onsdag 1 september 2010

Lugna puckar...jag lever!


Jag menade inte att skrämmas :O

Jag tar bara inte hem datorn på kvällen så jag fick inte möjlighet att skriva mer sen.

EKG't var helt normalt och jag kände mig som ett får. Men hon på sjukvårdsupplysningen tyckte ju att jag borde gå o kolla mig också...det är mitt försvar.
Läkaren sade att alla symptom tydde på ett virus. Jag började tänka...jag tog ju en massa Esbeti..teri..ttotottotototttoox (jävla jobbigt produktnamn tycker jag) kanske det hämmade att förkylningen bröt ut så att det blev nån slags låggrads förkylning. Det har iof hänt förrut...att jag har känt mig sjuk, tagit Echinaea (?) och sen kännt mig helkonstig i 2 veckor ist för att va pangförkyld ett par dagar o sen bli bra.

SEN...imorse...så vaknade jag med världens bauta körtelsvullnad i halsen och ont i den samma. Jag blev jätteglad :P låter mysko men nu har det iaf blivit något av alla knäppa symptom. SKÖNT!! Så nu skall jag ha en hederlig gammal förkylning med allt som hör till :P

Det känns som någon kört ner en toalettborste i svalget på mig...men det är fan braaa!! Jag dricker vatten med dunderhonung i och är skitglad.

Det gäller allt i mitt liv...har jag på känn att något är fel men det finns inga tecken på det utöver min känsla...då blir jag skitnojjig. Jag behöver bevis! Oftast har jag rätt...men innan det kommer fram kan jag ha analyserat sönder hela min existens. *SUCK*

Nu skall jag väl ta och äta lite lunch...har tillagat värsta Rachel Ray måltiden: crusty ciabatta roll filled with köttfärs och allt jag kunde hitta i skafferiet plus lite kolgrillad paprika som jag lagt in själv (i knorrdressing :P)...et vòila!

Undrar om det går att äta?

Jag ville göra som Rachel Ray brukar göra och hälla alkohol i maten för det är vuxet och ballt :P...men hon är ju smart o använder en torr cider...som man skall göra (det VET jag faktiskt EGENTLIGEN)...inte kopparbergs päroncider...för det smakar KACK!!! Men jag tänkte ju inte så just DÅ...."man tager vad man haver" sade ju Kajsa Varg. Jag skall aldrig mer lyssna på henne :P

Så jag hällde på kokkosmjölk i hopp om att det sötsliskiga skulle matcha och bli en Thaigegga...ICKE! Blanda inte Kopparbergs päroncider och kokkosmjölk i en gryta det är vidrigt. Så för att fortsätta experimentet slängde jag på saffran...nu började det arta sig...men var ändå äckligt som fan. Men nu innehöll den alla mina dyra ingredienser och jag hade lagt ner säkert en hel halvtimme på den så nu kunde jag ju inte slänga den...:P...lite ugnsrostad paprika ner i grytan och bönor...så var mästerverket (!?) komplett.
Den smakade sydindiskt tillslut och jag lär få äta fanskapet hela veckan :P

Nu är Hanin här och jag måste lyssna på henne för hon är faschinerande <3

kramis

Inga kommentarer:

 
Web Analytics