onsdag 18 augusti 2010

Förkylning på intåg...

Liiiten liiiten Arvid var här igår med sin mamma Jeanette. Morsan pentade sig och jag o Arvid pussades och busades.

Idag kommer en liiiten liiten störtförkyld Arvid in och orkar ingenting. Ögonen var blanka, kinderna röda och att sätta sig upp i vagnen var ENORMT anträngande så han gav upp halvvägs och kastade sig bakåt och somnade nästan efter det mödosamma försöket.

Jag vaknade i morse och kände mig helt överkörd av ett tåg. Hunden var naturligtvis ute i natt igen...eller imorse kan man väl säga...kl 5 zzz. Så det kan ju vara så att jag inhalerade lite bakterier/virus igår när jag busade med Arre. Återstår att se vad mitt immunförsvar vill göra åt saken.
Kanske tar det lite lugnt ett par dagar o hoppas på det bästa.

Jag lovar att inte smitta dig iaf Bella ;) jag säger till i god tid innan :D

I går stängde dom av mormors telefon igen *suck* jävla Telia!

Då sade jag till mamma att nu får HON ta hand om det och det gjorde hon så bra tt den var inkopplad redan dagen efter igen. Skönt.

Sen satt jag här o grubblade på att jag måste handla och tvätta åt mormor och ringde henne för att kolal vad hon behövde. Hennes hemtjänstGud Diego ville prata med mig och tog över luren. Hemtjänsten kunde tydligen handla åt henne och tvätta samt städa, allt jag behövde fixa var ev listor, ICA-kortet och lite annat.
UNDERBART!!! Och det sköna var att det var HAN som kom med förslaget och inte jag som behövde fråga (jag hade inte tänkt på det som en möjlighet).

Vi kom fram till att dom skulle kombinera mormors utetid med att handla mat för hon brukade älska att gå till Luthagens Livs när hon mådde bra, plus att hon får rutiner etc.
Sen sade han att dom saknade mig o hunden. Jag berättade att hunden var nästan kliniskt deprimerad sen mormor flyttat ut. Jätteledsen och osäker. Då sade han att man kanske kunde göra så att jag lämnade hunden på morgonen hos mormor och dom gick ut med den o henne 2 ggr per dag o sen fick jag hämta honom. Men han skulle kolla vad chefen tyckte om det.

Det vore ju ganska bra för dom båda ju. Fast kanske lite tidsödande för mig att gå o lämna o hämta honom men motion blir det ju. Kan vara uppvärmningen på joggen. Jag måste ju inte kuta borta i fålhagen. Jag kan ju springa utmed Fyris också. Då kan jag ju göra två flugor på smällen :P ha joggingrejjer klara hos mormor och bara hoppa i o ta hem o tvätta sen...

Fan jag är inte så dum som jag ser ut...det har mormor alltid sagt :P

Usch...nu har jag fan ont i musklerna...sådär förkylningsont. Vill hem o sova i fosterställning...mmm svaaal kudde...bästa som finns!

Igår var jag på Åkanten med lite goda vänner för att fira Helena som fyller 30 idag :) lilla gumman..jag har fan känt henne sen hon låg i....ja för att vara korrekt sen hon låg i pungen :P vi har vuxit upp tillsammans. Hennes storasyster Linnéa som är ett år äldre än jag kom från Götet och vi åt middag på Åkanten med ett gäng kompisar. Myys fast jag blev irri på hunden som vägrade slappna av o lägg sig ner. Maten var...sådär. Det var länge sen Åkanten hade bra mat tycker jag. Tyvärr för dom brukade ha mat som fick smaklökarna att dansa AV LYCKA förrut. Men det var väl iaf 6 år sedan.

Jag har hört att det inte går att kommentera på bloggen :O jag vet att jag får försöka ca 3 eller 4 ggr innan kommentaren registreras på andra bloggar på blogspot...så kanske fortsätt försöka. Jag vill jättegärna höra era kommentarer, positiva som negativa!

Nu skall jag gå o tycka synd om mig själv lite för jag känner mig förkyld o stel..jag blir som en kille när jag är förkyld...ynkipynki och vill helst krypa tillbaka i livmodern och bara slippa existera :P

Puss på näsan :P

5 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker kommentera lite, ta det lugnt med joggningen om du e på G att blir sjuk, Inte bra att jogga förkyld. Kramis Bolel

Anonym sa...

gick ju på engång... att kommentera alltså ;) B

BitterTwitter sa...

Hehe..tydligen lite komplicerat uppe i norrland :P

Karin sa...

Jag undrar bara e sak?!?! borde inte innehållet i Harrys mage ta slut? Tycker du sprungit ut med honom flera nätter??? Fortsätter du ge honom mat när han har rännskita? Ett tips! Gör inte det!!! Då får du sova ut =)

Genious G :p sa...

Testar oxo att kommentera!

 
Web Analytics