söndag 31 oktober 2010

Voi, voi....

Jag har en konstig dag i dag.

Det är sista dagen som jag får äta fast mat på länge.

Jag har gråtit, svullat, mått illa, skitit...haft ont i magen...och mycket annat.

Även om jag vet att jag har tagit rätt beslut så har jag kännt som någon slags sorg idag...rädsla är kanske att ta i..men oro att man gör något som kommer påverka en negativt i framtiden...men det gör ju fetma också. Så man får se det på det viset...

Men på något sätt var det sorgligt att röja ur frys och kyl..inte för jag kommer sakna maten..men man kan inte låta bli att tänka på risker och sorgligheter och undra om man kommer ur detta levande. Jag vet att det är löjligt men så känns det.
Sen hjälpte det kanske inte att jag satte mig och tittade på "allt för min syster" som var en mycket vacker och sorglig film som jag bölade som ett litet barn till. Hela dagen blev sorglig sen.

Imorgon börjar förberedelserna inför operationen. Jag måste bränna fett ur levern för att underlätta operationen. Därför skall man äta måltidsersättningar i 2 veckor innan. Då blir det lätatre tat lyfta levern underna operationen så dom kan komma åt tarmarna etc.

NOG om det :P

Igår hade jag min taberasfest. Kyl-frys och bar tömning...trodde jag :P
Vi blev en liten skara som åt gott och drack lite vin och så men ingen var på supa- humör eller gå ut efter så det blev en ganska tam tillställning..men inte mindre trevlig för det :)
Folk hade med sig fina presenter och grejjer så jag blev helt generad. Inte skulle dom köpa något...bara komma och äta.
Ullis hade det bästa jag vet :D ett presentkort på English bookshop <3 tusen tack :)
Av Boel och Jessica fick jag en kanonfin handkräm från Restylane...så nu kanske jag slipper lös hud på händerna efter operationen ;)

Jeanette hade köpt en STOR påse som det stog "Bittertwitters överlevnadskit" på. Den var proppfull med saker hon tycker jag behöver ha i handväskan efter operationen (hon har ju opererat sig för typ 8 månader sen). Man måste ju äta många fler ggr per dag än jag har gjort innan och man har inte alltid tillgång så hon fixade ett dunderkit :P hehe. Allt från digestivekex till proeinbars och russinpaket till makrillburkar hehehe. Hon är så rolig :P hon går runt med makrillburkar i sin handväska och klämmer i sig som mellanmål :P

Makrillen kommer harry få :P för jag kommer inte frivilligt trycka i mig en burk makrill ba så där :S...på en varm macka kanske :P

Det var en mysig kväll.

Fyfaan jag mår illa...jag tryckte i mig det sista jag hade kvar..en 2/3 burk Ben & Jerry's. Jag vågar inte väga mig :P har säkert fettat på mig ordentligt dom här senaste veckorna...men men, det vore ju synd att sakna något sen :P

Usch vilket skitinlägg....men jag är vilse i pannkakan, känslomässigt...men jag gör rätt...jag vet det. Det är bara konstigt!

Ser fram meot att inte äta nu måste jag säga. Känner mig som en avloppskvarn efter 4 veckors svull. Jag skall lära mig äta från början..det skall bli spännande. Jag får en andra chans liksom. Den skall jag ta vara på!

Godnatt därute

3 kommentarer:

Barbabitch sa...

Det är klart att du gör rätt!
Det kommer bli jättebra!
Hoppas du håller dig dessa veckor , allt blir ju så mycket enklare då.....men jag förstår att det kan bli svårt....men vi finns för dig , vet du....
(ps. presentkortet var från boel o jessi oxå .ds)pöööössss

Anonym sa...

Inte bara kroppslig ändring som skall göras.. nu gäller det även att "klicka" runt den lilla grå till positiv inställning, basta ;) Allt kommer gå toppen! det är en stor förändring men den kommer dig att må bättre, på alla plan. Och som BB säger, vi finns här för dig. Kramis Bolel

BitterTwitter sa...

tack tjejer <3

 
Web Analytics