tisdag 23 november 2010

*Dutti flicka*

Jag har handlat smart mat :) och tillagat så jag har färdigt.

Jag tyckte jag hade ätit skitordentligt proteinmässigt idag. Men när jag räknade ihop mina gram (som skall ligga mellan 60-90 enligt dietisten) så fick jag iho knappa 50gram. Faaan!

Då har jag ändå ätit: 2ägg (ett nu och ett imorse med keso), 5 eller 6 (!) skivor rökt skinka, ½ proteinbar, kanske 50 gram köttfärssås och en riskakemacka med ost och skinka på, 3 kycklingköttbullar och 0.5dl rotmos och (*viskar* lite lussebulle...kanske..typ..schysch). Jag kan inte pressa in mer än såhär. Jävlars äckliga proteindrinkar!! Jag måste ju börja med sånna nu eftersom det inte går att komma upp i dom mängderna med bara mat. PITT!!

Synd att man inte har en karl...då skulle man kunna tillgodoräkna sig lite proteiner där med ;P mohaha...måste skaffa :P

Det sista ägget var inte frivilligt...det var proteinhets :P och fastnade på tvären så jag fick ont i bröstet...dumma kossa!!

Nu har jag knåpat ihop en köttfärslimpa med chévre (lär ju va några prutteiner i osten också), kokat potatis (man kan inte BARA äta proteiner) och kokat ägg (nödprotein). Utöver detta finnes farligkorv (71% kötthalt och resten antagligen avfall från tjernobyl..om jag har TUR), rotmos...oooooch...sen var det inge mer :P

Fyfaan nu skall jag inte skriva ett till ord om mat o protein jag är sviiintrött på det redan.

På torsdag skall jag till gymmet och knepa ihop ett styrkeprogram..det skall bli kuuul :D jag kanske kan se ut som Linda Hamilton till sommaren :P (det vill jag inte faktiskt :P) jag vill vara tonad men kvinnlig....med mina tomma pitabrödspattar som kommer ligga slickade mot bröstkorgen som två....usch...jag vill inte ens ha sillisar...måtte dom minska med skönhet....

Ja jag vet..jag tänker för mycket...
Det är ju därför jag skriver ur mig det här...tänk hur livet var i mitt huvud fram tills jag kom på att jag skall ha en ordkräksblogg...TRÅNGT!

Mjau!

Ps..appropå mjau...jag var hos mormor och hon fullständigt strålar av vitalitet och är totalt förälskad i sin lilla kisse som har tre olika namn..minst...och det är bara dom riktiga namnen...sen har han smeknamn också.

Jag frågade om hon var nöjd med sin present (eftersom jag ville att hon skulle kittla mitt ego lite för jag kläckte idén om katten :P) och hon tycker att det är den bästa födelsedagspresenten hon NÅNSIN har fått :D!!!!!!!

Dom passar så bra ihop!!!! Tihi <3

Usch...nu blev jag sådär töntlycklig igen :P ;)

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Vad skönt att du börjar tänka på att skaffa "protein" igen!
pöss

 
Web Analytics