onsdag 27 oktober 2010

VINNARE!!!

Jag var på ICA idag och köpte lite grejjer.
Så står jag i min lilla kassa och väntar på mitt kvitto när en lampa i taket börjar blinka (en såndär röd saftblandare) och ett megalångt kvitto skjuter ut ur apparaten. Kassörskan blev helt till sig och sade med lite trevande röst att jag nog just hade vunnit i deras lotteri.

Jag såg framför mig hur jag var deras sjuttioelfte kund medan konfettin samlades i högar på mina axlar...MTV och TV4 slåss om att få intervjua mig medan Kid Rock sveper iväg med mig mot en limosin som innehåller en fet check på 15 miljoner och rosa champagne som rinner i en såndär pyramid medan Aerosmith sjunger She's a jolly good fellow med hårdrocksriff till...just ja jag ser ut som en blandning mellan Julia Roberts (underkroppen) och Salma Hayek (överkroppen)..typ...

Men...

Jag tittade yrvaket på kassörskan och frågade vad detta innebar?
Hon sade att jag skulle titta på kvittot för det stog där.
Jag skrollade igenom 100 rader av blajtext till det stora meddelandet som löd: VINST!!

ICA's sill 250-260g valfri

Mitt liv är så fantastiskt! Jag är så lyckligt lottad (hähä). Asså jag kan fatta att det här var en ball vinst på 1500-talet när digerdöden härjade som fan och det var svårt att få mat. Men vaffaan...kunde jag inte fått en påse maränger eller ett paket tampax?? Men en burk sill??

Aja...en får la va tacksam...så om någon vill ha 250-260g sill i valfri smak så...gå o köp det :P alternativt plocka ut mitt vinstkvitto ur kassörskans rumpa..där ligger det giltigt tom 2011 :P

Jag vill inte vara med i dag. Jag är trött, vrång och känner mig som en 89-åring. Håller nog på att bli förkyld. Jag var obekväm i sängen hela natten, vaknade 165 ggr som jag gjort i en vecka nu och kände mig helt död när jag skulle upp och det har fortsatt hela dagen. Jag skall gå hem och dö nu...typ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha haa, helt otroligt, ha haa, skulle vilja ha sett ditt förvånade uttryck när du läser sill....ha haa, f-låt Shirre, men det var kul.. Dock ingen kul vinst, men du kan ju bjuda på sill på lördag?! Puss tjejen, får se om jag inte kan hitta på en bättre vinst till dig... hmmmm

BitterTwitter sa...

Hehe :P vem är detta?

Anonym sa...

Oops, glömde, BOLEL

 
Web Analytics