fredag 8 oktober 2010

Åhååhhååhångest

Jag har fått ett datum...

Ett datum för när dom skall cutta mig i magen.

Jag har inte ångest på riktigt, riktigt för jag vet att det är det här eller ett liv av sjukdommar och konstant kamp...men ändå. Man tar bort en funktionerande bit av kroppen...och det känns...konstigt.

Läkaren var helt okej men jag tycker att han var lite raljerande när jag ställde mina frågor.

Jag undrade bland annat hur det blir när man bli räldre och syftade på mormor som har kakexi (kakexi är en avmagring som många äldre får i slutet av livet...på samma sätt som cancerpatienter blir kakektiska..eller hu rman nu skriver det :P).

Hon har tappat aptiten och kan äta allt mindre etc. Jag frågade hur det blir om jag med min lilla magsäck blir så...kommer jag behöva sondmatas eller hur funkar det?

Då frågar han mig varför jag jämför mig med en 85-årig kvinna?

Ehm...din överåldrade beachboy...jag kanske siktar på att bli 85 för det första, för det andra så påverkas ju min kropp av vad jag tar för beslut i dag när jag är 85 och det är min kropp du skall cutta...så störa dig inte PFFFT!

Så jag har bestämt mig för att ringa runt till ett par ställen och fråga samma frågor. Jag skiter i om det kostar lite extra att operera sig. Jag gillar inte störiga typer.

Han var inte oartig men han betedde sig lite på det där sättet som jag hatar att vårdpersonal beteer sig när man säger att man är kollega...dom blir på defensiven och tror att man kollar dom på något sätt.

Jag är patient fucko...eller tänker kanske bli. Och om jag skall pröjsa 110 lax för att du skall grotta runt i min bukhåla med sax och instrument så skall jag fan känna att jag kan fråga dig om precis vad som helst som rör min kropp utan att orden "ja men alternativet är ju det här" kommer som svar.

Jag vet vad alternativen är pucko..jag har levt med "alternativen" i 10 år. Den här operationen är "no going back" jag skall känna mig 100%. Kirurger har sånt tunnelseende.

Därför skall jag ringa runt lite till. Jag har ett par veckor på mig.

Jag vet att det är rätt beslut..jag vill bara känna att jag väljer rätt "slaktare" :P

Jahapp...jag sov noll i natt. Jag och lillkusin låg och skrattade tills vi blev svettiga och pep i lungorna. Hon behöver det älsklingen. Sen kliade jag henne på ryggen tills hon somnade.

Jag älskar verkligen att klia folk på ryggen. Det ger sån otrolig tillfredställelse för dom som gillar det att man blir glad i hela själen. Det är bara att lägga ner lite tid...så gör man någon så lycklig och harmonisk. Så enkelt!
Kroppskontakt rules!!

Näe nu måste jag rappa på...klockan är mycket...jag brukar inte blogga på morgnarna...jag ser ut som Kurt Olsson i håret och börjar jobba om 45...hunden skall ut, sminket skall på och kläder skall plockas fram...det tar ju minst 2 timmar annars ;) Nu har jag 30 min :S

FUCK!

Puss på magsäcken

Ps: nästa förstföderska har anmält sitt intresse för BitterTwitters kombopaket med ryggmassage och beavershots under forlossningen. Sen tror jag att jag kan kalla mig "förlossningsfotograf" faktiskt :D

Ni vet hur folk tar sånna där porriga biler på sig och ger blivande maken i morgongåva (nej inte orten :P utan fenomenet)...well...det här är en annan version :P som gör att dom kan vara med på sin egen förlossning som åskådare...efteråt.
Och jag har redan utvecklat en "jag kan få dig att tycka det är helt normalt att visa mig din Va-JJ"-teknik (uttalas va'djäjdjäj= vagina)" eftersom jag jobbar med det hela dagarna som det är (med hårborttagningen) så min bedside manner är redan fixad ;)

Alla blivande mödrar kan anmäla sig här :D

Inga kommentarer:

 
Web Analytics