måndag 23 maj 2011

Så urbota trött

Tjatigt men det skiter jag i.

Personalbrist så in i helvete just nu. Eller vi har personal...men en hel del sjukskrivningar också. Det är så jävla trist att säga nej tyvärr till kunder när man verkligen vill och behöver ta emot dom.

Det känns som jag bara står och stampar på ett olyckligt ställe just nu. Jag måste lasra men dom behöver hjälp ute i salongen med kunder och bokningar och när jag går och lasrar kan jag inte hjälpa och laserkunderna är mycket INTENSIVA och jag känner mig jävligt sliten mellan...äh jag orkar inte gnöla om det. Jag är bara så jävla trött!!

Nu har morsan ryggskott men eftersom hon är fakking manisk så vill hon ut och promenera en sväng och jag mitt nöt sade att vi kunde gå till mormor. Jag orkar inte. Mentalt. Jag är arg och stingslig och vill typ utrota allt och alla jag ser med bara blicken. Helst utan att prata alls.

Stinkybreath Harry sitter och smaskar bredvid mig och ser understimulerad ut och min första instinkt är: STRYPA (fast jag älskar honom innerligt)...för jag vill sitta i en soffa och dreggla utan att nån ber mig om NÅGOT. Jag vill inte NÅGOT!! Dreggla och sova!!! Ge mig cola light och håll käften *kramar cola light flaskan i fosterställning*

Alla som kommer in på salongen skall ha små privata samtal med mig. Ingen kan bara beställa en tid och ta det då utan alla skall dra mig iväg från något jag håller på med eller vara omständiga. Kan inte tänka mig att det alltid skall vara så för alla terapeuter?!

Det är hårväxt...inte astrofysik. Beställ en tid och kom när du bokat och sen an vi alla få frid. Det är inget G8-möte att ta bort hår and you ain't Obama...mama.
Det bokas och ombokas, avbokas och hitbokas och ditbokas....va? Jobbar du inte söndagar?!

När jag får den frågan så känner jag hur en stor fet artär i mitt huvud pulserar. JOBBAR DU 7 dagar i veckan??? Jobbar du 6 dagar? *andas*

Till och med håltagningar skall divideras fram och tillbaka tilsl man får spader....vad hände med gamla hederliga isbitar och en nål. Mänskligheten HAR överlevt håltagning av öron sen innan romarrikets stohetstid och din unge är inte den första...sluta smitta ungen med DIN ångest föressten.

Nu skall jag dra ut på promenad....ta allt ja säger med en nypa salt....jag är trööööööööööött

Inga kommentarer:

 
Web Analytics