söndag 19 december 2010

Restaurang

Och jag dumpade inte :D

Jag åt lite mindre än en halv portion Ten Layer Lasagne och lite av ett vitlöksbröd och lite lättöl. Sen delade jag och mormor en Key Lime Pie.
Vi var på nya stället i Stabby..i gamla Uniks lokaler. Fräsch, ledig, luftig, mysig restaurang. Mycket trevlig men ganska upptagen personal...men dom hade fullt ös.
Tummen upp för fräscha menyer, fräsch mat, snygg personal :)

Idag köpte jag allas julklappar inom loppet av 30 minuter. Jefligt stolt över det. Dom måste ha opererat bort shoppinglusten ur mig när jag opererade mig. Jag har noll intresse att vandra runt i timmar o planera och hitta små pluttinuttiga perfekta detaljer som jag alltid gjort..inte ens julkort :P

JAG...som inte kunde gå förbi en affär utan att köpa ett plagg...vandrar gladeligen förbi alla affärer utan att ens vilja kolla. Ganska skönt men jag hoppas jag får tillbaka lusten sen när jag är smalare.

Just ja...Boel vill ha bild..men jag tycker jag är lika ful fortfarande :p och vill inte lägga upp bild :P man tror man vet hur man skall reagera med allt innan. Hur man känner sig efter 9 kg eller hur man tror aptiten skall vara eller vilken mat man gillar..men allt ändras...

Saker jag tyckt om förr fastnar i halsen eller växer i munnen och saker jag har hatat innan blir plötsligt tilltalande. Konstigt. Men jag tar en stund i taget...annars blir det för överväldigande.

Efter restaurangen åkte vi hem en snutt till mormor. Jag hade köpt JÄTTEFINA kläder åt henne idag på Bredenbergs. En vit polotröja i Cashmir med vita pärlor broderade på halsen. Jättefin på henne och ett par mörklila sammetsjeans. Hon blev jätteglad! Jag köper det med hennes pengar för hon gör inte sånt själv annars och sen går hon runt i samma gamla lump jämt :)

Efter det körde mamma hem mig.
Vi hade en jättebra kväll tills fuckface förstörde den och påminde mig om varför jag inte hade tänkt vara med från början. Men så tänkte jag att varje middag med mormor är en gåva eftersom man inte vet hur hon kan må från dag till dag men jag träffar hellre henne själv för cpfittbarnet och mamma i kombination är för irriterande.
Jag höll på att få hjärnblödning under middagen.

Jag spenderade resten av middagen med att fantsiera om vilka djävulska gärningar jag skulle vilja utsätta lillebror för. Jag vill ge honom en såndär liten laxeringstorped i röjvi och sen sätta en champagnekork (baklänges..så den fastnar) i röven på honom och låta det verka STENHÅRT utan att han kan skita ut det eller hälla nyponfrön (aka klipulver) i hans kalsonglåda, plantera in en koloni silverfisk i hans badrum och strö mjölbaggar i hans proteinpulver. MMM...spänna fast honom i en stol och plocka ut näshåren långsamt med en pincett samt hälla diskmedel i hans kaffe (orsakar durchfall :P).

När jag kom hem var jag tvungen att terapibaka...jag gjorde shackrutor. Blev kalasfina.

Nu är jag trött.
Fick ett samtal av en ledsen liten vän i natt. Jag hade tagit sömntablett och var helt väck i kolan när hon grät och behövde feedback och tröst...sen var det svårt att somna om. Men nu är hon iaf gladare igen.

Mormor var så vacker ikväll. Jag älskar dig så mormor!! Min bästa vän!
Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

FUL?? nej du hjärtat, det är nått du inte är! Nåväl, jag tar mig en tur på stan helt enkelt och kommer in för att få mig en nyfiken titt på dig, kan ju passa på och ge dig en bamsekram också! PUSS på hjärtat, du har ett av de största..

 
Web Analytics