torsdag 10 mars 2011

AbooooooU

som alla småblattar säger när dom vill understryka ngt ordentligt.

Idag har jag varit en kvinna på gränsen till vredesutbrott. Får jag inte sova ordentligt och någon promenerar på mitt tålamod dagen efter så riskerar dom att få en fet handflata i bakhuvudet kurdish babastyle. Helst med lite spott i näven först.

Jag har inte förlorat humöret mer än att jag skrämde en av våra små praktikanter när jag spände ögonen i henne för hennes kund var den högljudda människan jag beskrev i förra inlägget.

Det är en del av salongsjobbet att bibehålla den miljö man vill ha på sin arbetsplats och man kan göra det utan att folk blir förolämpade eller så...för som sagt...det är en arbetsplats och en viloplats för andra kunder.

Det är inte ovanligt att man får in någon som inte hajjar hur man för sig i sån miljö då får man liksom guida varsamt genom sitt sätt...men det är inte lätt :P något att fundera på för våra praktikanter iaf..hur man kan lösa sådant...för det löste sig inte idag och jag reste fan ragg (med tanke på att jag lasrat bort alt vad kroppshår heter så är det ganska bra gjort :P ) nere på kontoret av stilen och ljudnivån :P

Så brudar..läser ni här så fundera på det och öva er på det. För ni kommer att råka ut för detta igen!

Nu är jag så trött att jag avlider snart. Jag tänker inte röra något eller laga nån mat för jag kommer ha det i golvet eller förstöra det på nåt sätt för jag är en jävla fläsktass idag (ännu ett av min mammas fina ord för mig under uppväxten).

Hon har en tendens att välja ganska färgrika ord som egentligen är ganska hårda. Andra exempel är ögontjänare, avloppskvarn, sugga, svullo...det är lite konstigt va?

Jag vet ju att hon älskar mig...men sånna ord kom ganska snabbt och lätt om man gjorde något fel eller ifrågasatte/ käftade emot något.

Det är inte förrän nu..när man är lite större som man fattar hur cp dom ordvalen är för en vuxen att använda mot ett barn.

Ändå fattar ingen i familjen varför jag har kort stubin nuförtiden...
Helt ofattbart svårt att lista ut som normalbegåvad person eller hur?

Hur faan kom jag in på detta? Skitsamma....jag vill ha massage och och och färdiglagad mat och en varm karl brevid mig soffan. Jag är trööött och ynkipynki ikväll.

Nu kslal jag räkna kassan, stänga, gå ut med hunden, hem och tvätta mattjäveln i köket som blev indränkt i morse, hänga två maskiner tvätt och tvätta typ 2 till...sen tänker jag lägga mig raklång i sängen och inte röra mig på hela natten. Jag KANSKE tänker andas...men jag har inte bestämt något ännu.

Om någon skulle röra mig eller stryka mig över håret eller klia på ryggen tror jag fan att jag skulle börja böla av beröringen. Harry råkade lägga sig lite mot min rygg i natt och jag log som en sol (fast jag ville mörda honom för han just tvingat ut mig).

I need just a little of that human touch

1 kommentar:

Anonym sa...

Andas är du snäll, fär jag vill inte ha en kall hård S. Puss på kinden som jag klappar ömt// Boan

 
Web Analytics