onsdag 13 oktober 2010

Koffein...

..är jävligt kluriga grejjer.

Nu har jag just klunkat en kopp kaffe och en cola light...inte fan är jag piggare för det. Men i natt skall ni se...när jag vill sova och kroppen är redo att stupa...då kommer min hjärna hålla igång som ett flipperspel.

Hade en schysst förmiddag med lillebrodern. Vi åkte och grosshandlade prylar till våra salonger ihop.
Det är roligt för jag kan shoppa ihjäl mig på frisörgrossiten och han kan shoppa ihjäl sig på Axfood...så när vi är på Axfood tar jag honom i nackskinnet och när vi frisörshoppar tar han mig i nackskinnet :P

Sedan gick vi och åt lunch på det ganska nylanserade Orientaliska palatset ute vid Kungshörnet...eller vad det nu kallas.
Verkligen jättegod mat..typ svensk husman och sen en Mezebuffé som ingick.
Jag och lillebror tyckte båda att det var den godaste hommous vi ätit någonsin. Fräscht...rekommenderas varmt!!

Sen åkte vi och leverade varorna till våra respektive salonger och bollade lite produkter mellan ställena...vissa leveranser kommer till oss och andra till dom. Skönt att få det gjort. Min bil är bäst!!

Idag kom jag fram till att det är nog ganska bra med 6 veckor på sig inför operationen. Man behöver det för att tänka.
Jag riktigt känner hur jag går igenom en massa stadier och acceptans och tänker och planerar och funderar på framtiden. Bara en sån underskattad sak som att tugga maten.
Inget jag lagt ner så mycket tid på förr (alla som sett min pappa äta vet vad jag menar hahaha...hamsterkinder :P)
Närå..jag äter inte som han (om jag inte har brådis) men jag är ingen hejare på att tugga och låta maten smaka...jag rusar genom måltiderna som ett pendeltåg i Japan :P

Men nu har jag verkligen börjat tänka på det där, så kan jag inte fortsätta sen.
Jag har lyckats få UPP tiden på min frukostmacka från 0.3 hundradelar till MINST 1 eller 2 minuter :P...inte så konstigt att man blir smal om man håller på och tuggar så länge...man tappar ju lusten att fortsätta äta under tiden haha :P det känns som maten växer i munnen tillslut.

Ikväll skall hem till Jeanette och Micke och softa aah! Johan skall dit också tydligen. Dom skall underhålla sina singelvänner hehehe. Övermogen singel 1 och 2 ;)

Jeanette är så hypad att jag skall operera mig att knappt är sant.
När kirurgen sade mitt datum till mig, tittade Jeanette på mig som om hon var min mor och jag just hade fått min 1a mens (ni vet sådär stolt) :P
Jag lovar att jag såg en liten tår i ena ögonvrån ;) haha.
Idag kom hon in med ett silverhjärta :) ett såntdär bästavänner-hjärta med 2 kedjor, som är delbart, som man hade när man var små...gulle :D

Idag har vi ganska dött här i salongen men folk kommer ideligen in för konsultationer och beställer tid för Brazilian Blowouts. Kuuul!!!
Nu har vi verkligen gjort det på alla sorters hår och utgångslägen :) vi har tom fått beställa in mer produkter. Det är jättekul!

Var hos mamma igår och fick middag.
Det blev inget kött :( men det gör inget för det hon serverade var så jäkla gott ändå. Allt var egenodlat: rostad potatis, rostad rödbeta och rostad zuccini som hon hade kryddat så jäkla gott!!
Till det olika sorters oliver, hommus, aioli och ett gott Tjeckiskt öl. Mumma!
Hon hade tagit några små kantareller och slängt på med resten låg på torkning.

Mamma har ett kallskafferi så ölen är alltid perfekt tempererad. jag är fett avis på det. Jag vill bo i en svamp...med kallskafferi...annars får jag kramp :P

Efter middagen stog lillebror och gullade med lillkatten Miró. Han är en Abessinier och oförskämt söt men en territorial liten faschist.

Harry ville också ha en del av gullandet och närmade sin kropp en MILLIMETER på ett fredligt och lugnt sätt.
Men det räckte för katthelvetet att slunga sig genom luften som Tarzan och smälla klorna i Harrys ansikte och hålla sig kvar och kloa honom som fan. Harry ylade mer än Kate Bush.

Hade jag varit Harry hade jag rusat in i en vägg så katten krossade ryggraden och släppte sitt terrorgrepp...sen hade jag ätit inälvorna och spottat ut resterna på mammas persiska silkesmatta och gått hem.

Men Harry måste fan va medlem i Amnesty eller nått (är han verkligen MIN son?!) och skriker av fasa som en flicka varpå kattjäveln blir bortdragen av min garvande (?!) lillebror (jag skall skratta när Harry tuggar på hans katt grrrr) och ändå väser den lilla skiten åt min enbart kärlekskranka lilla vovve som sitter i ett hörn nu och knappt vågar röra på sig. Kom lite närmre kissemiss...komsikomsi...mamma BitterFitter skall bara känna på dina luftrör....komsisisisisisisis...

Äckliga kattjävel!

Tvärr har Harry slutat pinka revir hemma hos mamma...jag skall be honom börja igen. Pissa cirklar runt kattens skål. Den andra katten är cool. Bobo. Han som är ganska känslostörd annars (han och min bror har en del gemensamt haha) men han gillar min hund...men Miró den lilal sadisten låter dom inte umgås, han hoppar in mellan dom och avbryter: "jaja sesså folk...nu går vi vidare, inget att se här inget att se här".
Han förbjuder att Bobo umgås med Harry. Nä nu slutar jag prata om dom för jag blir irri.

Jag säger bara hundar regerar!!
Jag kan tänka mig ha katt om jag är sambo i ett stort hus och kattlådan står i typ garaget och jag slipper umgås allt för mycket med det lilla "kräket" :P

Katter är snobbiga (tror att dom är kungliga och över allt och alla) och kvinnliga (oberäknerliga, humörsvängande, totalsajko, bekväma)...dom två egenskaper jag har absolut svårast för :P

Nu skall jag jobba lite..man skall tydligen göra det på jobbet ibland :P det är ganska knäppt...vissa dagar jobbar man så man knappt minns vad man heter och andra dagar kan det vara så lugnt att man storknar. Idag är en sån dag!

Aja!

Emelie Harrysson..om du läser här så vill jag ha en uppdatering på kärlekslivet...hajjaru? PRONTO!!! :P
puss på knappnäsan!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics