tisdag 28 september 2010

...

Nu tänker jag vara personlig och jag hoppas att alla som jobbar på salonger och äger salonger kan vara "bara människor" ett tag och och inte gotta sig i situationen. Den här bloggen är återigen en dagbok om MITT liv. Väljer ni att läsa den för att spionera och prata om vad jag skriver i något annat syfte än ert privata intresse så tycker jag det är väldigt synd.

Äh jag orkar inte hålla på. Men jag hoppas ni kan respektera mig som människa nog att inte fitta runt.

Min far kom in på salongen som sju svåra år och krävde en huvudvärkstablett. Jag gav honom en Ipren för jag ville hjälpa honom.

Sen sätter han sig mittemot mig och börjar ifrågasätta mitt beslut att fixa en hemsida med optimering. Han påstår att det inte visat något resultat och att det var totalt bortkastade pengar.

Jag påpekar att vi hela tiden får nya kunder vi ahemsidan för att vi syns.

Han blir skitintensiv och lutar sig frammåt i mitt ansikte och har hela handen (typiskt jävla irakgest) och för varje ord han säger så pekar han mig i ansiktet. Det är respektlöst...han dikterar hur fel och hur misslyckat beslut det var och jag är totalt inkompetent.

Jag försvarar mig själv med att säga att vi har många kunder som ringer och mailar via hemsidan och Google men han vägrar lyssna..han vägrar erkänna att jag kan ha gjort något rätt. Jag har gjort fel och varför kan jag inte göra något rätt så att den här salongen kan lyckas någon gång??

Jag blir arg för att han inte fattar hur internet och hemsidor fungerar. Han bara tjatar om sin jävla statistik och att det inte ökat med kunder (men det har det!!!! vad han än säger).

Jag blir således arg och spänner underläppen så att tänderna syns. Opppsieees...det var ju såklart hemlig irakisk kod för: orespekt. Att jag inte fattade det själv :P *himlar med ögonen*

Han far upp med hela ansiktet darrandes av ilska och knytnäven knuten. Min pappa har sin knytnäve knuten och siktar på mitt ansikte med så mycket hot om våld som man bara kan uppbringa.

Jag blir fullständigt fly förbannad och ställer mig upp och halvväser (för man kan ju inte skämma ut sig inför hela salongen..det räcker att jag gör det på internet ist :P): "hota inte mig med våld!!!!!!!"

Hela mitt liv har det varit hans och brorsans sätt att få som dom vill..det där jävla hotet...dom kan lika gärna slå en för när dom står så framför en med knogarna kritvita så känns det redan som om dom slagit en. Pappa har inte gjort det än..men bror har så jag vet vad som väntar om jag fortsätter prata. Och det är alltid just DET som det handlar om: ORD!! Man får inte använda ord mot dom. Dom är så svaga att dom tar till våld när man pratar!

Hela mitt liv har jag lagt ner bara jag ser en antydan i min fars ögon om ilska...men jag TAR DET FAN INTE MER...INTE NÅGONSIN ALDRIG MER!
JAG ÄR 31 ÅR OCH JAG HAR KOMMIT FÖR LÅNGT I MIN JÄVLA UTVECKLING FÖR ATT KUVAS AV ERA JÄVLA HOT!!

Så konversationen fortsätter. Han är fortfarande som en påtänd bålgeting och kan inte släppa att jag talar tillbaka. "du är forendras...du er inte den jag har oppfustrat...jag tjener intä igen dig...du är giftig" och en massa skit.

Jag försöker lugna mig och säger: "du måste fatta att vi har jobbat nonstop sen du öppnade den här salongen och har provat 1000 olika saker, erbjudanden och allt. Vi har tappat entusiasmen och orken att komma på idéer hela tiden".

Dygnet runt jobbar jag med den här salongen. Direkt eller indirekt och tjejerna med. Jag förklarar att vi har massor av stammisar och folk är nöjda och kommer in o säger att dom blivit rekommenderad till oss etc men han kan bara sitta hemma och gnugga papper med sin älskade "statisktik".

Jag skulle köpa salongen från hans jävla händer på 3 röda sekunder om jag hade pengarna men det är hans projekt, han har startat det och tvingat fram det. På sitt sätt. Vi gör det bästa VI kan varje dag.

Åter igen skriker han på mig och säger att det är mitt fel/vårt fel att det är som det är...när jag säger att det är andra tider än när han öppnade sin 1a salong. Det är finanskris, det är överetablerad marknad och en massa annat. Vi gör så gott vi kan och mycket mer!!!

När jag säger det sista gör jag misstag nummer 2: jag håller upp knytnävarna utmed sidorna (ni vet som om man tränar med hantlar...för att visa att jag är frustrterad). Då exploderar han igen och hotar att slå mig igen.

Jag blir helt galen av att han ens kan reagera på det viset när han VET att jag är den enda av hans släkt som kämpar för hans patetiska projekt och verkligen gör det till något värdigt med mina tjejer.
Vad andar frisörer i stan tycker om honom och hans verksamhet är ingen hemlis men jag tänker inte vara en del av det.

Jag har startat en seriös salong som värdesätter kunderna som individer och inte som vandrande plånböcker. Jag tänker jobba upp min salong till något som är lika bra som något annat med seriösa tjejer och seriösa märken och FANIMEJ klara det.

Jag fick inte vara med i budgeteringen, jag fick inte välja märken, jag fick inte prata med deignern, jag fick ingenting. Jag skulle stå på sidan och bara få hans skit att flyta.

JAG HAR FÅTT DIN SKIT ATT FLYTA I ETT ÅR OCH 10 MÅNADER SÅ GOTT DET BARA GÅR. ALLT VAR DITT JÄVLA VAL OCH DU KONSULTERADE INGEN DIN DUMMA JÄVEL. DU HAR INTE ENS EGET HÅR!? HRU FAAN KJAN DU TRO ATT DU VET VILKA PRODUKTER VI SKALL HA??

Hade jag fått lite input på groundlevel så hade vi kunnat göra detta på ett helt annat sätt. men som det är nu så hotas jag av stryk för att jag vägrar ta hans anklagelser att det är JAG som har misslyckats.

JAG SKÖTER DIN JÄVLA BOKFÖRING (SPOTLESS)..enda gången den inte är spoless är för att du din dumma beduin inte kan fixa hit fakturorna i tid.

JAG SKÖTER INKÖP, FÖRSÄLJARE OCH ANNAT PAPPERSARBETE...för att du inet klarar det längre.

JAG LYSSNAR PÅ DITT JÄVLA GNÄLL OM PENGAR...medans jag tittar på dina jävla V75 kuponger som trillar ur varenda jävla ficka du har.

JAG SITTER O GLOR PÅ DINA JÄVLA SNUSDOSOR..som du sätter i dig...du spottar bort 4 snusdosor per dag din dumma jävel. Det är nästan 100 spänn om dagen bara på snus..ta restaurang luncher, V75 och taxiresor på det så kan vi ju komma upp i en ganska söt summa som går bort på skit varje månad.

Och sen har han mage...MAGE!!!!!!!!!!!!!! att hota att slå mig för att jag PRATAR tillbaka när han försöker kväva mig med skuld som egentligen är hans egen.

Jag kan inte andas...jag kan inte sluta gråta just nu. Det var länge sen jag lät dom jävlarna få mig att gråta...längesen...men nu vill jag fan skrika och gråta.

Han ställer sig i kontoret och säger: "sluta med din jävla teater..du vill bara att tjejerna skall höra och ta din parti"....då väste jag tillbaka: "jag vill inte att någon skall höra detta för jag skäms så jag kan dö" sen tog han sin fula arabgest igen och pekade med hela sin hand och sade:
-du ser inte mig igen...fattar du??? Du ser inte mig igen!

Jag sade (både för att irritera honom och för jag tycker han är dum i huvudet som säger sånna idiotiska saker): "vaddå jag fattar faktiskt inte vad du menar"..för han har som favorit att hota med att hans kall dö och det skall va mitt fel.

"jag menar inte att jag skall göra schelvmord jag menar du ser inte mig mär".

Jaha...nehe...VAD SKÖNT DÅ. ÖNSKAR JAG KUNDE LITA PÅ DET!!!

Jävla idiot!

Inga pengar i världen (och då är min lön inte så jävla fantastisk kan jag påpeka) är värda det här.

JÄVLA FITTA!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet var jag finns, Kram - G

 
Web Analytics