fredag 17 september 2010

Can't beat that Friday feeling!!!!!

Det är fräääääääädag :D

Jag är ledig hela helgen :D

Den sköna Lisa aka Bettan komme rfrån Örebro för att hälsa på och åka på minisemester i Muppsala. Gästsängen har stått färdigbäddad sen jag hörde att hon skulle komma. Rosenknoppslakan med volang på örngotten. Gullegull!

Även om det är skitkul när ungarna är med också så skall det bli mysigt att softa bara vi två tjejer. Hyra lite film eller kanske gå ut o dansa? Bettan får bestämma :)
Mammor får alltid bestämma när dom har ledigt tycker jag. Det är så sällan dom är utan ungar så det känns som om dom får styra lite hur dom vill ha det när dom äntligen har lite fritid. Jag är ju singel och kan bestämma lite mer hur jag vill spendera mina dagar.

Igår kväll kom mamma hem til mig med käket..det är kärlek..eftersom jag jobbar senare än hon gör. Jag skall visa kärlek tillbaka och köra henne till Nödlanda (Arlanda) idag :)

Min hund gillar spabehandlingar tydligen. Detta upptäcktes igår kväll. Visste ni att gäddslem/kanadagåsdiarré är bra för pälsen?
Nä..inte jag heller :P men det måste varit så han tänkte när han RULLADE hela sin lilla nybadade kropp i det nere vid Fyrisåns strand igårkväll.

Det var inte bruna, torviga intorkade kottar som låg där utan gröna, slemmiga högar. Hundfan var inpregnerad i Tjernobylbajs från helvetet.
Han fick INTE gå ett steg innen i lägenheten så jag fick den stora äran (?) att bära in honom och välta ner honom i badkaret. Det enda jag kunde tänka var "inte fågelinfluensa inte fågelinfluensa inte fågelinfluensa" medan det militärgröna vattnet spred sig i badkaret. Precis då tyckte han det var läge att ruska på hela kroppen så att hela inredningen i badrummet kunde få slemgrön fågelinfluensa också :P ibland vill man bara släppa ut dom i rusningstrafiken :P

Tur att det är så korta stunder man tänker så :P för genast efter duschen så kurade vi ihop oss i söffa och han somnade som en liten nybadad fluffig stock och jag dog av kärlek och tog väl 148 foton som vanligt. Cavalierer borde komma med en liten mässingsskylt runt halsen..."varning...du kommer att älska ihjäl mig".
Eller såär det att alla hundar är så och barn med. Man kan bli smått galen emellanåt och vilja förpassa dom till månen och nästa minut älska dom så mycket att hjärtat hotar brista. Lurvtuss!

Update om Brazgrejjen. Håret blir ganska tungt..liksom platt och glatt...det är ju så man önskar att man kund eha det hela tiden men man skall nog samtidigt klippa sig så att det platta ligger rätt...min lugg tex blev alldelles för lång som platt o rak så jag fick cp-ryck på den imorse och bad Assayeeeeeeeeeesh klippa den och det gjorde hon asbra. Big up för irani :)

Mickis ligger hemma och frossar o har feber stackarn. Det är så tomt utan henne här. Trist när inte min lilla trio är här :P, du är saknad bönan men krya på dig först!

Jahapp...nu bär det av hemmåt då :) för jag har haaaaaaalvdag idag :P pappa kommer ha glömt det och ringa o vara frustrerad senare ;) :P men men...sånt ä livet!

Skall nog åka till IKEA och köpa lite växter. They make me heppi (som dom uttalar det i sydafrika) :)

Puss på valfri ringmuskel :P

Inga kommentarer:

 
Web Analytics