lördag 10 oktober 2009

Mormor :(

Vilken jävla dag det blev.

Jag hade asmycket laser tat göra i salongen idag och jobbade i sträck. Precis när jag skulle ta sista kunden fick jag det där samtalet från hemtjänsten som jag vetat skulle komma men aldrig ville ta.
Mormor var inte sig själv..hon svarade inte på tilltal utom konstiga mummel. D var hos henne och han är usk'a så han vet ju när något är fel.

Att säga att jag sprang hem är en underdrift. Väl hemma var hon afatisk och hittade inte orden. Hittade inte mitt namn och svarade "28" på allt man frågade. Men hon ville bara sova..inte sjukhus....nej absolut inget sjukhus...bara sova.

Inte en chans. Ambulans ringdes och mormor blev ju såklart piggare för varje minut hon låg i ambulansen.
Innan det ringde jag min bror och undrade om han kanske kunde valla min jycke (kl va 16) för han hade inte vart ute sen 09.30 och jag måste åka med mommon i ambulansen.

Hans svar var "nej jag orkar inte...dessutom svek du min katt en gång och sket i att mata den exakt i tid". Ord kan inte riktigt täcka vad jag känner för min bror just nu och ännu mindre just då. JÄVLA FITTA och HORJÄVLAEGOFELKNULLADEFITTBARN är i krokarna vad jag vill skrika åt honom dock.

Jag fick alltså vänta med att ringa ambulansen...(!!!!) springa ut med hunden i ilfart...ringa ambulansen och slänga in hunden som ylade av sorg i lägenheten medan jag packade en övernattningsväska åt mormor och åka med i ambulansen.

På sjukhuset undersökte dom henne och sade att läkaren skulle komma snart...jo tjena. 3 timmar senare. Jag hade inte ätit sen frulle och var inte i ett vackert tillstånd.
Mormor och jag hade klätt på oss när läkaren kom tillslut för vi var så trötta på att vänta och hon var ju nästan som ny igen...så vi tänkte dra.

Precis då ringde min lilla pappa och sade att han och min farbror stog utanför med en varm matlåda åt mig och mormor (nu var klockan 20.30).

Mormor och jag mumsade i oss maten men plötsligt ville mormor inte ha mer och blev konstig. Hon fick rosor på kinderna och blicken drev liksom ut i intet. Hon svarade inte på tilltal utan nickade bara och log ett konstigt Mona Lisa leende. Jag ropade på personalen som kom in och läkaren sade att dom genast skulle fixa ett rum på stroke enheten.

Jag kunde inte hålla mig längre utan började gråta klotstora tårar. Mormor reagerade på att jag grät och jag såg hennes min liksom säga: "gråt inte min flicka" och plötsligt sade hon sina första ord som var: "ta det lugnt nu min flicka" sen kunde hon inte prata mer igen.

Vi hade just suttit o pratat om att jag kände mig dum som dragit in henne i vad som kändes som onödan men att jag var skraj att hon skulle dö där hemma och tog det säkra före det osäkra. Hon sade att "någon av dessa gånger när detta händer KOMMER jag att dö..och då får du inte vara ledsen" och så tog hon sin lilla silkeshand och smekte min kind som hon alltid gjort. Då brast det!!

3 minuter senare fick hon en till såndär konstig attack. Även denna gång kom hon tillbaka och repade sig och började babla en massa...hon får inte till orden utan rabblar en massa annat. Man ser frutrationen och hur hon verkligen blir arg på sig själv som inte får ut orden.

Sen skulle vi till avdelningen. Väl där möts vi av en kopia av en av min pappas kompisar. Han ser ut som en Sly Stallone kopia och är verkligen oväntad sjuksköterska. Män från mellanöstern brukar inte vara syrror. jag blev positivt överraskad...det skulle komma att bli kortvarigt.

Han frågade lite frågor om ditten och datten och sen började jag gråta när dom skulle ta in mormor på rummet. Jag blubbade mellan tårarna att jag hoppades dom skulle ta hand om henne på allra bästa sätt för hon är min finaste vän och har alltid varit det. Sen ville jag vara lite artig och trevlig så jag frågade var han kom ifrån.

WELL!! Det skulle jag aldrig ha gjort. Han fick flipp..."det har ingät med detta att jora".."jag mostä intä beretta for dig var jag kommer ifronn" "jag fattar intä varför man moste fråga sån sak...mina konskaper är likka bra jag skotter min jobb"...jag försökte stamma fram att jag bara frågade av intresse...positivt intresse men han hade redan fyrat av på alla sina jävla små blattecylindrar "do har intä att jora med min identität" "den spellar ingän råll allså...min fry är från dallarna och min born er svensk...jag tenker intä beretta var jag kommer fron".

Nu pallade jag inte mer så jag sade att jag hade enbart frågat för jag tyckte det var intressant om han var landsman med min pappa. Då skriker han: "jog er intäää landman med hånåååm".

NÄHÄ KNULLANSIKTE MEN DU VET INTE ENS VARIFRÅN HAN KOMMER OCH JAG SKITER I VILKEN JÄVLA ALKAIDAHÅLA DU KRUPIT HIT IFRÅN JAG VILLE BARA VARA ARTIG NÄR DU FRÅGADE 10000 SAKER OM MIG OCH MIN MORMOR FATTA!!!! OCH DEN JÄVLA ARABKRATERN DU HAR I DIN HAKA BORDE DU LÅTA EN PLASTIKKIRURG KOLLA FÖR DEN SER UT SOM ETT ANUS I DITT ANSIKTE...JÄVLIGT OFRÄSCHT!!!

(skall kanske förtydliga att jag inte SADE det fetstilta ovan...men jag ville...åååh vad jag ville. Mina ögon brann..mormor såg hur arg jag blev och trots att hon var ganska lollig i kolan så låg hon och flinade åt mig för hon visste hur gärna jag ville bomba honom i nyllet med min parfymflaska jag hade i väskan. Sötaste, ingen känner mig som hon gör)

Jag blev så ledsen att tårarna fortsatte att trilla. Han envisades med att fråga mormor alla frågor fast jag hade sagt att hon har afasi och inte kan uttrycka sig. När jag svarade såg man att han blev irriterad.
Jag var helt knckt när jag lämnade henne där för han var så jävla arrogant och när jag sade att jag ville att dom skulle kontakta mig om hennes läge förändrades så dissade han mig först och sen suckade han och sa: "vad är din nommerdååå!!??" (mitt nummer är 666 fucker kolla bakom dig när du går hem i natt).
Sen såg han blasé ut när jag underströk hur viktigt det var att dom kontaktade mig om ngt ändrades...direkt!

Sen kom mamma o hämtade mig vid sjukhuset i bilen. Harry hade varit hemma hos henne, för hon hade hämtat honom..
Hon hade låtit honom trampa i nån skit så han luktade "analöppning ala inte tvättat på tre dagar". Han var ju nybadad igårkväll :(
Så nu är vi på salongen och klockan är 00.20 och har duschat. när jag säger vi så menar jag att jag fick ofrivilligt duscha med Harry då han skvätte ner mig två ggr. Tack för den din kloakråtta! :P

Mysig helg det blir...imorgon lär ju inte bli bättre..
kul...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaadu... mina sympatier!





/P-A

Anonym sa...

:( vill att du ska må bra!!<3

 
Web Analytics