söndag 6 juni 2010

Du gamla du fria du svinheta nord :P

Jag dör av värmeslag. Vill åka o bada men jag hinner inte för jag skall bort till vänner vid 17, i Stockholm.

Det är ljuvligt väder för en perfekt nationaldag :)

Tog en sväng på staden och tittade lite i affärer. En kör stog och ylade på Stora Torget och hemglass delade ut glasspinnar.

Försökte hitta snygga sommarskor men det var svårt. Tänk om man inte vill se ut som Russel Crowe på fötterna. Gladiatorer dog ut för massor med år sedan...varför har deras gamla läbbiga skodon överlevt?

Så jag traskar runt i mina Adidas superstars GOLD edition och kokar fötterna :P

Annars då? Jag städade ALLT igår...det var sååå skönt när det var klart (vid 23 :O) jag hade tänkt gå på flurran och svänga mina lasrade...men jag var för...oinspirerad när jag äntligen plockade upp den sista tvätten. Så jag satt o glodde på hajen 2 och 3 eller 3 och 4...jag vet inte jag tappade räkningen :P

Jag drack 1,5 LITER cola zero igår :O och åt ingen mat bara godisremmar från marknaden :O magen mådde sådär i natt (men den var PLATT(ish) vilket vi gillar) :P

Hajjy älskar solen...ligger och steker sig dagarna i ända på ballen (balkongen för er ovetandes). Det har han från sin pappa ;) den lilla soldyrkaren :P

Jag vill baaaaaaaaaadaaaaaa.

Jahappp...mer då?

När jag gick på stan så gick jag förbi pappas spelhåla och naturligtvis var han där. KLISTRAD till tvn med V75. Jag smög upp bakom honom och ställde mig på tå o pussade honom på flinten. Han brister ut i ett: HABIIIBIIIIIIIII och vänder sig om och ser plötsligt förvånad ut.
Jag frågar vem han trodde det var och han babblade något om nån iranier.
Jag frågade om det brukar vara många iranier som fjäderlätt pussar honom på flinten och kramar honom bakifrån? :P

Jag är inte säker på att jag vill veta svaret :P

Som vanligt så tyckte han mest bara att man var ett störande moment mellan honom och potentiella miljoner...så jag hajjade vinken och gick.
Han är ganska tråkig på det sättet min pappa. Ingen fråga vad man gör eller "vad kul att du kom o hälsade på mig" utan ett outtalat men helt klart hängande i luften "stick iväg nu jag skall spela".
I know when I'm not wanted!
Undrar när vi skall ses och bara vara...

Äh nu blev jag ledsen. Löjligt att man fortfarande kan känna sig ratad av sin pappa när man snart är 31 och vet hur han funkar...

Herrå

1 kommentar:

Anonym sa...

Du man kommer aldrig över känslan som en pappa kan ge en.. Jag har varit i vägen för min i typ 30 år... men det känns fortfarande. Tro du behöver semester från HELA familjen. Puss & Kram B

 
Web Analytics