måndag 5 september 2011

Vilken måndag :O

Jobbet var helt okej...förutom att det var en aning dött.

Min nya isländska frisörska som skulle få sin lägenhet idag fick såklart inte den och man lär ju åberopa Murphy's Lag här tror jag.

Så hon får bo i mitt gästrum tills dom hittar något annat. Dock betydde det att allt jag hade i garderoben därinne och undanpulat i hörn och Gud vet vad var tvunget att flyttas IKVÄLL :P

Det var en rolig överraskning efter jobbet :P men nu har jag slängt skitmycket och släpat ner minst 5 sopsäckar till källarförrådet. Efter det gick jag på promenad med hunden i ösregn utan paraply...det var...en annan måndagsupplevelse :P

Sen kom jag på att han luktar as när han är blöt och då var jag tvungen att duscha honom och då såg jag att tasshåren var för långa så jag var tvungen att stå med röven i vädret och klippa det (för det samlas skitmycket sand i dom annars...som hamnar i min soffa). Saeunn (den isländska frissan som nu alltså bor hos mig) hjälpte till lite men sprang skrikande in på sitt rum när Harpan ruskade på sig (hon kanske är gjord av socker ;P)....skall väl tillägga att han var blöt och stog och droppade i badkaret fortfarande.

Jag brukar alltid klippa honom när han är torr...men så fick jag snilleblixten på kvällspromenaden att om jag klipper honom BLÖT så slipper jag flygande hårtussar i hela kåken :)
Inget av alternativen är lätt hursomhelst :P

Tänk vilket lugnt liv man hade utan djur förut.
Aaaaah.
Folk skaffar frivilligt barn och djur åt höger o vänster. Man kan ju ha en luuugn kväll utan strapatser....eller så kan man ha ett djur/barn som skall tvättas, gnäller, piper, skall på promenad/byta blöja/ta tid/lukta....BEHÖVA EN.....ujujuj vad jag har funderingar kring allt det där.

Det ÄR ju myyys när dom kurar upp sig mot en, blir glada när dom ser en......ååååååååååååkejdååååååååå det ÄR värt det...hund iaf :P..........ibland :P

Jag hade en massa ideer om vad jag skulle blogga om idag men så blev kvällen så jävla intensiv att jag storknade. Jag sitter för första gången senjag kom hem kl 20...NU :P

Efter "hundsalongen" fick jag tvätta badkaret och väggarna eftersom jag har en hyresgäst nu som betalar hyra och sen var jag så svettig och jävlig att jag fick duscha själv också.

Då var klockan 22.45 och jag kom på att jag hade inte ätit någon mat så jag tryckte en macka och några oliver lite snabbt och sen kastade jag mig på datorn för att blogga lite (min ventil i tillvaron).
Dag 2 utan FB har passerat galant (jag fick SKIIITMYCKET gjort på jobbet haha :P...TYST jag vet :P)

Nu pallar jag inte skriva om allt jag ville skriva om. Jag skall skriva om kurder...kanske inte imorgon men, SEN!!!

Sen skall jag skriva om Muppsala och gågatan....mitt liv på gågatan. Jag låter som en tjackhora :P men det är kanske inte riktigt så jag menar ;P

Nä nu dör jag av trötthet. Jag hade glömt att jag lovade Ege och Lale att dom kunde sova här imorrn. Jag var så säker på att Björk (kodnamn på islädskan :P) skulle ha flyttat in i sin lägenhet by then....sååååå....Ege får sova i min säng med mig så får Lale ligga mellan oss. Inte hela världen.

Lättare för Ege också så slipper hon balansera Lale och sig själv i en 120-säng.

Bodde jag med en sambo så skulle jag såklart inte ha hotell hemma stup i kvarten men det känns som om det är dumt att sitta med ett extra sovrum/ walk in closet :P om man kan hjälpa en polare!

Och nu när det blir ett par veckor så insisterar Björk på att betala hyra. Jag skulel inte ta någon för den lilla snuttt hon skulle bo här egentligen, men nu passar det ju bra med lite extra cash till min stundande Londonresa :D jag skall lägga undan vart enda öre!!!!

Om inte ni har somnat än så borde ni ha gjort det. har nog aldrig skrivit ett tristare inlägg...och jag är inte helt okänd i "trista inläggskvarteret" :P

Nu tänker jag törna!! Nyduschad med inpackning i håret som jag sköljer ur imorrn...blir galant.

Min nya roomie är riktigt trevlig och vi kommer bra överrens. Känns som jag känt henne halva livet ;) vi fick en intensiv start i vänskapen och har fortsatt i samma tempo ;)

Först jobbade vi ensamma ihop i 3 veckor när det var aaasmycket att göra..typ 24/7, sen hjälpte jag henne köpa en cykel (vilket var ett äventyr :P), hämta väskor på annan ort och kånka upp i förra lägenheten, hjälpa med skatteverket och bankkonton och gud vet vad och nu flytt hit hem :P vi har hunnit med otroligt mycket på EN sketen månad :P

Det har varit så turbulent och påfrestande för henne att leva i kappsäck att det varit en massa tårar och kramar och så men nu har hon äntligen en plats hon kan varva ner på ett tag iaf.
Hon har fått låna mysiga överkast och kuddar av mig och gjort rummet till sitt eget.

Så nu har hon gråtit av lättnad istället för av ångest 8som hon gjort hela dagen innan vi gjorde upp att hon kan bo kvar här ett tag till) och sen av lycka ;)...mycket tårar har det varit för henne idag.

Det blir nog bra det här tillslut! :P

Hon har en liten bror som är 6 år gammal...hon är 32. Snacka om sladdis!!!!!! Hon skypar med honom nu. Han låter som en söt liten smurf!

Jaja....nu snarkar Harry som en motorsåg. Dags att snusa!!

G'natt folks!!

1 kommentar:

G ústus sa...

Hörru, ska du bojkotta fejjan också så får du baske mig ta hem datorn och slänga iväg ett SMS när du har tid att MSN'a med mig (Skype är för modernt för mig).

Eller så kan vi bolla SMS med varandra när du får en stund över.

Puss på nāsus!

 
Web Analytics