onsdag 7 september 2011

The Proclaimers

--->500 Miles<---

Jag har aldrig vetat att världens bästa låt när man är 14is full på dansgolvet sjungs av dessa två glasögonormar hahah. Dom låter så fett mycket manligare än dom ser ut :P
Dom ser ut som om dom har haft astma och allergi hela livet och inte har fått spela sporter/ leka utomhus. Men jag har ju inga fördommar alls *host* eller förutfattade meningar...aaaaaldrig :P

Pappa börjar promenera påmina nerver lite igen. När han inser att han målat in sig i ett hörn är han som en skorpion som attackerar när man vill hjälpa. Hjälp betyder ju inte att man bara röjer undan bråten det innebär att man försöker undvika att det sker ÄNNU mer kaos i framtiden.

Men då mina vänner så kommer motanklagelserna. Idag sa han först att jag inte kan något och jag skulle aldrig klara företagen och jag borde få försöka att ta över och ge honom en lön för uppehälle bara.

Han hade inte räknat med att jag skulle bli överlycklig så när jag sken upp som en sol och sade att jag bara väääntar på att jag skall få sköta allt så tog han tillbaka det.

Mina föräldrar har ett sätt att låtsas vara tankspridda och inte lyssna/ höra vad man säger när man säger något som inte passar dom. Alla säger att dom är så jävla olika men det är dom inte. Dom är väldigt lika på många sätt. Ett av dom är att dom gärna påstår att deras sätt är det enda rätta och utsöndrar total känslomässig utpressning när det inte efterföljs.

Så när han fick höra av mig att hans sätt att sköta löner och papper överhuvudtaget (dom som jag inte kan få tag på innan han tar dom) är KAOS så börjar han dilla om att mitt rum ser fördjävligt ut och jag kan ju omöjligt sköta en salong om jag inte ens kan ha ett städat rum.

Jaja.......

Det måste vara så sorgligt att vara han. Jag tycker synd om honom. Han är helt fast i sin lilla värld av tankar. Jag kan relatera till att man kan fastna i tankemönster...men att vara fullständigt stelopererad i hjärnan när man bara är 60 är ju ett gravt handikapp.

Jag och min bror...men mest jag nuförtiden (eftersom brollan sitter lösare jobbmässigt) blir dom som måste göra programvaruuppdateringar på pappas och mammas hjärnor emellanåt. Och tyvärr måste det nästan alltid föranledas av en megakrash i systemet och sen 3 dagars betänketid innan dom kan processa informationen.

Morsan är lite lättare att uppdatera...eller...inte lika aggressiv...iaf inte fysiskt.

Äh...jag har underbara föräldrar...men dom är helknäppa båda två. Tänk om man kunde lägga dom i en petriskål och isolera dom bra egenskaperna och ta bort resten?

Tänk om dom kunde skriva bloggar och rannsaka sig själva....pppaaaaaahahahahahahah...nej fan det var att ta i :P det är ju som att påstå att jorden är rund :P

*overload*

Jag återgår till att lyssna på The Proclaimers (Skottlands svar på bröderna Rongedal hähähä)...jag hade glömt hur skönt sound dom har. Spana in prällen i --->denna låt<--- ...erkänn att han är lik Hasse Alfredsson :D Liiite? (folk håller ALDRIG med mig när jag påpekar likheter :P)

Come on darlin pleeeease take my hand....:P

Ps: --->det här<--- är min och Emmas favvolåt från när vi var små haha...Dialekten är uuuunderbaaaar!!
Vi är lite speciella...andra gillade Carola..vi älskade JR och Bobby Ewing och lyssnade på allt mellan himmel och jord!! Hahaha!! (och jag lyssnade på ÄNNU mer i hemlighet för jag trodde jag skulle bli mobbad om dom visste att jag tyckte Lynyrd Skynyrd, gamla Queen, Eric Clapton och Cream etc var asbra). Jag är en musiknörd (bla)!!

Ps2: ojojoj...jag kollade runt lite på youtube och fick ju upp ---> den här gamla dängan<--- och den är vacker om än lite söndertjatad...men kolla på förslagslåtarna som kommer upp. Många klockrena låtar där.
Jag har en tendens att förlora mig i gammal hårdrockmen det finns så mycket mer som jag glömmer mellan varven. Gamla goa 80/90-tal!! Jag älskar verkligen musik!!!

Åååh jag måste hem o lyssna på Absolute Music :D !!!

Tänk om man kunde BO i MTV/ VH1's arkiv och bara sitta o drömma sig bort bland musikvideos!

En till Emma/ BitterTwitter favvo :D

Inga kommentarer:

 
Web Analytics