torsdag 4 november 2010

Hehehe...

Pappa behandlar mig som det ömtåligaste han någonsin träffat. Alla meningar han säger börjar med: "min lilla GOMMA...lilla köttbulle..min lilla flickaaa" och olika kurdiska varianter på smeknamn realterade till mitt namn. Heheehe.

Detta är för att jag skall operera mig. Hahaha. Han är så ROLIG. Om jag inte skulle operera mig och säger att jag skiter i min vikt eller något...så stormar han in på kontoret och visar sitt humör för dagen, det kan vara bra och det kan vara dåligt men på sista tiden har han enbart visat sina bra sidor och jag vet varför.
Han vill inte att jag oroar mig eller mår dåligt innan operationen :P

Om han ringer så frågar han alltid om jag har varma kläder på mig så jag inte blir förkyld eller sjuk (chuuk). Eter do ordentlig? Han är som en liten hönsmamma :P

Såfort jag visar bräcklighet så rycker jag i pappas små hönsmamma nerver hihi.

Om han hackar på mig tex och jag börjar gråta....han blir helt KNÄCKT...backtrackar totalt på det han pratat om och lindar in alla ord försiktigt i sockervadd..ROSA sockervadd :)det finns inget han inte skulle göra just då.

(Jag) "-pappa...*sniff* jag vill ha månen nerplockad och serverad på en rosa och grönrandig tallrik importerad från Moldavien"

(pappa)"javeeest min GOMMABOMMA...pappa fixa...enGen probblem...slota gråtta bara min lilla flicka pappa tar han dom dig. Fifan jag bar dig på mina axlar...din foshta ord var PAPPA...alla ville do skall säga MAMMA...do bara vill säga PAPPA" (så ler han så att kinderna nästan går sönder :P

När jag var liten var jag pappas maskot dom första åren eftersom mamma jobbade så mycket. Jag hängde på diverse fik och var stammis på spelbutikerna där jag lämnde in någon liten rad per vecka medan jag sörplade Pommac och åt princesstårta.
Pappas kompisar var stora och håriga (vi snackar början på 80-talet..influenserna från 70-talet var fortfarande feta) och älskade att slänga upp mig i luften och nypa mig i kinderna. Det tyckte jag var sjukt läskigt..nypet i kinderna. Så jag kom på att jag kunde gömma mig bakom pappas ben så dom inte kom åt kinderna..vissa nöp skithårt ju :@ :P

Sen kom vi hem lagom till barnprogrammen och fick glass (min favorit var jordgubsstrut från GB med massa syyylt i mitten). Mamma var den som strävade efter nyttig kost och normalitet medan pappa levde the high life och var godis och lyxfarbror.

När han hade öppnat sin kiosk hade han varit på Dagab en gång och köpt godis. Han hade dampat loss total i affären och köpte allt han såg för när jag och min bror kom hem från skolan hade han fyllt köksbordet (ganska stort bord) på varenda ytmillimeter med godiskartoner. Allt man kan tänka sig. Vi flippade ur helt...sjunde himlen ju :) tyvärr kom mamma hem kort efter oss och plockade undan allt med svåra bannor om hur oansvarig pappa var hehehe. Nord och syd..mina föräldrar..och ändå så otroligt lika emellanåt.

Hur jag kom in på detta vet jag inte :P....men det visar ju onekligen att jag fått min lite mer överdrivna natur av pappa. Har svårt att ge lite bara :P

Jahapppp...näe men jobba lite kanske?

Puss på....um.....svanskotan :D

Inga kommentarer:

 
Web Analytics