tisdag 17 augusti 2010

Helt sjuk kväll

Jag begav mig hem från jobbet och laddade för en joggingtur med en banan som deepthroatades i hög hastighet. Lite dumt eg att springa ca 8h sen man åt sist men men..jag kan ju inte äta innan o springa på det...då rasar buken :P

In med hunden i bilen och iväg till löpspåret.

Påväg dit får jag veta lite grejer som gör att min energikälla...min lilla banan...förbränns i ren o skär upprördhet. Jag bestämmer mig för att springa ändå och även omdet inte gick lika bra som sist så tar jag mig runt ett varv sammalagt iaf men jag är besviken. För jag ville verkligen flyga runt spåret.

Får försöka i morrn igen :) då skall jag ha mobilen avstängd eller tom hemma (men som den lilla sköterska man är så kan man ju alltid behöva larma...så det känns som om man skall ha mobilen med sig överallt..vilket medför att jag kollar fejjan och meddelanden etc. Men nu skall den va avstängd)

Efter joggingturen åkte jag hem till mormor. Hunden mår fortfande inte bra och börjar pipa och tjuta rätt vad det är...både dag o natt. Jag tror han har ätit något som gör ont att skita ut. Han är sjukt rastlös och kan inte sitta still alls.

Mormor tar det som att han har glömt henne när han inte vill ligga bredvid henne i soffan och fattar inte ens då man förklarar att han har ont i RÖJVI.
Hon fattar inte förrän han sätter sin lilla röda bultande ringmuskel på hennes svindyra persiska silkesmatta och drar sig fram på frambenen med bajshålet vertikalt mot mattan och får ett otroligt roligt njutningsuttryck i ansiktet när han glider fram över silkesfibrerna. Hennes min var obetalbar hahahahaha!

Sen tog jag upp hennes matvanor för jag hade fått rapport av mamma att hon fuskade med maten och bråkade med hemtjänsten när dom ville propsa på.

Då kaxar hon med mig och spänner ut sina små revben som totalt nu väger under 60kg (hon brukade väga över 80) och påstår att hon är TJOCK..med ett riktigt trotsigt tonårstrots i ansiktet.

Efter lite dividerande där alla hennes kommentarer var i stil med "skitsnack", "jag vet hur jag tar hand om mig själv" och "lägg er inte i mina saker" så stirrade jag på henne med mina postjoggblodsprängda ögon och förklarade att hon är dement och jag är INTE dement och hon har inte kapacitet att avgöra vad som är bäst för henne.

Det är det HÄR som är orättvist med demens...man tvingas såra någon som man älskar för att få dom att fatta..om iaf för en stund att dom inte fattar :P

Sen fräste jag: "lås dörren" och gick därifrån.

Bra där. Två argumentationer på en kväll :P

När jag kom hem var jag så slut i huvudet att jag somnade utan att duscha efter joggen (mmmm freshhhhh) eller att äta middag :P jag vaknade med en konkav mage klockan fem i tre av att min hund gnydde.

För alla som inte har sett Exorsismen av Emily Rose kan jag ju förklara att 3 på natten är djävulens timme på jorden. I filmen så intar en demon hennes kropp klockan 3 på natten och efter att jag hade sett den filmen vaknade jag 5 i 3 varje natt i 2 veckor och var mer neurotisk än Jonas Gardell och Mark Levengood ihop tills jag somnade av ren o skär utmattning nån halvtimme senare.

Efter att jag kontrollerat att Harry inte var mer besatt än vanligt och inte hade röda ögon som snurrade som enarmade banditer, hoppade jag ur sängen för att gå ut med knyttet.
Eftersom han varit så orolig och gnytt så mycket så hade jag ögonen på vid gavel den här gången för att se om han sket ut något och isf vad och om det var blod etc.

Men som en havande förstagångsmamma vaggade han runt med sin lilla spända rumpa i över 40 minuter.
Min hund måste kissa lite först...eller iaf ställa sig på ett ben mot något för att få igång nån liten reflex. Så han gjorde så 487 gånger..men eftersom han inte ätit eller har en tampong på tvären i skitan (det HAR hänt förr...fråga inte) så kom det inget.

Precis som natten innan kastade jag på mig min leopardmönstrade lite längre luvtröja från Gina och en kebba och foppisarna. När jag kom nerrusande för trappan så skrämde jag ihjäl två hånglande tonåringar som körde grovpetting i trappan.
Jag kände mig som en blottare när dom ryggade undan hahah. Jag såg ut som babben fastmed bara ben iklädd leopardmojäng med Carl Philips huvud (ni vet dom där små lockarna under kepsen) Jag var white trash beautiful :P (mycket bra låt förövrigt).

Inget resultat efter 40 minuter gör mig till en väldigt utttråkad och hungrig matte. Så vi drog hem och jag dövade hungern med en flaska kranvatten delight och somnade igen med en utmattad liten hund bredvid mig. I hissen på vägen upp till lägenheten träfafde jag grovpettingbrudens mamma som kom hem från krogen och var skapligt marinerad. I vanlig ordning, som jag har berättat om förut (ensamma kvinnor på stan) så skiter hon nästan helt i mig som är människa och kastar sig över Harry och har en konversation enbart med honom o våldsklappar honom så hela hissen pendlar i sidled som en jävla klockpendel och kallar honom den sötaste lille Staffordshire vappisen hon nååååånsin hade sett. Jag förklarade att han är 2½..(att han är cavalier orkar jag inte ens påpeka, hon hade inte hört det iaf) och således borde vara världens vuxnaste valp...men det gick inte in hon fortsatte att försöka dogfighta/gulla med honom.

Imorse åt han för 1a gången sen vi var hos pappa...men sen var jag tvungen att dra till jobbet...undrar hur min lägenhet ser ut nu :O klickar över hela golvet :P nee jag hoppas inte det.

Nu skall jag betala in en räkning som jag borde lagt in igår o pappa påminde mig imorse att göra.."jaaadå pappa det är redan fixat...inget problem :P"
Ooooooooooooops !

Puss på ringmuskeln :P...ni kan ju välja själva vilken hahaha

Inga kommentarer:

 
Web Analytics