onsdag 11 maj 2011

hej hopp gummi*****

Idag har varit sådär va :P
Laserns kylsystem fakkade ur för det var så varmt i luften att den inte orkade kyla när jag körde på högintesitet för länge.

Så jag var tokförsenad med första kunden för lasern överhettades och slog av 4 ggr. KUL!!!
Dom skall komma och fixa det imorrn eller övermorrn...precis när jag har som mest att göra. Folk ringer på helgerna och undrar om jag kan jobba söndagar :S

Jag hade planerat äckligt bra så jag skulle hinna till fettoenheten för uppföljningsmöte men fick jogga/sprinta dit och kom 15 minuter sent. Ett dagis var på utflykt och gick över gatan precis framför mig och jag fick stanna och andas för dom var som en tusenfoting av små människor i reflexvästar...och dom tog aldrig slut heller. Jag höll på att få bryt tillslut för jag kunde inte gå mellan och jag kunde inte gå runt för dom var ett så långt led. Tillslut tog reflexdvärgarna slut och jag kunde springa vidare och det var väl tur för mitt intrakranialtryck var så högt då att jag trodde ögonen skulle poppa ur skallen.

Jag fick komma in ändå, fast jag var sen. Tydligen var jag en mönsterpatient så det var över på ca 20 minuter ist för 60 min som dom hade bokat.

Jag bad att få mitt blodtryck kollat för jag har ju haft högt (145/105)...jag påpekade att jag var lite stressad så jag fick ligga o vila i 5 minuter i en svaal och skönt sjukhussäng på prasslande papper :P

Sjuksköterskan såg bekymrad ut när hon läste av manschetten och det är jag van vid men jag tänkte vafaaaaaaaan jag har ju gått ner i vikt kan inte blodtrycket give me a fuckin break nu???

Men hon tyckte att det var för lågt :D hihihihi jag hade 100/70....hon tyckte jag var jättekonstig som log från öra till öra och skuttade upp ur sängen och visslade hela vägen nerför korridoren.

Swiiiiiiit <3 ännu ett hälsoproblem borta :) Ingen svett, normala blodfetter, normalt socker, normal vilopuls (förr 85 nu 68), LÅGT BLODTRYCK :D

Det spelar ingen roll om jag får nån vitaminbrist elelr måste knapra vitamintabletter resten av livet...den här operationen har hittills hjälpt mig uppnå EXAKT vad jag behövde för att slippa få min familjs förbaskade ärftliga sjukdommar som diabetes, hjärt-kärlsjukdommar etc...iaf i tidig ålder.

Det känns så skönt att man är på samma nivå som andra på något vis. Man har inte kroppen mot sig utan man är ett med sin kropp. Det har jag aldrig varit förut.

Svåprt att förklara hur jag menar.

Ikväll när vi slutar skall jag och Sabina ut och springa :) om ni inte ser något blogginlägg från någon av oss ikväll så kan det vara läge att ringa 112...hälsa att det är BitterTwitter dom skall leta efter....och att jag antagligen sitter i nån stängd glasskiosk och dumpar i min ensamhet :P efter att jag brutit mig in ist för att jogga :P vi får se vad Sabina tycker om den planen :P

Hehe närå...det skall bli kul att se om man orkar något. Hon lovar och svär att jag kommer vara myyycket duktigare än hon på att sprinag men det där har jag hört förr av andra. Sen står man där med halvblödande benhinnor och hostar i molnet av grus när dom är på sitt andra varv och man själv har haltat 400 meter. Så jag tror inte dig förän jag ser dig i min backspegel Sabina ;)

Jahapp...
Jag smet iväg och hämtade bilen hos mormor och passade på att dra ut tanta på en promenad i solen för hon satt inne som en slokande liten krokus och var sömnig. Så jag frågade om hon ville gå på glasspromenad och hon sken upp som en 5-åring.

Det nyper i hjärtat när man håller hennes lilla väsen under armen och hon vinglar runt i sommarbrisen som ett litet dun. Det känns som om hon skulle flyga bort om man släppte taget om henne. Så luktar hon renaste nyaste tvätten som fått soltorka bland syréner. Hur kan man lukta så gott när man duschar en gång i veckan? Jag fattar inte :O Jag älskar henne så hårt att jag tror jag skall storkna ibland.
Lilla söta ljuvliga människa :)

Jag köpte en Magnum Mandel åt henne för hon kan inte ta beslut längre. Hon står bara och frågar vad man själv skall ta och sen byter hon 16 ggr men jag vet att hon gillade den för flera år sedan. Och hon mumasde på med katolsk skuld :P som om det var en synd att få njuta av en glass. "ne men inte skall jag, den är så stor, och så mäktig och herregud tänk här sitter man och käkar...ho ho ho" Typiskt henne :P

Jag tog ett wild card och provade en 88an...för sist jag provade Cornetto och Daimstrut (inte samtidigt) så dumpade jag som ett litet as...så jag tar det förbaskat lugnt. 88an i luuugn takt funkade men jag var inte så kaxig mot slutet :P

Nu tror jag intresseklubben skall ta en kaffepaus....vi sammanstrålar på samma batwebbaddress och samma batblogg senare idag :P


Tjolahopp

2 kommentarer:

sab sa...

hahah, men du sprang ju mer än vad jag gjorde!
jag orkar köra snabbare, men du orkar ju längre.
så egentligen så är vi på samma nivå liksom.
micket biiirah

BitterTwitter sa...

va? Mycket bira? Skall vi dricka öl ;)
Sant...du har mer expolosiv löpstil...jag kör skalman ;)

 
Web Analytics