lördag 15 maj 2010

Personligt

Jag sätter inga krav på mina vänner.
Varför envisas dom med att göra det på mig utav "omtanke" ?
Jag skulle inte hota med att sluta en vänskap för att man gör något som vännen tycker är skadligt.
Då kan man prata om något annat. Man kan ge råd men inte försöka styra någon annans liv genom att villkora. Vänskapen är väl så mycket mer än så.
Men tydligen inte.

Idag var jag lika mycket värd som luft ungefär...eller så kändes det.

Jag skall inte behöva be någon om tillåtelse.

Vill man villkora något med mig så går jag åt andra hållet. Det är som att binda mig och det gillar jag INTE. Så är det bara.
Jag tvingar ingen att vara vid min sida och försöker att inte prata om mina problem så mycket mer än här. Jag tvingar ingena annan att göra som jag tycker heller. Vill dom inte så lägger jag ner det.

Synd att jag inte kan få samma respekt tillbaka. Besviken!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics