onsdag 10 november 2010

Ja jag ÄR nervös...

Imorrn skall jag skrivas in på sjukhuset *GULP*

Då skall dom ta alla blodprover och kolla ditten och datten och sen skall jag prata med (k)narkosläkaren.

Det enda jag längtar efter är: insomningen....och morfinet efteråt :D morfin is the shit!!

Sövning är WICKED :) man tittar på dom genom sin lilla syrgasmask och tänker: hahaaa..hur tror ni att ni skall kunna söva MIG?? Jag kan ju inte ens sova när jag vill sova...jag är superwom...aaaahh...zzzz....heeey...vad händer, vemsläkte lampan...mmmm...jag är såå...öhmzzmzzzzzzz...sömnig....*GÄSP* KLONK!!

Och vips är allt klart och dom väcker en och man gaggar en massa skit för man vill visa alla att man minsann är den första patienten i världshistorien som kan prata NORMALT efter narkos (men givetvis så stämmer inget man säger och det finns en viss risk att man bölar och en massa annat dravvel)

TRUST ME, IM A NURSE!! En operationsNÖRSE! Så jag vet (plus att jag har dravvlat själv ett par ggr...allt man säger stämmer i huvudet...det är bara så att munnen inte samarbetar).

Sååå...imorrn skall jag dit alltså.

Jag är inte så jävla kaxig nu kan jag lova.

Jag har förberett mig och tvättat mina mjukisbyxor (för tydligen behöver man vanka av och an i korridoren efter operationen och fisa och rapa ur sig all luft som dom fyller buken med) och lite andra mjukkläder som kan vara bra att ha. Hatar sjukhussängar :(...skall ha med en filt och MINST 2 kuddar annars kommer jag inte kunna sova.
Hur skall jag sova utan Harry? Min lilla voffis :(

Man får ha dator där tydligen..det är ju bra :P

Tydligen skall man ha dropp...det gillar inte jag...det gör ont i handen på mig jämt.

JAG HATAR ATT VARA PATIEEEENT !

Får ta med en massa böcker att läsa och hålla igång så jag kan sova på natten. Hoppas man kan få eget rum :S hoppas det inte gör för ont i axeln efteråt. När man gör titthålskirurgi i buken får man ofta smärtor i axeln efteråt.

Usch...läskigt...jag betalar (!) för att göra det här....tänk om det blir fel..tänk om jag får kortslutning i systemet och skiter genom munnen och fiser genom öronen...*andas djupt* det är ändå en stor operation...

Urk...nä nu skall jag hem och packa min lilla op-väska (undrar om jag får ha min egen operationsmössa när jag opererar mig :D...med katterna på :P NÖRD!..det får jag nog inte :P).

Mjääääk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Breake a leg! Lycka till, slå dem med häpnad! DET KOMMER GÅ STRÅLANDE!! Bjud på svammel, gråt och snörvel för det har de hört för, eller hur?? Hör av dig om det är nått jag kan hjälpa till med! Pussis Bolel

 
Web Analytics