lördag 7 maj 2011

Krama en kommungubbe

Idag har tydligen gatukontoret eller vad dom kallar sig i Muppsala, utställning på Stora Torget. Det står snygga nya sopningsbilar (röda glänsande, nästan som brandbilar) och plogbilar samt alla andra fordon dom använder dagligen för att hålla staden snygg. Vintern och sommarens hjältar...gå och ge dom en kram...det förtjänar dom fan :D

Dom har värsta lilla föredraget och har ett jippo typ. Kul...Uppsala behöver mer sånt här. Att folk blir medvetna om vilka som jobbar hur och med vad!

Nu jobbar jag och det är skönt för jag har äntligen slutat göra två jobb samtidigt och bestämt att tjejerna inte heller skall göra det. Förut har jag proppat in en massa bokningar på lördagar som jag jobbar och då har tjejerna fått springa och svara i telefon, ta bokningar etc och det är ohållbart. Stackarna. Så jag slutar ta bokningar på lördagar och sitter i kassan ist så kan dom helhjärtat och mindre stressade ägna sig åt enbart kunderna som sitter i stolen.

Mamma skulle komma så jag kunde...haha nu kom hon...nu skall vi ta en kopp kaffe och lite fika.

Skriver mer sen (det är ett HOT :P haha)

Inga kommentarer:

 
Web Analytics