måndag 27 september 2010

Duuuu...Du HAST!!!

Rammstein !! Sjukt tunga och sköna.
Ozzy i all ära...dekapiterade fladdermöss och så..men Rammstein är pyromaner :D I love it! Spana in deras Pyromaniac show på Youtube...fränt som fan.

Måndag igen..hur gick det här till?? I vanlig ordning gick jag och lade mig bortåt 00.30 vilket så inte funkar för mig. jag är helt död idag zzz och har halsbränna igen :P

Igår åkte jag till landet och överraskade mamma och tog med mig mormor. Mormor var skitlycklig att få sitta med Harry i knät och pussa honom på öronen hela vägen till landet. Han är för stirrig för att varva ner i hennes lägenhet, så dom kan njuta av varandra som dom alltid brukade förr...så hon har saknat närheten till honom sen hon flyttade hem. Men nu tog hon igen för fulla muggar. Tror hon inhalerade några hekto hundfluff i ren lycka. Harry insåg att han inte kunde komma undan någonstan i bilen och gav helt sonika upp och somnade i hennes strypgrepp :P

Det var höstvackert i Norduppland. Träden brann i höstsolen (inte på riktigt dumskalle..jag skulle va poetisk). Som vanligt måste man ju jobba när man är där...man kan ju inte bara softa och njuta inte. Så mamma blev skitglad när hon insåg hjälpkapaciteten. Krattade löv och ekollon för glatta livet så att gräsmattan kunde klippas. Mamma sade stolt att hon nu hade ollat gräsmattan...hon kan va rolig ibland! :P
Hon hade lärt sig det begreppet när hon lästei tidningen om nån präst som hade ollat ett kontor och skrutit om det för sin kollega. Hahaha...


Jag har tagit ett beslut. Hoppas allt går som det skall. Jag skall göra en gastric bypass. Nästa vecka skall jag på konsultation i Stockholm. Jag kommer göra det privat. Jag står i kö i landstinget med men jag tror det är ganska lång väntetid.
Nej det är inte bara att banta. Jag har gjort det sen jag var 10, varje gång blir jag tyngre efteråt. Suget på sött, mat etc, finns alltid där, mer eller mindre. Jag kommer att dö i förtid om jag inte gör detta. Jag har sett tjockisar i alla år inom vården hur dom pustar och svettas och lider av sina sjukdommar. Jag vägrar. Jag är halvvägs där redan.

Men vi får ta en sak i taget. Konsultation först. Jeanette skall med. Hon har gjort detta redan och mår toppenbra. Mitt liv har stannat av. Det är 1000 saker jag undviker för att jag inte skall svettas, inte skall synas, inte skall blablabla. Fortsätter jag såhär kommer jag bli ett såntdär skäggigt fetto man ser program om på TV som måste lyftas i en elefantsele för att komma ut för första gången på 15 år.

Jag skall skriva en uppdatering på håret. Nu efter ca 2 veckor känns det skitskönt...i början är det ganska tungt (håret alltså ;P) och känns liksom lite flottigt men efter en tid när man får tvätta det ett par ggr så får man tillbaka volymen och det känns jätteskönt.
Jag testade det igår kväll och tvättade det som vanligt och kammade det varpå jag lät det lufttorka helt och hållet.
Resutatet blev helt otroligt...glansigt och slätt..precis som om jag hade fönat det. Visst måste man kanske ta fönen och släta ut nån slinga men förr hade det krävt att jag tog samma slinga säkert 4ggr och mosade på med fönen på högsta och det höll ändå inte. Nu räcker det med ett drag med borsten under lite värme så ligger slingan precis sådär frisörsnyggt som om någon hade arbetat på den med både fön och plattång.

Jag är jättenöjd och kommer nog fortsätta göra den här behandlingen länge. För mig är det ju lätt eftrsom jag äger salongen. Men jag hade nog hittat något sätt att fortsätta ändå. Det är så skönt att inte oroa sig för fuktigt väder längre.

Nog om det.

Nu vill jag att den här dagen skall ta slut. Pappa kom förbi och var nedslagen för att det inte hade varit så mycket kunder som han hade hoppats. Jag förstår honom...men det gör ändå så att jag vill hoppa ur skinnet och gråta när han är på sånt där humör. Man kommer liksom inte undan. Omman försöker lätta upp humöret och förslå varför det kan vara så här så slår han undan det..det går inte att muntra upp och det går inte att imponera. Jag får ångest av det!

Ikväll skall jag hem och vara i säng innan 21.30, Im tellin ya. I can't take it no more! jag borde ha sminkat mig...då hade jag varit gladare nu :P

Äeh...nu slutar jag här...hatar måndagar, hatar döda dagar, hatar magkatarr, hatar..alldelles förmycket!

Hate me

1 kommentar:

Anonym sa...

NOPE! No Hate, Noooo more of it!! Lyft blicken nu vännen, du har tagit ett beslut som kommer att förändra allt!
GBP, stöttar dig i ditt beslut! Vill du ha någon mer att lyssna med, säg till, för en av mina vänner har också gjort det, privat i Sthlm. Hon var på ett års kontroll förra vecka, och fick en stor fin OK stämpel, a'la julafton, i rumpan.
Så puss på den, rumpan alltså, och du nu faller du in i mantrat... love me, my slef and I. Pussis Bolel

 
Web Analytics