söndag 15 augusti 2010

Dygnet...

..har för få timmar.

Jag fick låna ut min hund ett par timmar och det var ju kalasbra för då hann jag handla tårtgrejjer och städa OCH tillochmed springa :D

JAJJEMÄNN...3e dagen i rad som jag tar en liten luring :) (nej ingen sup..en löprunda).
Jag har kännt mig riktigt peppad dom senaste dagarna...inte direkt för att nödvändigtvis bli smal av det utan för att vinna över min kropp...få tillbaka konditionen. Och det kan man ju isig bli smal av :D har jag hört.

Det är nästan löjligt vad man blir glad av att röra på sig.

Huuursomhelst. Jag kom hem från jobbet, åkte och lämnade harry till det´här paret som älskar hundar men inte har någon egen. Mona jobbar i affären mittemot min salong :) och är jättegullig! Hennes pojkvän var supertrevlig också och vi babblade på.

Harry tjöt som ett barn på dagisinskolningen när jag åkte iväg...men tystnade tydligen efter någon minut så det var ju latch ;)

Jag åkte och drönade runt på City Gross...jävla dyrt ställe egenetligen :O...en sketen korg kostade över 1000 spänn :O...en korg med grejjer i alltså :P

Sen åkte jag hem och tvättade kläder, dammsög och svabbade och blev så varm att jag bestämde mig för att klämma in en joggingtur innan jag hämtade rovdjuret hos Mona.

Sagt och gjort: MOT FÅLHAGEN!!!

Sist jag sprang så sprang jag inte hela vägen...jag stannade emellanåpt och gick lite men idaaaaaaaaaaaag...(igår)...så sprang jag hela vägen och flinade hela vägen :D jag flinade hela vägen upp för lilla backen och gjorde en Rocky Balboa när jag kom upp och insåg att dom andra joggarna undrade vad fan fettot höll på med...så flinade jag hela vägen ner och runt resten av banan för jag PALLADE...benen höll..lungorna med :D jag har inte ens behövt ventolin YIPIIE!!!

Jag hade kunnat pressa mer men jag vill ta det lugnt...jag kör ett varv nu i nån vecka och sen ökar jag...annars kommer jag inte fortsätta. Jag får ont nånstans och ger upp.

Efter joggen satte jag mig i min lilal cab och tuffade hem till Mona och hennes snubbe (som jag eg inte känner ens). Dom bjöd in mig och jag hade tänkt avböja för jag var svettigare än en hora i kyrkan (Assayesh, 2010 ;)) och är osocial av naturen men helt i ordning med mina KBTkunskaper så tackade jag JA mot mina vanliga vanor :P

Och vilken trevlig kväll vi hade :D Mona bjöd på mat och vi satt på balkongen och babblade om allt mellan himmel och jord som om vi känt varandra i flera år. Kuuul. Jättefina människor :D

Så nu har jag monterat det basala i tårtan och tillverkat dekorationer. En fet bandyklubba i vit choklad och en kristyr innebandyboll samt en stor "18" grej i kristyr. Hoppas det blir bra. Jag köpte typ allt (tårtbottnar sylt etc) för jag tappade lusten att hålla på :P (PALLA DISKA!!!). Så ni får nog inte se tårtan trots allt ( ja jag förstår vilken besviiikelse :P) för den är kommer bli skitful..men det är tanken bakom som räknas :P (och den var slippa diska :P)

Nu skall jag gå o titta till mammas katter för min lillebror är så jävla fjollig över katterna (mamma är på landet och dom behöver SÄLLSKAAAAP (!??! dom är katter...dom skiter i vilket)). Men eftersom han varit så snäll o hjälpt mig med min hund så skall jag vara en snäll syster och gå o säga "hej katterna" och tönta mig lite. Sen duscha (det var ett tag sen jag joggade nu :P) och sova...framför tvn??

Har ni läst hit så är ni duktiga...det är mina postjogg endorfiner som skriver det här inlägget :P mitt riktiga jag är i koma egentligen och suktar efter en smarrig liten Ipren så att jag skall kunna gå hem till mamma.

Peace out y'all

Inga kommentarer:

 
Web Analytics