onsdag 21 september 2011

Hinna skriva blogg jao

Man hinner inte det när man inte gömmer sig på kontoret 24/7 som jag gjorde förut :P

Hoppas min personal märker skillnaden :P i salongen alltså :P

Asså mitt liv går i 180....folk folk folk. Men det är värre att vara ensam tror jag...
det har bara varit lite mycket på sista tiden med resor och umgänge 24/7.

Skall prova att fetisolera mig i helgen....kanske efter att jag går på Karins inflyttningsfest. Aaaah måste köpa present!!

Jobbet....jobbet jobbet jobbet. Pappa har gått under i hjärnan. han har med största sannolikhet ångest för han har spelat så mycket och för att det går på halvfart just nu. Då är det alltid enklast för honom att dela ut skuldkänslorna till alla som råkar stå i närheten.

Vissa förtjänar dom...lite iaf...men andra förtjänar dom inte och jag hatar när han slänger iväg sina vråljobbiga predikningar om hur jobbigt han har det med ekonomin till fel personer.

Jag försökte lugna honom nu ikväll och säga att vi har varit i värre ekonomiska knipor än denna men hanmenade att detta var absolut botten. Det har jag aldrig hört honom säga förr :O

En liten del av mig blir orolig...men så tar den cyniska och vana rösten över och säger: tare luugnt nu bruden....han gör alltid såhär och sen kommer han 3 dagar senare när du knappt har ett stresshormon kvar i kroppen för du har bränt sönder körtlarna i overdrive och sen säger han: do skall intä urua dig gomman...pappa fixar.

NU FÅR PAPPA FAN FIXA!!!

Och när han har fixat...då är det han som skriver över på MIG!! och tar en jävla baksätesroll ANNARS!!!!

Han skall få en lön som alla andra och inte NÅGON TILLGÅNG till pengar alls.

Nu har han fått alla chanser och han bara drullar runt det. Jävla beroende!!!

Det har varit mycket tal om beroenden i dagarna bland mina vänner. Många har olika sorters beronden bland syskon, föräldrar, partners...och ALLLLLLLLA har samma symptom. Samma galna egoism, samma undvikande av ansvar för sina handlingar och sin effekt på andras liv och vardag, samma användande av ilska för att man skall undvika att ta upp ämnet...det spelar ingen roll om det är alkohol, spel, tabletter, shopping...det är så vanligt...men så svårt att komma åt.

Det får bli ett annat inlägg...orkar inte djupdyka på det nu. Men det är inte bara jag som mår dåligt av dessa saker och det är inte bara min pappa som har beroende. Det känns både tryggt och ledsamt att veta.

Ni mina vänner som läser detta och känner er träffade...ni vet var jag finns. Alltid!! Om någon annan känner sig träffad så hojta...jag stödjer och diskuterar gärna detta.

Det är inget jag vill eller har ett behov av att älta...inte därför...men det verkar vara så vanligt och det påverkar så många...jag menar bara om någon behöver stöd så hojta!!

Fyfan vad trött jag är. Känns som jag måste stressa för att hinan sova. Sjukt va?

Mamma kom och var som en virvelvind som vanligt. Jag tryckte i henne 2 gin & tonic och sen var hon inte så kaxig längre.
Men hon hann ändå polera av 2 skålar med chips, en baklava, en skål med ostbollar, en tallrik med ost, oliver och mina egentorkade tomater till sina drinkar. Sen vinglade hon hem...förhoppningsvis nöjd och mätt :P

Nä fyfan vad jag är stressad i kroppen...hur fan skall jag kunna somna....som en fiolsträng....

Jisses....jag vill....äääh

Inga kommentarer:

 
Web Analytics