fredag 6 augusti 2010

We be Jammin

Återigen har Uppsala förvandlats till en förort i Jamaica fast befolkningen är sunkiga whiggas som drar runt i förstora allting...mössor, shorts, dojjor etc.

Alla rör sig, ser ut som, beteer sig som rastafaris...men är plågsamt vita och blonda...hur mycket ganja man än röker :)

Någongång skall jag uppsöka URF (som låter som en kräkning)...föredrar Reggae Festivalen...URF är en direkt asful förkortning.

Det är lite coolt att lilla Muppsala besöks av så stora musiker faktiskt. Jag tänkte dra dit för jag tycker att musiken ÄR skön men ryggade tillbaka av priset. 750 kr för en kväll...YOWSA. Men man får väl tänka på att det är en festival och inte en koncert...NÅGONGÅNG, när jag kan utnyttja tiden bättre och vara där o hänga om inte hela festivalen så iaf en hel dag...så skall jag gå.

Idag körde jag mormor till Arlanda. Nya regler gjorde att jag inte fick hänga med henne till gaten utan nån designerad liten pojke i gul väst kom och hämtade henne i terminalen så vi sa hejdå där.
Hatar att vinka av folk..får alltid en klump i halsen. Ringde mamma och bölade lite om hur söt hon var när hon gick iväg alldelles exalterad över att resa...hon såg ut som ett litet barn...mitt lilla 85-åriga barn :P

Men nu är det out of sight out of mind och jag njuter av friheten redan. jag firade med att gå på toa och duscha med badrumsdörren på vid gavel....det är en underskattad frihet..nej...rättighet (om man bor själv).
Sen struttade jag runt naken efter duschen och sjöng(?) och headbangade till D:A:D och Black Label Society bara för att jag kunde...stackars Harry...han såg helt traumatiserad ut :P

Kusinerna ringde och meddelade att dom rullar in i staden vid pass 21 ikväll...kanske tar en öl på bryggan med dom och låter hundarna dampa loss tillsammans. Trevlo!

Idag var jag på fettokliniken (överviktsenheten) och fick lite KBT och det funkar verkligen skitbra för mig. Jag hajjar koncepten och ändrar faktiskt mitt liv därefter. Sakta men säkert säger jag nej där jag borde sagt nej för länge sen och tänker på vad JAG får ut av saker. Det har gett mig lite råg i ryggen när det gäller att ta hand om mig själv.

Ena minuten tänker jag: jo men fan jag tar bort magsäcken för att nästa minut tänka...äh jag klarar det här. Men jag behöver inte bestämma mig nu. Jag måste gåklart alla gångerna först sen får vi se.
Stressmottagningens utlåtande kom härromdagen också.
Jag missade ett besök där en gång och fickpröjsa 210 kr. Så glömde psykologen ringa mig när hon skulle ha ringt i måndags...jag skojade och sa att jag skickar en faktura på 210 kr till henne...hon var inte road :P

Utlåtandet var att dom kan erbjuda...gissa?...KBT...originellt va?? :P i grupp...zzz
Hoppas det inte ärnå jävla grupparbeten...då hoppar jag av. I skolan fick man alltid hålla på med sånt fyfasen vad tråkigt det var.

Tydligen skall det iaf hjälpa att förebygga det negativa som mina stressnivåer medför. Fast på sista tiden har jag känt mig ganska chillaxad (förutom mormorgrejjen då). Så jag hoppas det fortsätter så.

Pappa är på *ta i trä* mycket bra humör och är enliten solstråle när jag ringer honom. "heeej på deeej do gomman" "jaaaaao dååå...har do etit lonch gomman? Do moste sitta och eta i looogn och ro min lilla tjöttbolle" (jag har alltid varit pappas "köttbulle"...ända sen innan jag såg UT som en köttbulle :P). Alla samtal avslutas med "puuushhhhis gOmman" vilket är "pussis" med eftertryck :P
Nån måste lagt valium i hans snus...men jag klagar inte.....det är fett najs...må det vara länge!!!

Pratade med Marianne H igår :) man kan ju inte annat än le. Tycker så mycket om henne och Leffe. Köper jag en till voffe så skall den heta Leffe :D Harry och Leffe :)hehehe. Hon verkade också på gott humör och avsluatde likosm pappa med ett "puuuuuuss pårej gummmaaan". Gullrumpor!!

Nu har jag massor av tråkiga dagsavslut att klistra in i pärmen zzzz. Det är obotligt tråkigt sen pappa bytte kassaapparat i sin salong. Han och brudarna slår fel hela tiden så jag måste sitta o skriva förklaringar till revisorn zzzzzzzzzzzz och fylla i för bläcket är askasst i nya kassan och dom river av kvittot fel och Gud vet vad. Det var så enkelt förut :P

Alla som slår fel på kassan UPPREPADE gånger borde få strafftjänst på mitt kontor med att sitta och tejpa in allt och skriva ihop det. MORR!

nu avslutar jag allt det här dravvlet :P puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha haa, jag blir glad i hela kroppen av att läsa!! kram B PS kanske får du se min röda klänning med vita prickar i morgon ;)

 
Web Analytics