fredag 4 juni 2010

Sjung om studentens lyckliga dar...

Vilken fin dag att ta studenten på :)

Precis som när jag tog studenten så är det ganska svalt i luften efter att det har varit kletvarmt ett par dagar. Perfekt då man skall lalla runt i fina kläder och inte vill svettas :P

Samtidigt så är det gatufest i Uppsala. Då kommer verkligen staden till sin rätt. Folk är ute och strosar, njuter av gatumat från alla olika hörn i världen, marknad, tivoli. Hela stan surrar. Det är jättekul.

Harry ligger väl hemma o skakar under soffan haha...han blir lite skraj av smällare och visselvipor och sånt. Lilla bubben.

Jag var på tjockismottagningens kbt idag. Det handlar ju eg inte om maten som så, utan mer om negativa beteenden som resulterar i tex matmissbruk och annat.

Jag kände mig jättepepp ibörjan när jag åt rätt och rörde mig. Sen blev det ju typ noll resultat på 6 månader (okej skiten omfördelades lite, men inte på vågen) så nu har jag lagt av. Inte med kbt'n men med avhållsamheten (från socker).

Jag mår inte bra av socker...men jag har den där jävla faschinationen med det...störigt!
Fast nu har jag kommit in i en slags medvetenhetsfas så jag njuter inte på samma sätt som förut. Jag är för äckligt medveten om allt vilket gör mig ännu mer ceppad. Skitsamma.

Jag börjar känna som jag alltid gör när jag kämpat för att komma någonvart...att jag vill ge upp. Att jag vill säga till alla psykologer etc att "jag ba skoja...ni kan strimla papprena och låtsas att jag inte var här :P"

Men jag får inte det. För mig själv. Det här är min chans.
Men jag önskar jag hade en personlig assistent som kunde jobba "på" mig-åt mig :P så kunde jag titta förbi ibland och fråga "går det bra med kbt'n för oss?"..."lär vi oss hantera saker på ett annat sätt? Duktig assistent, keep up the good work..ring mig om du behöver något..hej då." men jag kan inte smita ifrån detta. MORR!

Ikväll är jag medbjuckad på Flustret på invigningspartaj av nya balkongen :) det skall bli kul även om jag helst av allt vill hem till soffan (jag har börjat 8 varje dag...*gnäll* :P om man är van att börja 10 så blir det en jäkla omställning kan jag säga, fast skönt för man hinner massor).

Det skulle gå av stapeln vid 21 så jag hinner nog hem och panika över vad jag skall ha på mig innan :P
Höga klackar blir det ivf :D jag älskar höga klackar. Och stort hår! Jag borde varit partygammal på 80-talet. Älskar 80/90-talen <3 fast å andar sidan ville jag vara det på 50/60-talet med. 70-talet var säkert kul men lite sunkigt.


Salongen är ganska död idag..alla är ute o firar ju :) helt okej. Det har varit hektiska dagar på sista tiden.
Mickis är hemma igen :D hon kom förbi idag. TOKBRUN(/röd :P). Nästa vecka är vi fullbemannade igen. Skönt!

Jag börjar få panik om semester. Jag har inga planer och snart försvinner hela sommaren. Vill åka nånstans. Gärna varmt! Men det funkar i vinter med. Tycker nästan man skall åka på vintern. Sommarn hemma är så kort...synd att missa den tycker jag.

Vill komma in i en livsrutin med eget hus, semestrar etc. Varje år nu är som nånslags ta det som det kommer. Tiden bara rinner iväg då...samtidigt som det kan va kul också. Jag känner inget behov av ungar men någon att göra roliga saker med saknar jag mycket. Skratta med, grubbla med, prata med, sitta tyst med, gosa med.

Aja...nu går vi inte djupare in på det ämnet :P

herrå

1 kommentar:

Barbabitch sa...

ta semester v 28 och 29.......va med oss.....mys vid poolen , åka till grönan.....kanske Kålmården , till ana o tony.......chilla......OK?????
=)

 
Web Analytics