lördag 5 februari 2011

Det blev jobb iaf...

Men sen blev det fika på stan och nu skall jag strax ut med hunden...SEN skall jag lägga mig raklång i söffa och titta på hela veckans VBÅ.

Jag älskar min hund men jag är helt allergisk mot hans ljud. Han ligger och manislickar på sina tassar och gnor dom i ögonen och ljudet driver mig till vansinne. Jag hatar hatar hatar HATAAAAAAAR små rytmiska störande ljud.

Därför åker jag inte buss, tunnelbana eller något annat om jag inte har en pistol i nacken eller så. Det sitter alltid nån jävel med en iPod somman bara hör trummorna eller basen på, eller så har dom nån jävla tick...som gör att jag får en tick och vill slåss. Jag har sjuuuukt kort stubin när det är sånna saker.

Klockor som tickar kan jag få hjärnblödning av...det har hänt att en och annan väckarklocka slutat sina dagar från öppna fönster/under hammare etc. Samma sak kommer hända om inte min hund slutar smaska. Det låter som om man kokar snabbmakaroner jättelänge och släpper ner en klump smör och rör runt...det där prassliga smaskiga smetiga ljudet. HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATART!!!

Nu har han slutat tack gode GUD! Han har det inte lätt! Men jag har inte träffat andra hundar som macaronismaskar som han gör. BLÄÄÄH!

Lilla pyret (skuldkänslor :P)

I natt så var det tydligen promenaddags vid halv 4. Jag var helt radiostyrd för jag var så sjukligt trött av insomningstabletten. Det kändes som om jag hade huvudet i en metalltunna som ekade alla ljud runtomkring och alla fulla äckliga människor måste ju skrika där dom drar fram i flock. Tror dom att det inte bor folk i centrum? FITTOR!!

Hunden måste ha en leksak i analen för han satte sig o försökte bajsa men det kom aldrig något. Däremot kom det 176 polisbilar...minst...och alla blinkande ljus gjorde att jag syntes alldelles för mycket för att springa runt i pjamasbrallor...så jag drog hem hunden efter 4 tomma försök.

Sen tänkte jag sova ut men då smsade och ringde hela jävla värleden mig från kl 9 och frammåt...vissa mer än en gång. VAFFAN !!!

Sen duschade jag och gick till jobbet. Det var relativt lugnt och nu är vi tillbaka där jag började. Jag är fortfarande irriterad över min störda sömn så jag skall inte skriva mer nu.

Om det inte är för rajtan tajtan så vill jag inte vakna på natten. Jag blir arg om jag väcks för någon annan orsak...det tar liksom ett tag innan jag kan se vettigt på saker och ting då. Måste man väcka mig så försök inte prata för allvarliga saker första 10 minuterna...jag svarar men ingen sitter i kassan liksom :P förressten så är min kassa bara deltidsbemannad hahaha :P

Ege jag o Emma har en gemensam kompis som brukade vara konstant frånvarande i huvudet när man pratade med henne. Emma myntade begreppet att vara på Apberget för att hon kunde säga vad som helst och den här kompisen bara log och nickade och sa "vad kuuul" och Emma menade att hon skulle säga att hon hade varit till Apberget i helgen utan att bruden skulle reagera och fråga vad fan det var.

Jag var på Apberget hela dagen i går ;)och blev faktiskt irriterad när folk försökte prata med mig. Jag VILLE inte prata utan bara vara i min lilla värld där jag kunde lukta på blommorna och njuta under min lilla korkek ;P

Men alla envisades med att vilja ha respons från mig och svar på saker vilket gjorde mig mycket trött och lite purken mot slutet av dagen. Så när jag sen inte ens fick vara ifred i sömnen blev jag bara tvärsur...logik? Näe...men jag är ju trots allt kvinna :P ni får ha överseende...jag är en blogande kvinna just nu dessutom (nej inte bloggande felstavat...blogande=blödande på Fjugestamål hehehe).

Hum hum min sång är dum...

Hunden har somnat...betyder det att jag också får göra det?

Skall berätta en sak först..min mage har sjunkit in...det är nästan lite äckligt...det har försvunnit en fettdepå där jag ALLTID har haft fett förr...det har alltid varit runt där..nu är det tomt under och huden är liksom tom men mamma sade att det kommer att dra ihop sig bra...får väl lita på hennes kunskaper nurå. Helt sjuk känsla att smeka med handen över där...TOMT!

Galet konstigt att ätas upp innifrån liksom...man sköter sig själv och värsta processen händer med ens kropp under tiden liksom. Man kan inte säga saker som: faan vad jag har gått upp mycket på sista tiden! eller allt annat man är van att säga...för man krymper....går inte att förklara. Det är så surrealistiskt för ett fetto att uppleva detta :P

Nu skall jag sova med hundas i ett par minuter innan vi går ut.

Puss och hoppas ni har en bra helg...
jag skriver väl kanske något mer icke-vettigt innan jag somnar sen :P vem vet *hota*

Pöss

Inga kommentarer:

 
Web Analytics