måndag 25 april 2011

Påskhelg igen då...

...eftersom jag inte skrev någe om den i det andra inlägget.

Jag har försökt dela upp mina dagar så jag har egentid och familjetid/kompistid. Men det är ju som bekant lite svårt.

Morsans katt har blivit sjuk och kräkts i två dagar.
Då åker mor och bror till Ultuna och sitter o väntar 2 timmar igår och ger sen upp precis innan det skulle vara deras tur. Katten är fortfarande trött och matvägrar och mamma och bror som är neurotiska när det gäller katterna tycker att man skall åka in igen.

Här kommer det störiga.
Mamma har varit på landet 2 ggr denna helg. Hon tycker att hon akut måste åka dit o kratta löv idag eftersom som hon säger inte kommer kunna åka dit på 3 veckor för andra åtaganden hon har. Så kan vi föröka mata katten och sen åka in med den till Ultuna åt henne?

Jag som var halvvaken tyckte väl att visst kan jag föröka trycka i katten lite mat...men sen inser jag att jag kommer att få sitta på Ultuna i 600 år och vänta eftersom dom var ännu mer belastade idag än igår. Jag var redan ute hos Jeanette och solade vid det här laget.

Får alltså lämna hunden hos dom åka och hämta bror och sen hem till mamma och trycka i katten lite vätskeersättning och prova med lite mat. Se om den tål det eller om den fortsätter kräkas och sen se om vi måste åka in (den är jävligt liten och har inget att ta av liksom).

Men det som är irriterande är att det är hennes katt...löven har legat där dom har legat sen i höstas...det är inte akut idag och hon delegerar gärna bort allt hon tycker är trist och sen är hon med i styrelser och allt annat som hon tycker är intressant och kul.

Jag har inte valt att hon har en klen raskatt. Jag ville sola.

Kattfan kräktes inte och jag ringer o säger att han verkar klara sig och hon får åka till Ultuna när hon kommer hem. Innan det samtalet har vi tjaffast för jag blev sur att hon stack och lämpade katten på oss och dessutom inte lämnade sitt kreditkort eller någonting ifall vi behövde betala när vi lämnade in honom.

Då säger hon sånna här typiska saker som mina föräldrar ÄLSKAR!!!! "ni har ingen rätt att lägga moraliska aspekter på mig...du skall inte avgöra vad som är viktigast och vad jag måste göra....ni har ingen rätt att utpressa mig känslomässigt såhär...gör ni det kan jag få en hjärtinfarkt..

Ehhhhhh (!?!?)

Min kompis pappa gick bort när han åkte ensam till sommarstugan för att klippa gräset...grannarna hittade honom liggandes i gräset avliden av hjärtinfarkt. Hon VET att det är min värsta mardröm och att jag tänker på det när hon är på landet själv.
Och vem utpressar känslor mest?

Hon fortsatte med.."ni får åka till lägenheter i turkiet, äta saker från min koloni och komma till landet då måste ni ställa upp för mig"...genom att sitta och uggla på Ultuna så du kan åka till landet en hel dag på årets finaste dag? Turkiet är väl trevligt men inget VI har valt och bett om och dom andra sakerna gör vi för att vi vet att det gör dig glad...återigen inget jag bönat och bett om att få göra. Det finns marknader där jag kan köpa knöliga rödbetor och vill jag bli myggbiten kan jag åka till Tärnsjö och springa naken i skogen...man måste inte åka till sommarstugan för att uppleva det.

Sen ringde hon och bror och undrade om jag inte kunde lämna lite mat åt dom där dom satt på Ultuna för jag var dum nog att göra det igår för jag ville hjälpa till (jag tänkte inte på att dom var vuxna 2 personer som dessutom hade en bil där redan och kunde åka o handla mat själva).

Så idag påpekade jag att dom var 2 och hade en bil och fick...."ja..åkej då...mmm..hejdå"

Nu ringde dom (dom har suttit där i 7 timmar nu iof) och bad mig öppna lillebrors salong imorrn för han skulle sitta på Ultuna "heeela natten" och mamma måste åka hem o sova. Det är en timme innan min egna salong skall öppnas.

Tror ALDRIG i hela salongernas historia att min bror gått och öppnat åt mig. Att jag ens bett honom. Han jobbar DELTID.
SUCK IT FUCKIN UP och gå hem halv 2 när du slutar och sov (ingen 29 åring har väl dött på jobbet av förlite sömn under ETT dygn ännu va??...DESSUTOM gick han upp FUCKIN 12.30 idag!!!!!)

Jag stänger min salongs dörrar klockan 19 och kommer ut därifrån ungefär 20.00 och nu blir det en timme till på dagen att jobba. Ni måste inte sitta där på djursjukhuset 2 pers och trötta ut er samtidigt ens!!!

När min hund var sjuk satt jag där själv i ca 8 timmar. jag besvärar ingen annan för min skit liksom. Den tar jag själv. Jag tog ansvar för mitt djur SJÄLV. Mitt köp...mitt ansvar!!
Tar jag på mig annat skit runtomkring som ordförandeskap och kolonilotter och sommarstugor och fan och hans moster så får man fan stå för det och ta hand om röran själv.

Man kan inte glassa runt och göra allt man tycker är ballt och sen förvänta sig att nån annan skall vara personlig assistent när det inte klaffar (vilket är ofta)?

Hon tar aldrig ledigt från sitt jobb om hon skall serva bilen eller något annat. Vi däremot måste be pappa om lov för att åka och hämta hennes bil, utföra ärenden åt mormor etc på arbetstid.

Jag får fan tjata för att få ett recept av henne...men ändå färgar jag hennes hår precis på stubben när hon önskar det.

Its all give and take.

Some people are just waaay to good at taking.

Man kanske skall tänka sig för lite att andras tid är lika värdefull som ens egen oavsett yrke, ålder eller generation.

Men jag är inte bitter.....

nu blev det inte särskilt mycket sagt om fakking påsken IGEN!

Det var påsk (!) jag åt godis och mådde illa av det, jag njöt av vädret och åkte runt så mycket jag kunde i min cab och spenderade så mycket tid jag kunde med min hund vilket var en hit för vi har hittat tillbaka till varadra igen. när jag jobbade som mest och var trött som satan gick det ofta ut över honom och han var undestimulerad vilket gjorde att vi verkligen inte tyckte om varandra.

Nu har vi cyklat och sprungit samt åkt inlines (det gjorde han idag med J och M) och han är en mycket gosigare, tröttare och tillfredställdare hund. Alles gut!

Jag har inte fått min jävla cp-mens på över en månad...tror det beror på viktnedgången. Och viktnedgången har nått en platå som är så jävla störig. Ingen viktnedgång och ingen mens kan driva vilken stabil kvinna som helst till helvetets avgrund och jag måste säga att även om jag inte är riktigt så dramatiskt långt gången så blir man jävligt pissed off för det känns som kroppen renas när man blöder...systemet återställs.

Min jävla uppdatering har hakat upp sig och jag börjar känna mig äcklig. Trodde aldrig att jag skulle VILJA ha min mens..but there u go.

Jaja...

sova literå...

Inga kommentarer:

 
Web Analytics