måndag 4 juli 2011

Helgen...det som blev kvar

Söndagen spenderade jag med vänner hela dagen.

Ege och Lale kom på lördagskvällen och ville sova över och vem är jag att säga nej till pepparkakan och hennes söta mamma.

Jag fick tillochmed ha sötpepparkakan i min stora 180-säng så hennes mamma kunde få ta igen sig.
Jag tänkte att det kunde vara kul med en liten bebisnallebjörn i sängen bredvid mig.

Jag hade inte räknat med att jag skulle bli så faschinerad av hur söt hon var när hon sov att jag inte kunde somna...jag låg och tittade hela tiden.
När jag äntligen hade somnat och sov som sötast fick hon värmespatt och började cykla med benen i sömnen och gny.
Så jag fångade upp henne i famnen och vi somnade om båda två ett par minuter innan hon verkligen blev missnöjd för det blev ju inte svalare direkt av att ligga sked. Smart moster man är!

Försökte med nappen ett tag innan jag insåg att det skulle behövas saftigare sugdon än en napp...där gick min gräns för vad jag kunde prestera så vid 3.30 gav jag upp och levererade tillbaka henne till gästrummet där hennes mamma sussade så sött.

Sen gick jag och sussade ännu sötare..spread eagle i min säng på diagonalen...alla 180cm för mig själv...aaah.
Bebisar i all ära...men faan vad jobbigt att inte kunna tassa in till någon annan och lämna tillbaka dom.
Jag kan det...jag uppskattar den möjligheten än så länge ;)

Vore ju jobbigt att vara singel och tråna efter barn liksom.
Jag har snälla vänner som låter mig dampa loss och pussa, snuffa och fota tills jag spyr...eller ungen spyr....i vilket fall så får jag min fix och kan sen njuta frihet ändå ;)

Så idag knatade Egget och Lale iväg för att möta Lina N och jag skulle träffa Lina L med barn och Bella.
Lina var först ut i vår skara med att producera yngel och har således nästan vuxna barn ;)....iaf om man jämför med resten av skarans ungar.
Jag är (usel) gudmor åt en av hennes söner och han skall börja skolan i höst.
Vuxen istortsett ;)

Vi gick och åt på MAX.

Nu har jag MAX långt upp i halsen.
Ege är besatt av MAX, Emma kan inte tänka sig något godare än MAX när hon kommer hem och Linas ungar fick glitter i ögonen av ordet MAX :p
Om jag aldrig ser en MAX-burgare till i mitt liv så gör det inget alls :P ;)

Det var dock sjukt trevligt att sitta med mina tjejer inne på MAX och babbla av sig saker så att hjärtat blev lite lättare. Älskar er! Dock måste vi lära oss ett nytt språk för kidsen kommer snart hajja vad vi säger på engelska :O faan vad smarta dom är :O Rövarspråk??

Efter det gick vi på bio och såg en riktigt rolig film som hette Rio och handlade om några fjäderfän i Rio de Janeiro. Så nu skall jag dit. Snart helst. Kanske även om ett par 20 kilo så man vågar visa sig på stranden där :P

Efter det gick vi till salongen en sväng och sen hem till mig. Bella busade med Lale och sen åkte hon hem.

Ege och jag höll på att somna av trötthet men hade lite ärenden kvar så vi åkte med 100 kg (lite mindre kanske) kläder till hennes mamma. Jag rensade ur mina gömmor (igen) och hennes mamma behövde kläder...perfekt kombination.

Vi blev bjuckade på smultron och lite glass vilket var som en änglakör som sjöng Kickstart my heart av Mötley, i munnen.
Jag blev nästan religiös.
Så enkelt och så gött.
Jag ångrade faktiskt att jag tackade ja till glassen...jag hade velat känna smultronen enbart, för smaken är så underbar.
Men det hade redan kladdat ihop sig och smaken av dom tillsammans är ju inte kräkframkallande direkt heller ;) det gick ner galant...även om Eges mamma garvade när jag bad henne ta bort 2/3 av portionen hon hade lagt upp :P...och ändå var jag fan lite flåsig vid sista skeden :P Gastric is the shit!

Efter det åkte vi och hälsade på min mormor för hon har inte sett Lale sen hon var spädis (och jag är där för sällan).
Hon blev så glad.
Tyvärr var min moster och hennes ganska oharmoniska grälsjuka glappkäftade make där från Norrrland vilket gjorde att man tappade sugen att existera efter ca 10 minuter. Jag höll god min trots raggen rest i nacken och tänderna pulveriserade i munne och sen harklade jag mig och tackade för oss.

Jävla åbäke att vara otrevlig. Kanske borde refletera över varför man som nästan 60 bast inte har varken jobb eller vänner. Newsflash!
Kryp tillbaka till Lule och stanna där. Din bästa vän TVn saknar dig. Vi gör det INTE!
Om ni vill ha en mental bild så tänk Ronny han som recenserade filmer på 5an fast med fulare tänder och större kagge....korsa med Aschberg...både utseende och burdusitet, ta en nypa GW Persson (negativa aspekterna), stö över en tesked Gillou eller valfri självälskande fet sprätt och viola....han är klar som ett foto framför dig.

Sen åkte jag o handlade lite och sen kom jag o Egget och lillan hem. Dom ville stanna en natt till. Jag har ju inga andra planer så det var okej :)

Vi kollade på en film som heter: Natt och Dag med Persbrandt... (det kan ha varit dag och natt också...fast den borde hetat..."jag glömde ta mina psykpiller och nu skall jag skjuta skallen av mig")

Ujujujuj. Se inte den. Fast om ni funderar på självmord och behöver en knuff i rätt riktning...(eller fel riktning...allt är relativt)...så by all means...sitt och anteckna. Den är dysfunktionellare än Jerry Springer Show.

Vissa skådisar var lysande och det var en förvånande skara stora svenska skådisar i den. Dom gamla hederliga var kanon...Persbrandt verkade dock bara spela sig själv och Bonnevie eller vad hon heter också..resten var bra.

Budgeten för den här rullen måste varit ENORM...två videokameror, en hyrbil, en tank bensin, ett tiotal varmkorvar till skådisarna...tjoflöjt...vi har en film!! ett svenskt mästerverk (!?)...

Nu måste ni ju traggla er igenom helvetet för att se om jag har fel. Ha inga skjutvapen eller vassa föremål i närheten bara.
Ångsetdämpande, antidepressiva och en tvångsjacka bör has inom räckhåll för säkerhetsskull.

Happy viewing :P

Nu skall jag sova.

Hoppas jag inte drömmer om den filmen bara. Hoppas även att pappa inte ringer och trackar mig för att jag är ledig imorrn. Jag har inte informerat honom om att jag tar ledigt. Han sabbade min semestervecka så jävligt sist. Kommer inte ha semester hemma efter i sommar....kommer fly stan varje gång nästa år.

God facking natt

Inga kommentarer:

 
Web Analytics