lördag 20 november 2010

-3kg

Jajjumän! På ett par dagar...och det är inte vätska...jag har druckit mer än jag brukar någonsin annars!

Min stjärna dalade sen på eftermiddagen och jag fick ont och blev klen men "må bättre"-perioderna blir längre o längre iaf :)

Jeanette och Micke kom o räddade kvällen med 2 burkar barnmat :P en åt mig och en åt lillarvid och JAG fick välja. Jag valde lasagne :P eller den kallas lasagne men det kan man ju inte kalla det egentligen...yack!! Men det har rätt konsistens iaf :)

Jag tog halva burken...vilket tog mig ca 20 minuteratt äta. Folk som känner mig VET att jag inte äter långsamt. Den blev ätbar efter att man tillsatte ketchup och salt (provade tabasco också men det kan vi vänta lite till med:P)

Jag brukade kolla på hur Jeanette äter..hur hon lägger upp mat på skeden eller gaffeln och sitter och pratar och lägger ner gaffeln (med maten PÅ!? OÄTEN!!) och väljer att PRATA ist för att äta. Jag tyckte det var galet och tänkte att sådär kommer jag aldrig göra..jag kommer inte..JAG HAR DET INTE I MITT SYSTEM!!!!

Dom måste ha opererat IN det i mitt system.
Jag satt o pratade och lade ner min sked med "lasagne" och lekte med maten utan att äta den direkt...tog en sked och tuggade...lade ner skeden...andades (jag vet att jag är tjatig men ni som känner mig pappa och bror VET att andning kommer i andra hand om mat är involverad...vi kan kanske på sin höjd andas IN mat...men måste vi välja mellan att andas och äta...så äter vi).

Det är helt sjukt att se sig själv vara en såndär konstig människa som skär långsamt, pratar, tänker..lägger ner besticken (!!) sånt som smala människor brukar göra. Jag brukar vara skitglad att jag slipper prata så jag kan slafsa i mig medan jag lyssnar.

Inte nu längre!
Hur kan en operation av magsäcken göra så man ändras i huvudet??!

Oh just ja...jag fick min 1a dumpning idag. Jag åt mellis och struntade i gyllene regel nummer 1: DRICK INTE mycket direkt efter. Jag blev så mätt av melliset och ville skölja bort det lite så jag tog 3 stora klunkar vatten. BAAAD IDEA!

Då sköljs maten för långt ner i tarmen utan att den hinner bearbetas. Jag fick hjärtklappning, svettades som en fontän, mådde illa...mådde pyton helt enkelt. Det bästa var att magen kom igång men det är inget jag kommer göra om. Det gick över ganska fort men jag var ganska trött efter. Beginners!!! :P

Nu tyckte jag det var roligt att kolla om jag pallar lättöl. Rapen var nog det största jag hört någonsin och sen började jag svettas som ett as igen :P vi väntar nog lite med kolsyrade drycker ett tag till :P

Jag ber om ursäkt om det är tråkigt att läsa om detta hela tiden men just nu är jag lite faschinerad.

Fett coolt att jag har gått ner 3 kg redan för jag vägde mig härromdagen och då hade jag bara gått ner kanske 500 gram.

Aja :P

godnatt o sovgott!!

Inga kommentarer:

 
Web Analytics