tisdag 5 juli 2011

Skakar

Detta är version 2 av vad jag skrev först...det första innehöll för många könsord till och med för mig

Jag skakar i hela kroppen för jag är så...:(

Jag försöker fortsätta att ta semester duttvis för att det skall funka. Idag har jag också varit ledig och tyckte det vore kul att köpa lite saker till min pappa eftersom han köper jordgubbar till mig regelbundet. Så jag körde förbi en arabaffär och köpte små minigurkor, ett granatäpple, en korg minipersikor och andra saker jag vet att han gillar.

Jag kommer till hans salong och lämnar det när han ligger som en fet parsa på MIN fällsäng som jag lånar ut till hans kontor.

Han säger inte tack han säger: "jag har granotepple hemmah..."

...jaha...skiter väl jag i. Nu har du två. Kör upp dom.

Sen börjar han med sin missnöjda ton insinuera att jag minnsann dribblar bort hans tid och pengar...och säger: jah imårgån vi mostah jobba med papper...schecka till revezor". Jag säger inget för jag skall vara ledig och jag orkade inte just då men jag känner hur ångesten byggs upp...han tycker inte att jag förtjänar att vara ledig. Jag jobbar lika hårt som alla andra...ibland hårdare för jag måste hantera honom hela tiden.

Jag skall precis gå när han ger mig den där blicken jag har pratat om förut...den där som innehåller avsmak...och säger: "när skall du gå ner i vikt...du mosteeh". Jag får den där hopplösa känslan som är så där att man vill sparka honom på smalbenen, spotta på honom och skrika som en 5-åring att man hatar honom....men det går ju inte så jag försöker få fram saliv i mun som är torr av besvikelse och säger att jag håller på och går därifrån.

Jag går på hundpromenad som ett åskmoln...jag vill bara kasta mig på marken och gråta sådär som ungar...när dom gråter så mycket att dom tappar andan och blir blåa om läpparna och slutar andas innan dom slutligen får fram ett tjut och man vet att dom inte skall dö.

Jag vill lägga mig på asfalten och skrika och banka med knytnävarna tills han fattar att jag är en arbetare som alla andra. Han tjatar om att jag är ÄGARE och det är min firma och en massa blaj...han skall bara betala av skulderna. BULLKUKSHIT!! det låter fint men hur tänkte han betala av skulderna när vi amorterar 20 000 per månad? Räkna ut det....

Hjärtat bankade så hårt och jag var så arg att jag gick tillbaka för att ta upp detta med honom en gång för alla och ta bladet fråpn munnen.

Jag sade att jag har samma rätt och jobbar lika mycket som alla andra. Då säger puckot att han har papper, han kan visa mig att jag inte jobbar bra. Jag drar inte in mycket alls och jag är aldrig där. EH VA!???

VADDÅ ALDRIG DÄR JÄVLA GUBBE!!!!!!

Jag sade till honom att han inte har någon rätt att påverka mig när jag är ledig jag behöver skuldfri tid borta från jobbet utan hans krav, gnäll tjat etc. Då säger han att jag minsann åkt till Turkiet och Spanien. SPANIEN EN KNULLJÄVLA VECKA DÅ HAN OCH HANS KINESER PAJJADE MIN BIL OCH TURKIET VAR EN ARBETSRESA MED MAMMA SOM JAG OFFRADE MIN SEMESTER PÅ!!!!!

Då säger han: ja men det var inte jobb för mig. NÄ JAG VET FITTFAN det för jag använde min semester!!!!!!!

Jag tog 2 veckor sjukskrivning av 4 för att hjälpa honom och inte vara "ILLOJAL" när jag opererade min magsäck. Jag kunde rullat tummar i 4. Men jag gick till jobbet.

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA ****GUBBE!!!!

Antingen slutar han eller jag. Eller så skall jag vara enbart anställd. Jag tänker inte sköta hans papper, hans löner inget! Jag skall göra laser bara isf. Och ha provision som alla andra och en lön som alla andra och semesterersättning som alla andra.

Han betedde sig som om jag var en olydig horunge som försökte skinna honom. När jag blev arg och började tala för min sak och käfta emot honom körde han ut mig från kontoret och jag gick och smällde igen dörrarna så mycket jag vågade (vilket var skitlite). JAG HATAR HONOM SOM HAN ÄR NU!! Så här har han inte varit förr :(

Jag pallar inte...jag vill gråta och vråla men vad hjälper det??

Jag orkar inte mer just nu....

Edit...och en sak till hände då såklart. Mitt ex som jag fortfarande tycker för mycket om, skippade mig på FB och anonnserade efter det att han hade ett nytt förhållande. Jag visste väl att det skulle komma men :(

Jävla bajsdag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, men nu får det väl ändå vara nog.. Snälla S för din egen skull, alltså.. ja jag vet inte vad jag ska skriva, men för din egen skull, du kan inte jobba på det här sättet. Snälla vännen ta hand om dig! Kram Bolel

christoffer sa...

det är ju inte första gången har jag hört att han varit så mot dig. Då ska inte gå och må dåligt över det han är din pappa då borde man tänka på andra som tex dig hans eget barn. Ring mig om det är någonting <3

ihemmetslugn sa...

Men älskade vän! Så här kan du inte ha det, det går inte. Du måste säga NEJ en gång för alla, be gubbfan att dra långt för så oerhört mycket som du har gjort för honom och så får du detta tillbaka. Nähäee tack.

Du är värd så mycket bättre! Jag vet att det kan vara svårt att släppa x men försök, det förstör så mycket för dig utöver allt annat. *kramar om*

 
Web Analytics