onsdag 22 september 2010

Om det här var en audioblogg...

...dvs med ljud så skulle jag bara skriva "VARNING, hörselskydd krävs för detta inlägg" och sen skulle ett ultrahögt pip följa sen skulle ni va döva allihopa...så glad är jag idag. Supersonic!

Dagen började i slowmotion med Harry...det är väldigt svårt att ta sig ur sängen när man har en liten sömndrucken hund som bara vill sova inborrad bredvid en. Men när jag väl slet mig loss och hoppade in i duschen så gick det bra ;)

Hade vädret varit dåligt hade jag nog blivit jävligt störd på att Harry kackade 2 ggr och jag bara hade en påse och det var rejäla laddningar. Jag stog och försökte peta upp det med löv och grejjer men det var inte så lyckat så jag lade en massa löv över och gick därifrån :P
Såhär i efterhand tänker jag att det kanske inte var så jävla smart att lägga löv över för nån kanske sparkar till det och tror att det är bara löv *rodnar*
oops. Just DÅ tyckte jag att det var så..naket med en stor skithög på trottoaren :P Undvik området runt Linnéträdgården idag :P

Öhörm! Som sagt om det hade regnat när det hände hade jag nog inte varit på så bra humör sen men det är svårt att vara sur när solen strålar.

Kom till jobbet och pappa fixade alla lönesummorna åt mig PRECIS som han hade lovat!! Det har aldrig hänt förrut!! Mitt tjat har lönat (haha lön/lönat!!) sig :P så dom anställda får lönen den dag dom SKA få lönen INSATT via plusgirot...that is a first!! Hejja pappa!!

Seeen kom vår L'Oréalsnubbe förbi och satte sig och babblade och bara var allmänt rolig och jag skrattade tills tårarna sprutade. Tack René för en jävligt rolig morgon!

Efter det så kom en rolig kund..så man blev lite varm i hjärtat!

Sen kom Ullis aka Barbabitch och bjöd mig på lunch som var asagod! Vi svepte runt i några affärer i sökandet efter en klänning åt henne men kom fram till att jag redan har allt hon behöver :P så jag skall ta med det på lördag när vi har tjejfest hos henne. 6 st klänningar..nån måste ju funka!

Sen att jag skall på tjejfest hos henne och jag fick ta med Harry :) hon är lite allergisk så det brukar inte funka annars och det är helt okej såklart men om jag skall jobba hela dagen o sen direkt till henne på fest så måste jag hitta pånågot så inte han blir så ensam...men nu sa hon att jag kunde ta med honom vilket gör mitt liv mycket lättre. Han får vara i trädgården och inne kan han ju ha nåt på sig så han inte hårar så mycket...skall försöka raka honom tills dess. Ännu ett problem mindre!

Seeeen fick jag ett sms av Tobbe, mitt ex brorson. Han hade fått ett jobb som jag hade grejjat åt honom. Eller jag hade förmedlat kontakten och nu verkar det bli ett jobb av det. Jag blev så jävla glad att jag nästan dog! Så nu skall han rakt in i vuxenlivet :D hoppas det blir bra. Men annars hjälper jag på alla sätt jag kan! Puss påre Tobbe!

Jag grejjade ett jobb åt en tjejkompis dotter på min kompis krog härromdagen också. Jävligt kul att man kan hjälpa till!!! :D Jag har sjukt bra kontakter! *skryt* :P

Sen ringde Ägge och sa att hon klarat teoriprovet för körkortet. Min lilla höggravida kompis skall skaffa körkort och vi har peppat,pratat, övningskört lite och sånt och nu...ganska exakt en månad eller 3 veckor innan hon poppar så skall hon köra upp. Modig brulla kan jag bara säga. Peanut är nog en lyckobebbe!! (peanut är mitt arbetsnamn på bebisen i hennes mage).

Vad meeer? Jo min lillebror ringde o berättade om en PHET TV på ett outlet som kostade 4400...led med hd och HIV, DDT, ADHD och allt annat som en TV skall ha ;)

Uhm...nu har jag just lyckats tjacka en påse varmvax..eller byta till mig. jag fick skita i stoltheten och gå o tigga hos en gammal kollega :P hon behövde ett bokningsblock och jag behövde vax ;)

Jag slöade på att beställa och nu blev det akut :O får åka till Rockholm :P nästa vecka och storhandla på Gertab och några till grossister. Jag älskar grossister :D jag blir som en unge i godisaffärer och tycker att allt är billigt och får fnatt :P (schysch säg inte till pappa) :P

Hahaha...han kan verkligen inte ta "kritik". Jag skulle förklara att bokningsblocken nu var slut och att det var det sista jag skulle byta bort men han hajjade inte vad jag menade så jag sade..."jaa men du fattar inte vad jag menar så vi struntar i det nu" (för jag hade bråttom) varpå han svarar (skitstöddigt): "jag fattar mer vad du menar än du fattar vad du menar!" hahaha så typiskt honom och mamma :P sista ordet :P

Igår kväll var jag så trött att jag höll på att dö när vi hade stängt. Åt en sen lunch och måste väl fått paltkoma efter för jag orkade knappt ta mig från datorn...satt och funderade på att sova vid skrivbordet ist för att gå hem (jag tänkte inte ens så långt att jag hade en ganska bekväm behandlingsstol).

Jag skulle till mormor och leverera mjölk samt ta hunden på kvällsprommis och byta lakan och en massa annat hemma som behövde göras. Jag ville ut och jogga också och hade sett fram emot det men det fanns varken tid eller ork.

Väldigt motvilligt pallrade jag mig hem och tog BILEN (!) till mormor, lät Harry springa av sig lite innan mormor och sen efter och åkte sen hem och struntade i allt hushållsbestyr och satt i glodde på Våra Bästa År till alldelles för sent varpå jag somnade!

När mormor bodde hos mig så blev jag irriterad på att jag inte fick ha TVn i fred så jag brukade gå och lägag mig vid senast 22.30...nu när jag har tvn obegränsat så sitter jag och dumglor på saker till minst 23.30 om inte senare vilket medför att jag snoozar jävligt många ggr på morgonen (igår försov jag mig till 11.00...tur att jag är chef :P).

Måste bli mer ordning på torpet! Jag skall få pappas gamla diskmaskin nu äntligen :D och imorrn skall jag åka o tjacka 42" tv....även JAG kommer ifatt utvecklingen tillslut :P (även om diskmaskinen är från början av 2000-talet om inte äldre :P).

Jaja...jag vet...skriv en bok :P

Okejdå...jag slutar här ;)

Puss på..............................hjärtat :D

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Darling......vi får hoppas att det hjälper att du har sex(!) klänningar med dig pålördag!
Och du.......JAG vill följa med till STHLM!!!

 
Web Analytics