fredag 10 september 2010

Nu jävlar!

Jag har haft en bra dag i salongen :) eller jag skall säga VI har haft en bra dag i salongen.

Vad folk än väljer att tro (läs inavlade sladdertackor) så jobbar vi jävligt hårt här. Det är ingen dans på rosor att jobba i en salong i en stad där det finns fler salonger än det finns myror i en myrstack.

Men det vet dessa, omogna och pladderbenägna människorna inget om för dom arbetar i en salong som har funnits i 15år och dom skedmatas kunder på ett löpande band. Vem har lagt grunden för det arbete ni kan håva in idag? Inte fan är det ni, så ta och rulla in klorna igen.
Ni tultade runt i blöjor när den salongen öppnade och många fina tjejer har jobbat sin anletes svett där och gett salongen sin grund.

Ingen av dessa individer som vädrar sin morgonluft har behövt starta upp, dela ut flyers, spika upp posters, dela ut reklam, möblera, montera eller behövt starta upp en salong från grunden.
Ligga sömnlös på natten grubblandes över framtiden, ha magkatarr för man aldrig slappnar av, sitta på nålar och vänta och se hur det går, konstant fundera hur man kan förbättra sig, hur man kan utveckla salongen ekonomiskt och för kundernas samt personalens bästa, känna lukten av banklånen som hänger över en.

Det är inte bara dom ekonomiskt ansvariga som mår så. Våra anställda känner lika mycket ansvar och kärlek för salongen vi driver, som jag gör. Dom har haft precis lika mycket press dom. Och när det har varit roligt, för det är roligt OCKSÅ, så har dom haft roligt. För vi brinner för det här! Vi älskar det!! Men det är inte nån dans på rosor som sagt!

Så kom inte med era förutfattade meningar om hur ni tycker det skall vara och vem som jobbar mest. Ni kan inte jämföra det jobb vi har lagt ner de senaste 18 månaderna med vad ni gör...vi är inte i samma situation över huvudtaget. Det är inte er investering, ni jobbar inte hårdare för att vi finns och har samma chef. Ni förlorar inget på grund av oss. Vi hjälper varandra på dom sätt vi kan. Inget är finare än det andra.

Jag skall inte behöva justifiera läget för en bunt bortskämda snorisar som fortfarande bor hemma till den större majoriteten. Skärpning för faan. Vi jobbar för samma mål allihopa: nöjda kunder och salonger vi kan vara stolta över.

Jag är jävligt stolt över min salong iaf! Och då struntar jag i marmorgolven och dom vita väggarna...jag är stolt över GLÖDEN, jag är stolt över KOMPETENSEN över VILJAN att utvecklas dom här tjejerna har visat sen vi skakade hand första gången!

Fyfaan vad jag blir på dåligt humör av sånt här. Att man ens skall behöva förklara sånt här för "vuxna" människor är ju helt formidabelt.

BAH!!!!!!

Jag får väl skriva något annat nån annan gång för nu är jag så jävla irriterad att jag skulle kunna flå en katt med min bara tunga.

//BitterFitter

Inga kommentarer:

 
Web Analytics