggen som är lite böjd nu...lilla ulliga huvudet med stora öronen ;)

När jag kramade henne godnatt fick jag världens klump i halsen av tanken på att hon kunde försvinna istortsett närsom helst.

Sen var det kört. När jag låg där i mörkret kunde jag inte stoppa tankarna hur det skulle vara den dagen hon försvinner..begravningen, tömningen av hemmet, hur jag skulle komma hem till en tyst och kall lägenhet...

Det hela slutade ju naturligtvis med att jag låg och störtgrät i över en timme...sen var jag så täppt i "däsadn" och hoptrasslad i hjärnan att jag var tvungen att läsa Vampyrnoveller (läs Vampyrtantsnusknoveller) för att slappna av hjärnan. det fungerade super..borde ha börjat läsa innan jag började böla så hade jag kunnat spara in på det ;)

Jag VET ju hur det är och att det kan hända när som. Men ändå har man den där obehagliga känslan varje kväll att "hoppas hon inte är död imorrn när jag vaknar" i bakhuvudet.

Hon är förjäklig på att skrämma ihjäl mig...inte medvetet såklart men ändå.

Hon sover som en mumie...rullar in sig i täcket och rör sig inte ett skit. Man ser inte ett enda andetag. Så man säger lite lugnt.."mormor..godmorgon" men hon rör sig inte. Detta kan man pyssla med tills man tillslut halvskriker "MORMOR GODMORRON!!!"...då öppnar hon ett litet ödleöga och tittar på en och säger: "godmorgon min flicka är du vaken redan" och ser pilemarisk ut (Em och Eg..googla ordet :P).

Äh fan nu har jag tröttnat på mig själv...

Hepp!

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Jag kan flytta hem till dig istället!

 
Web Analytics