tisdag 25 oktober 2011

Mår bättre :)

Jajjumen :) det är skönt. Fortfarande snorig och äcklig men den där "jag-dör-av-att-ens-andas-känslan" har gått över nu thank GOD!

Jag har lite svårt att äta och har haft det sen...jag kom hem från England. Sen jag blev förkyld i torsdags har jag typ ätit 1dl naturdiet jordgubb, 2 kanelbullar, 2 mackor, 20% av en pizza, några salamibitar, lite ost och ett par oliver...och cola light! PÅ 5 DAGAR!?!
Det brukade jag äta till förrätt innan jag lagade mat, en KVÄLL, förrut. Då skall vi inte ens tänka på luncherna och allt däremellan :O

Nu är det ju inte så jag SKALL äta nu....men jag pallar inte äta just nu. Det är inte intressant. Fattar inte hur det kan svänga så. Ibland äter jag ju tapeterna nästan :P

Jag skulle behöva att någon LAGADE mat åt mig..ställde fram det och sa: TUGGA!!!!

Jag känner mig som en unge som sitter och tuggar med munnen öppen och egentligen inte bryr sig om ifall maten ramlar ur munnen eller inte för det är så hjärndött tråkigt att äta och man vill hellre göra något annat.

Det är olikt mig...jag har tom smakat på hårprodukter som har luktat godis för att se om det är lika gott som det luktar...men inte just nu :P
Måste ju ha något med förkylningen att göra...att "magsäcken" är så liten och snoret är så mycket hahah :P eeew :P varför skulle jag annars förlora aptiten TOTALT när jag var som en varg för ett par veckor sen?

Min hund ligger jävligt lågt på popularitetsskalan just nu.

Igår hade jag lämnat pizzan i kartongen på bänken (den var från i lördags så det var inget snack om några stora rykande arommoln). Min hund är typ 30 cm hög...min bänk är MINST..ja vaffan är en normal bänk? HÖG!!! Han har aldrig lyckats få ner något därifrån innan och han har försökt!!

MEN igår lyckades det lilla kräket att få ner hela kartongen och åt alla 80% av en hel fet jävla pizza som låg i kartongen, lök, bea ALLT (utom 2 små sketna oliver som låg utspottade i vardagsrummet på mattan...jävla snobbhund).

När han var yngre tyckte jag att det var kul att ge honom människomat för...jag var dum...numer får han MYCKET sällan sånt och får han det är det rena saker..kött, potatis etc. Han får typ cementskit av en 10cm lång pizzabottenkant...vad gör en ENORM pizza då :S

Jag var arg som en uppretad bålgeting för jag VISSTE att JAG skulle tvingas ut mitt i natten och det är STÖRIGT!!! Så när jag hade kokat klart tyckte jag att det var dags att ta ett varmt bad....men när jag hade sänkt ner min trötta lekamen tyckte kung Harry inte att jag skulle bada för han lider fan av något som har med badkar och mig att göra. Såfort jag sätter mig i badkaret så blir han helt ifrån sig. jag har provat ALLT...tillslut blev jag så arg på honom att jag höll på att få hjärnblödning så jag gick upp ur vad som kunde varit ett underbart bad. ÄNNU argare än en bålgeting!

Harry var mäkta nöjd att matte ÖVERLEVT traumat av att bada...(?) och somnade i ren utmattning bredvid mig i soffan. Då gick vi och la oss och han fick INGEN godnattpuss!!! *HMPF*

Sen *PING* vaknade jag 02.44 av en bajsnödig liten hund som ätit för mycket pizza och stog och trampade och pep vid min säng. Insomningstablett och öronproppar är ingen höjdare för bajsnödiga hundar att göra sig hörda genom :P

Surare än surast gick vi på språngmarsch och såfort han stannade och ville sniffa som hundar och speciellt hanhundar gör...så halvskrek jag som pomperipossa så ljudet studsade mellan husen och han hoppade till "DET HÄR ÄR INGEN JÄVLA SÖNDAGSUTFLYKT...SKIT NU ELLER ALDRIG FÖR FAAN"

Så voila :) det är så ROLIGT med husdjur ibland :P middagen förstörd, badet sabbat och sömnen kvaddad :P tur för honom att detta kanske händer nån gång per år bara *morr*

Nu skall jag åka o hämta Ege från dansen och sen skall hon o Lale sova över.

Puss på hjärnhinnan

Inga kommentarer:

 
Web Analytics