tisdag 11 maj 2010

Halvdag..

Japp...idag var det en halvdag. Eller en halv jobbdag iaf. Annars var det en heldag :P

Jag följde med min kära väninna på hennes gastro. Som hon har stretat emot den undersökningen. Jag tror till och med att jag har bönat och bett att hon skall göar det men inte förrs idag var hon redo. Jag förstår henne. Ingen drömundersökning direkt. men hon var strålande. Vi höll svettiga små händer så hårt att dom måste trott att vi var ett lesbiskt par.
Så nu har man sett sin polares magmunnar...båda två ;)
Allt såg tipp topp ut. Jag har ju assisterat på både en och 15 sånna när jag jobbade på OP så jag vet ju hur det KAN se ut om det är illa.

Sen gick vi på café och åt frulle och varvade ner lite.

Efter det gjorde vi staden och sen åkte vi utanför staden och gjorde det med. Vi flög runt nedcabbat och tyckte att vi ägde stan! ;) Vi bombade förbi HÄR och här så jag fick massor gjort för salongen. Men jag märkte att min lilla nya bil inte är nån packåsna direkt :P det var ett jäkla pulande för att få in allt i min ändå ganska stora baklucka (för att vara en cab).

Media Markt hanns med, där jag helt otippat köpte en blender till min lillebror (1..jag grubblade på det svenska ordet men jag kommer inte på något...mixer är ju lika illa. 2)hans hade pajjat och jag tyckte synd om honom...jag måste nog beställa en tid o kolla upp det där...börjar mjukna mot honom..det kan ju få katastrofala följder :P)

Sedan åkte vi och träffade Arvid och lillarvid och åt lunch ihop på Gränby. Det var mys. Arvid har opererat bort sin magsäck och jag blir lite fundersam om det är så lätt och bra som hon och alla andra säger att det är? Hon har gått ner 15 kg iaf och är assnygg. Jag kan inte hjälpa att tycka att det är ett för drastiskt ingrepp..man kan ju inte få det ogjort sedan :O

Fressten jag gick ju på KBT'n i fredags. På fettokliniken.
Det var intressant. Fick saker att tänka på hur beteende är kopplat till känslor. Så bad han mig beskriva vad känslor är.
-öhhmm....det är...känslor :P...jag menar...um...känsl..*suck*...sinnesstämningar (då blev jag skitnöjd med mitt fina ord)...men då ville han veta vad det var :P
Svårt att förklara. Försök själva att förklara ordet känslor för någon som inte vet eller låtsas att dom inte vet. Knepigare änman tror.

Jag fick hemläxa också. Skriva hur olika känslor har påverkat mig och mina beteenden och vad jag gör då. Man tänker faktiskt inte efter på sånna saker.

Som tex: du har en skitdag på jobbet. Någon frågar om man bvill umgås efter jobbet och man tänker "åh neej jag är deppig...sen är jag ju ful..och ganska fet och jag kommer bara göra dom på tråkigt humör och etc...det är bäst jag stannar hemma för mig själv ikväll". Hur många ggr har man inte gjort så? Hela mitt liv är så.
Förstärkande av negativa upplevelser som gör att det blir ett negativt minne.

Nästa gång någon frågar om man vill göra ngt så stannar man hemma av vana och av den negativa cirkeln. Fast det är bara ett exempel. Man måste bryta sina gamla mönster. Svårt ju! Man måste tvinag sig att bryta dom och DESSUTOM (innan) identifiera dom. Fatta skammen involverad där.
Men nu skall det göras. Nu skall jag städa ur garderoben :P skall bli skönt. Tror inte jag hinner allt på 10 sessioner men jag kan ju få redskapen iaf.

Jag tror KBT är bra för mig. Samtalsterapi är mysigt för själen men det leder inte till så mycket FÖRÄNDRING. Iaf inte i lika snabb takt. Man ältar mycket mer.

Nu skall jag vidare...förnyas, förbättras...framförallt försmalas :P

Äääääntligen är arbetsdagen slut. Jag är så trött!!

Kanske tar en sväng på bågen. Det ser ut att bli en vacker kväll.

Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

svar:jag messar dej <333 (K) love you /emelie<3333

Anonym sa...

Puss på känslostormarna! de är INTE lätt att sätta ord på rätt sort, men.. det kommer du fixa! Kramis B

Barbabitch sa...

DU om någon klarar detta.
du är så klok!
det är du verkligen!
Och bra....
Och bäst.....
o så....
ses ikväll
pusssssssssssss

 
Web Analytics