onsdag 26 oktober 2011

Rovdjuret

Han blir ju aldrig nöjd!!!

Imorse öppnade jag kylen bara för att ta ut smör och ost till frullemackan. På den tiden ställde sig min hund framför mina ben på sina bakben och nappade den grillade kycklingen som låg på en tallrik inne i kylen.

NU BÖRJAR DET BLI LÖJLIGT!!!! Vem har bytt ut min hund mot katten Gustaf??

Han fick ju inte behålla kycklingen men inte fan ville jag ha den sen han hade haft den i sin mun så den slängde jag. Han fick behålla en örfil däremot :P

Han försökte väcka mig i natt för att gå ut gissar jag...jag muttrade något och vände mig åt andra hållet. Då hoppade han upp, slängde sig dramatiskt ner bredvid mig och suckade djupt som om han blivit dömd till livstids fängelse och somnade sen om. Tönt :P

Ege och Lale sov över inatt och Lale är som ett litet plåster :P hon vill alltid komma till mosters famn (undertecknad) och ibland börjar hon gråta när Ege skall ta tillbaka henne hahaha :P det är ett bra betyg för en "fejkmoster".

Jag busade så mycket med henne att hon inte somnade förrän efter midantt :P hehe...ungen var så jäkla uppe i varv :P
Vi har en lek där hon försöker resa sig och springa runt på sängen. Men såfort hon kommer upp så puttar jag till henne så hon ramlar. Hon kiknar av skratt. Ibland tar jag tag i lilla benet och drar undan det eller drar täcket under hennes fötter, alternativt rullar in henne i täcket. Igår tog Ege, mamma och jag varsitt hörn på täcket och använde täcket som en studsmatta åt henne...alla drog liksom åt sitt eget håll när vi räknade till 3 och hon for upp i luften. En solklar hit i babyland tydligen :P så det var lite svårt att sova sen......

Imorse blev hon helt förstörd när jag skulle gå...jag trodde det skulle vara smartast att stänga dörren mellan deras rum och hallen så hon inte såg när jag gick...men ojoooj...det blev en helt trasig liten pepparkaka som blev helt stel av gråt....så moster fick börja om och backa ut ur lägenheten och vinka hela vägen. Inget smitande här inte ;) JÄVLA moster!!

Lägger in en bild sen på presenten jag köpte åt henne till 1-års dagen. Snutten!! Jag tror jag skall stansa in hennes namn i mitt armband som ni ser på bilden (det är den blekfeta armen bredvid lilla pepparkaksarmen)...och Anastazia också...mina två älklingar;) alltså...som jag har varit med på förlossningarna...ba liksom.

Nu orkar jag inte skriva mer för jag har massor att gö'

pössa

Inga kommentarer:

 
Web Analytics