fredag 6 augusti 2010

23/6-98 Tågluffskrönikan 1

Uppsala (en vecka innan resans avgång)

Nu sitter jag på Orient Palace, pappa propsade på att jag skulle gå hit och äta lunch.
Jag har sprungit på stan och försökt skramla ihop alla prylar jag tror att jag kommer behöva ute i Europa.
Först skall jag ju vara hos Emmas familj i Skottland i 2 veckor, sedan far hon och jag ner till London, där vi möter Ege och sedan bär det av.

I 4 veckor skall vi vara ute. Undrar hur det blir??
Jag kommer att sakna min familj så mycket när jag blir borta i 6 veckor!! Men det är kanske bra att förbereda sig för Irland antar jag. Det blir ju 10 månader.
Jag kommer sakna dom något oerhört. Det blir nog extra jobbigt för pappa, eftersom mamma har ju Jacob hos sig, och då blir det nog inte helt tomt för henne, men pappa är ju van att jag ringer och hälsar på honom lite mera. Jag får köpa telefonkort.
Dessutom har jag ju mobiltelefonen med mig. Det är bra.

Det skall bli kul att åka faktiskt. Man får ta ansvar för sig själv, lita på sig själv. Vi skall ha jättekul. Det skall bli skönt att vila upp sig.

Emma, jag och Ege har planerat detta så himla länge att det nästan känns overkligt att det äntligen skall bli av nu. Hittills har vi ordnat ställen att bo på i Frankrike och eventuellt london...resten tar vi som det kommer.

Nästa gång jag skriver i den här boken är jag nog på väg mot Skottland.

// BitterTwitter 19 år :P

1 kommentar:

Barbabitch sa...

Hahahaha!
-98
då var jag nybliven mor.....

 
Web Analytics