torsdag 5 augusti 2010

House of pain

HÄLL YÄSS....indianjävlarna är här and I EMBRACE THE PAIN!!!

Inte...jag omfamnade smärtan i 4 timmar innan jag krälade till Emma med tårar i ögonen och bad om droger, vilka som helst...innan jag spydde.

Hon hade 2 pheta Orudis Retard (tyckte retard-delen borde passa mig bra) i handväskan...gotta love her (hon lider som ett as precis som jag).

Det har varit ett fantastiskt (det tog 4 försök att stava det ordet..vem har dyslexi nu va va va??) dygn :) Emma och Ege kom till stan (Emma bor ju i london annars och Ege i stockholm) och bodde över. Det är så sällan vi ses så det blir helt magiskt varje gång.

Jag känner mig helt obunden och fri som en fågel när dom är här. Barndomsvänner har liksom den effekten...alla minnen kommer tillbaka när man busade här, var på scoutläger där, skickade lappar, var kär i killar..på det sättet man bara kunde då).

Alla vet att vi ses så sällan så dom backar och låter mig vara, mamma, pappa, mormor...alla bara glider undan med sina krav och önskemål. Det är jag o tjejerna!

Vi gick och åt en kebab på Jalla för det var typ det ballaste och mest vuxna vi visste när vi var små...så lite av magiken sitter fan kvar fast vi är 31 (jaja Emma...jag vet att du är bara 30 ;))

Sen gick vi hem till mig och softade lite medan jag grejjade en blocketannons åt mamma...hon skall sälja bilen (skrikpeugeoten).

Efter det kollade vi på Wallander i vanlig ordning. Emma har fått pippi på Wallander men sista två gångerna har hon valt skitdåliga :P så nästa gång skall banne mig jag välja :P
Vi sitter alltid som en klump i soffan,ben och armar omslingrade som ett ormbo :) jag älskart. Kroppslig närhet så man dör :D

Emma sover alltid i min säng med mig och Ege älskar min stora mysiga soffa. Emma och min kusin Anna...mina två favorit sängpartners haha...dags att uppdatera sig kanske :P men dom är så mysiga att sova med. Emma har alltid (inte baara med mig) öronproppar och sovmask när hon sover och Anna är som en död människa såfort huvudet når kudden. I love it. Mysigt att sova med någon, speciellt om man vet att man inte stör dom :P

Ege som är storgravid vaknar ju tidigare än tidigast så hon tog ut min hund på promenad (det är fan det finaste man kan göra för mig...låta mig sova och ta ut hunden..det är kääärlek hehe)
Hon köpte även nybakt bröd till frulle som intogs i lugn och ro...myys.

Efter det gick Ege på stan och jag gick till salongen.

Nu byter jag ämne en skvätt.
Det mysigaste med att ha salong är att folk kommer och frågar om råd och generellt bara känner sig oblyga framför mig. Jag blir bara så glad att folk har det förtroendet för mig.
Många känner att dom vågar fråga saker som dom inte skulle kunna fråga andra..tex en läkare för det är inte alltid man hinner få ett förtroende för en läkare, föräldrar kanske man inte alltid kan prata med etc.

Det är stort när någon sätter sina rädslor och sin skam åt sidan och kan fråga mig som människa, som syster, som sjuksköterska, som vän etc.

Jag kan inte förklara närmare utan att förråda saker...men det har ofta hänt att yngre flickor kommer och frågar mig saker och jag försöker förklara så gott jag kan i förhållande till dom referenser man har i den åldern...nu är det folk i alla åldrar som släpper in mig i sina liv för dom hoppas jag kan hjälpa eller ge råd.

Vad jag vill ha sagt med allt det här babblet som jag har omformulerat 1000 ggr för att inte låta fel är...jag är så ärad, så otroligt ärad av folk som kommer och vill ha hjälp eller råd. Det är en fin gest..att lita på någon så. Hoppas ni känner att ni får lika mycket tillbaka som jag känner att ni ger när ni väljer att låta mig hjälpa er!

Amen to that :P

Jahapp...ikväll skall jag gå o se Inception är det sagt men jag har inte hört något från brudarna jag skall gå med. Hoppas det blir av :)

Jomen, nämen man kanske skall börja skramla ihop sig för stängning. Jag känner mig sådär löjligt religiöst lycklig idag :P om jag såg Pay it back (mycket bra film) så skulle jag nog gråta i all evighet. Glad på gränsen till tårar...labil tror jag det heter ;) haha.

Jag har som sagt haft en toppendag med Emma och Ege och Jeanette och Arre. Nu skall jag på bio med asroliga polare, imorrrn åker mormor till Skåne, på lördag skall jag på heldagsfest med poolparty/middag och bara massa fest :) med Ullis med gUbbe (haha) och Boel och hennes man hos Eva och hennes man. Jag skall köra så jag vet att jag slipper baksmälla så jag kommer sova och vakna till en underbar söndag då jag skall ha korsdrag i hela lägenheten HELA DAGEN och bara göra vad JAG vill...mormor är borta, mamma är på landet och jag har INGA förpliktelser. Mormor flyttar nästa vecka...2 år har vi bunkrat ihop. Jag minns knappt hur det är att leva själv...skönt skall det bli. Kan knappt fatta det :D

Det är nästan så jag måste gå o kasta salt över axeln och ta i trä...saker blir aldrig som jag hoppas därför har jag slutat hoppas i allmänhet. Men den här helgen skall jag göra ett undantag och se vad som händer. Kanske en ändring för fröken BitterTwitter...less of the Bitter and more of the kvitter? :P

Fortfarande massor av tid för allt att gå snett ;)
Puss

1 kommentar:

Maria sa...

Öronproppar och ögonmask är hur skönt som helst. Sover själv jämt med båda. Hur skönt som helst att sova när det är både tyst och mörkt. Känns verkligen som om man är i en egen liten värd när man vaken ser eller hör. Ta och testa du med hur skönt som helst. Man sover hur bra som helst när man slipper bli störd.

 
Web Analytics