torsdag 16 september 2010

Snacka om...

att jag var hypad igår när jag skrev inlägget.

Tror ni jag kunde somna sen? Nej. Magen kurrade och alkisarna på krogarna i kvarteret lät som brunstiga hankatter. Jag blir så arg när folk kacklar på gatorna på natten. När jag blir arg så kan jag ännu mindre sova :P Så det blev väl bortåt 01.30 jag slocknade tillslut...efter jävligt många klunkar vatten.

För första gången på 4 dagar så SOV jag utan att ha ont i nacken...yey! Men jag ville inte sluta sova när klockan ringde...eller i mitt fall...när mobilen lirade "Outfield's Your Love" (tyvärr såg jag videon för första gången nu och blev helt förskräkt(vilken läskig display av 80-tal och vilka snorisar..han låter äldre/snyggare ju) ...titta inte på dom utan lyssna på låten!!)

Jag börjar tröttna på den låten nu efter ett par år. Jag tröttnar på allt som jag har som väckarklockssignal. Det är fan aldrig positivt och tillslut får jag rysningar när jag hör det i andra sammanhang.

Jag älskade Metallicas Turn the Page men både jag och jonas hade det som väckarklockor och nu påminner det mig bara om mörka vintermåndagsmorgnar när jag var tvungen att släppa hans varma kropp, helgen var slut, lämna Örebro och åka hem till jobbet i Uppsala. Det var det värsta jag visste att höra den där gnissliga gitarren i början som skar genom sovrummets mörker vid 6 på morgonen. Som en sorglig symbol :P Synd på en asbra låt ;)


Jag var på grupp-KBT idag. Hmm säger jag bara.
Mycket repetion från vad jag redan lärt mig på den andra kursen. Men det lär ju inte skada att gå igenom saker igen..förstärka.
Tillskillnad från dom andra har jag aldrig varit sjukskriven pga stress men annars har vi väl liknande erfarenheter.

Mysko som fan att sitta ner med en grupp och dela sina erfarenheter i livet. Jävligt mysko faktiskt! är inte övertygad att jag kommer palla 12 sessioner som är planerade. Kemin var okej med alla utom en men jag får väl vänta och se hur det utvecklas och försöka inte ha förutfattade tankar etc. Men i en grupp på 5 pers märks det ju ganska fort om man har svårt för någon. Men det ger sig väl..utvecklar sig självt. Jag var inte ensam om den känslan...det syntes!

Ett som är säkert är att stress är helt stört och har man inte ballat ur med stress...så skall man inte använda det ordet. Folk missbrukar det ordet. Använder det för lättvindligt...eller så borde man komam på ett nytt ord för när folk blir kocko av stress...för det borde inte vara samma ord. Utbränd är ju ett ord men det kommer senare i processen tycker jag.

Man kan iaf bli helt galet sjuk av att leva såhär som många av oss gör. Jag är glad att jag tar tag i det här nu.

Kunde inte låta bli att garva när vi hade paus...alla utom en gick o köpte cola och cola light DIREKT :P nä vi är inte beroende :P

Jaja.

Annars då. Tjejerna hade sin första bånge i salongen igår när jag inte var där o kunde hjälpa dom. Personen i fråga hade ställt sig upp så det verkligen skulle synas och sagt "oj oj nu händer det grejjer hära" och tittat menande på det växande indiantältet i brallorna.

Får jag se det hända igen så lyfter jag personligen ut honom i öronen. Sån skit skall tjejerna inte behöva ta på jobbet *morr*

Ikväll skall jag äta middag med mamma för hon åker en vecka till Turkiet och skall styra upp sin lägenhet. Hoppas dom är snälla och ger henne vad som är hennes, stackarn :(

Just nu är jag sjukt uttråkad. Skulle kunna somna närsomhelst uttråkad.

Är det nån som vet hur länge en MC kan stå om oljan, filtret, tändstiften etc är bytta och man kanske kört 50 mil sen dess. Måste man underhållsbyta saker när dom står?
P-A <3 servade min hoj 2008 och sen dess har jag inte åkt mycket. Batteriet har jag fått byta och skall sätta på underhållsladdning. Men allt annat? Måste jag/ borde jag lämna in den på service om den bara stått? Skall man stänga av bensinkranen eller tömma ngt etc?

Jag vill bara behålla den som den är. P-A intakt :/ han var siste man att mecka med den...nu finns han inte mer :/ minns hur han grälade på mig för min bromsolja (!?) såg ut som kaffesump och mina tändstift var helt igenrostade. Fy vad jag blev röd om öronen! Och jag hade inte tillräckligt med kläder på mig för att åka hem från Bålsta en kall Novemberkväll. Oförståndiga flicka sade han och pyltade på mig sin tröja, en hojhalsduk samt en tidning innanför tröjan för att skydda "tjejerna" från isvindarna.

Jag saknar dig mycket P-A. Uppskattad av alla var du...men helt klart underuppskattad. Försökte ringa ditt IQ-svar för några veckor sen för att höra din klingade Hallstahammars dialekt men den var ju såklart urkopplad. Det borde jag ha fattat. Du har ju varit död i mer än 6 månader nu. Död...konstigt ord för dig.
Passar dig inte. Du var ju livet självt.

När jag inte kunde ringa ditt telesvar så kollade jag gamla MSN-loggar. Det sista du sade till mig var: (jag hade som vanligt sprungit iväg mitt i en konversation och lämnat datorn)
"Vore hemskt skoj att ha tid för varann och prata "färdigt" nån dag, eller träffas. Jag ska komma upp till dig.
Nu: ska jag ut och göra lite grejjer!
Så vi hörs! :)"

Det var en vecka innan du gick bort. Vi hördes inte mer...

Om du läser bloggar i himlen göbbe lilla...så hoppas jag du känner hur mycket jag saknar dig. En hel värld saknar dig.

Kram på dig!

Och kram på alla andra som förlorat någon!

<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång "bången" visar sig, snärta till med baksidan av en borste, de lär väl svida kan man hoppas.. men :O tänk om det får motsatt effekt!?
jo, allt läses i himlen, det är jag övertygad om ;) Kramis Bolel

BitterTwitter sa...

Kanske inte min blogg då ;) den är ganska ohimmelsk haha ;P

 
Web Analytics