torsdag 6 oktober 2011

Shobre brushaaan

Jag addar nya bloggar til min lista då och dåför jagtycker dom är roliga...någon är frispråkig och har lite glapp i kontakterna precis som jag, vilket jag gillar. Älskar när folk kan vara politiskt INkorrekta så det tjongar om det och STOLTA!

Men jag börjar ana ett mönster. Dessa bloggar blir snabbt poopis och får raskt ca 300 läsare per dag och kommentarer etc. Plötsligt uppstår en prestationsångest...speciellt när dom vinner "blogawards" och sånt. Då blir det diarré på inläggen som tillslut handlar om ingenting och man känner att det riktigt sprutar: "jag-måste-skriva-en-twist-på-varenda-grej-som-händer-i-mitt-liv"-syndromet uppstår. Man känner igen mallen men ämnet varierar.

Jag pekar inte finger för jag kan också köra på tomgång ibland men som ni säkert märkt så blir det någon dag mellan inläggen nuförtiden för jag orkar inte skriva om precis allt just då...eller har tid.

Hursomhelst så tycker jag att det är synd att bra bloggar och männsikor med bra humor låter sig hetsas tills dom späs ut och blir...anträngt roliga. Som en ståupp-komiker precis innan den där käppögglan kommer utslingrandes genom gardinen och fångar dom runt halsen och drar undan dom lagom till bu-ropen.

Vi hypar allt för mycket i vårt samhälle. Allt blir så stort så snabbt och det skall vara så extremt direkt att det brinner ut på 5 minuter. Men det blir väl så om man tex bloggar för en tidning och dom har krav på vissa ämnen och antal inlägg.

Men nu är inte min blogg en sån blogg och dom skulle behöva anställa en minst 2 juridiska ombud för att ta hand om alla stämningar om jag skulle göra något sånt ;)

Det var bara en reflektion på något jag märkt av bloggar jag följt. Kastar jag sten i glashus nu?

Idag har jag lärt mig att dricka kaffe utan mjölk :D (fast inte utan socker, nå'n jävla måtta får det vara asså).

Vad mer händer idag? Jo Lale fyller 1 år :D lilla hjärtegull!! Jag vill hitta den klockrenaste presenten NÅGONSIN men det är jefligt svårt. Vill köpa något som hon tittar på om 20 år o säger: "åååh den däär fick jag när jag var 1 år av min moooster".

Hmm...får grunna vidare. Nu måste jag lägga in räkningar!

Pössa

Inga kommentarer:

 
Web Analytics